Skip to main content

Goedendag allemaal, 

Ik heb een Xperia box v10 met dubbele koperlijn. En ervaar al enige tijd problemen met het WiFi signaal. 

 

Op enkele apparaten valt deze zo nu en dan volledig weg, met de online tool Voor herstel is het dan ook weer een maand of 2 hersteld maar daarna valt het weer op een ander apparaat weg. 

 

Nu is het zelfs zo dat enkele apparaten en de kpn klantenservice het hele wifi signaal niet eens meer kunnen vinden, terwijl deze niet verborgen is. 

 

Wie kan me helpen om het weer werkzaam te krijgen en weer tegenoeten op alle apparaten van WiFi. 

Eén factory reset Zou Niet helpen volgens kpn klantenservice. 

Hoi @Christiaan89,

De wifi is niet wat het moet zijn. Deze valt dus weg. Heel gek dat het signaal dan op sommige apparaten niet meer zichtbaar zijn. Dit terwijl het signaal op andere apparaten nog wel werkt?

Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?


Hoi @Christiaan89,

De wifi is niet wat het moet zijn. Deze valt dus weg. Heel gek dat het signaal dan op sommige apparaten niet meer zichtbaar zijn. Dit terwijl het signaal op andere apparaten nog wel werkt?

Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?

Valt weg is misschien de verkeerde term. Maar zelfs de helpdesk kan niet inloggen op het modem, alles is "verborgen". 

De apparaten die ermee verbinden mee moeten worden waarop het niet mogelijk is, zijn op 2 a 3 meter van de experia box geplaatst. 

 

De tips voor wegvallende WiFi pagina zijn allemaal bekeken, maar op de laptop nooit geproblemen gehad. En andere losse apparatuur ook niet. Maar laatste tijd iedere keer de probleem analyzer voor geen WiFi op meerdere apparaten moeten doorlopen, en daar kreeg ik al telkens de melding dat mijn WiFi signaal in de experiabox uit staat. Terwijl dit nooit gewijzigd wordt.

 

 


Dat is wel bijzonder inderdaad. Ik kan het ook zo niet plaatsten waarom het verborgen is of het wifi signaal uit staat. 

Mag ik nog eens meekijken. Hoor ik van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 


Dat is wel bijzonder inderdaad. Ik kan het ook zo niet plaatsten waarom het verborgen is of het wifi signaal uit staat. 

Mag ik nog eens meekijken. Hoor ik van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

Denk dat ik alles nu zo ver ingevuld heb. Zo niet hoor ik het graag. Maar ook als je wat gaat wijzigen in het modem! 


Ik zie een wijzing naar glasvezel staan voor 27 oktober. Dat is fijn. 

Nu heb je een V10, wat zit er verder nog in het netwerk voor apparaten? Denk aan switches of versterkers?

En toch ben ik wel benieuwd of een reset van het modem gaat helpen. Je zet dan alles even weer naar default. Let er dan wel op dat je eigen instellingen verloren gaan. 

Zie je daarna jouw wifi netwerk weer? Kunnen alle apparaten verbinden? En valt het daarna nog weg? 


Ik zie een wijzing naar glasvezel staan voor 27 oktober. Dat is fijn. 

Nu heb je een V10, wat zit er verder nog in het netwerk voor apparaten? Denk aan switches of versterkers?

En toch ben ik wel benieuwd of een reset van het modem gaat helpen. Je zet dan alles even weer naar default. Let er dan wel op dat je eigen instellingen verloren gaan. 

Zie je daarna jouw wifi netwerk weer? Kunnen alle apparaten verbinden? En valt het daarna nog weg? 

 

Eén hard reset gaat me nu niet goed van pas komen. 

 

Heb een 60 tal regels voor port forwarding van mijn apparaten die zo moeten blijven. 

Aangezien er geen export all functie in zit kan ik het niet snel in en exporteren helaas. 

Wat de medewerker al aangaf aan de telefoon is dat de har reset 80% zeker geen resultaat zal bieden. 

 

Er hangen verder geen switches of versterkers aan. Alleen fysieke apparaten, en 2 tv kastjes van kpn. 


Er zijn namelijk ook geen wijzigingen in de experiabox aangebracht door iemand, die behalve dus de forward rules. Maar ook in die periode is het nooit een probleem geweest. Echt sinds een paar week, spontaan. 


Als wifi niet op alle apparaten (tegelijk) uitvalt ligt het meestal aan de individuele apparaten.

Is het probleem met een Windows 10 laptop? Dan kan het wel eens de driver van de netwerkkaart zijn voor de wifi erin.

Mijn W10 wil ook wel eens heel af en toe geen wifi verbinding maken.

Ik zet dan de netwerkadapter uit en weer aan. Dan komt de verbinding weer tot stand.

...en 60 (!) port forwardings?

Ik zou een eigen modem adviseren en niet een van kpn. Bijvoorbeeld de Fritzbox 7590. Die van kpn kun je beter zoveel mogelijk plug & play houden.

Ook zou je een los wifi punt kunnen overwegen; bedraad aangesloten op het modem. Bijvoorbeeld één Superwifi2.


Gaat om een Google product, waar het wifi niet op werkt. 

 

Ben zelf goed technisch aangelegd om andere apparaten uit te sluiten in dit geval. 

 

En jah, 60 forwards omdat ik een eigen bedrijf intern heb, waarbij ik mijn camera's op afstand dien te benaderen onder andere. Evenals mijn nassen


Ja heel gek dat het niet op die apparaten werkt. Ik wil je graag verder helpen, maar ook als ik verder moet analyseren, komt er een reset langs. Het is dan handiger als je het zelf doet. 

Wellicht kun je screenshots van de instellingen maken en daar de boel weer van overnemen. 

Ik heb niet echt opties om je anders verder te helpen. Maar als het altijd goed gewerkt heeft en nu niet meer lijkt het er wel op dat er iets in de omgeving stoort. Dit hoeft niet per se bij jou te zijn, maar kan ook netwerken van de buren zijn bijvoorbeeld.


Ja heel gek dat het niet op die apparaten werkt. Ik wil je graag verder helpen, maar ook als ik verder moet analyseren, komt er een reset langs. Het is dan handiger als je het zelf doet. 

Wellicht kun je screenshots van de instellingen maken en daar de boel weer van overnemen. 

Ik heb niet echt opties om je anders verder te helpen. Maar als het altijd goed gewerkt heeft en nu niet meer lijkt het er wel op dat er iets in de omgeving stoort. Dit hoeft niet per se bij jou te zijn, maar kan ook netwerken van de buren zijn bijvoorbeeld.

Hoe verklaar je het punt dat kpn meldt dat mijn wifi netwerk volledig onzichtbaar is. En zelfs zij nergens meer bij kunnen komen. Althans, dat is mij gezegd. 


Ik heb wel moeite om die te vinden ja, dit door de pair bonding. Ik zie verder dat je de wifi manager voor het laatste in december 2022 heb doorgelopen. Zou je die eens willen doorlopen voor verbetering? 


Huh, die wifi manager is 2 week geleden nogmaals doorlopen. Sterker nog, om de 3 week ongeveer. 


Dat is wel gek. Dan mist er toch ergens een connectie tussen modem en ons netwerk. Wil ik je toch vragen het modem een reset te geven. Ik ben heel benieuwd of dat voor verbetering zorgt met de wifi. Als is dat iets lastigs. 

Of je moet een apart wifi systeem op gaan zetten zodat de wifi niet meer via de Experia Box loopt. 


Dat is wel gek. Dan mist er toch ergens een connectie tussen modem en ons netwerk. Wil ik je toch vragen het modem een reset te geven. Ik ben heel benieuwd of dat voor verbetering zorgt met de wifi. Als is dat iets lastigs. 

Of je moet een apart wifi systeem op gaan zetten zodat de wifi niet meer via de Experia Box loopt. 

Wil op het moment het modem niet resetten naar fefsult ivm de forwarding rules. 

 

Echter met en losse router er achter met daarop alle apparaten aangesloten krijg ik de forwarding rules niet functioneel. 

 

De experiabox box zit op 192.168.2.x als dhcp server en een 2e router met wifi signaal heeft ip adressen uit op 192.168.0.x beide heeft op het kent dhcp aan staan, en de 2e router zit aangesloten als volgt: experiabox lan2 -> draytek Wan1 poort

 

De forward rules zijn ingesteld (een tweetal) op de draytek router. Maar als ik naar die specifieke poort ga, krijg ik een connection error, terwijl het component waar naar toe gaat actief is en op het vaste ip adres binnen de 192.168.0 reeks te benaderen is.

Als ik dat weet op te lossen kan ik alles overzetten. 


Dan zit er toch ergens een foutje. Je gebruikt hem nu als router achter de Experia Box

Want je kan er zelfs ook nog voor kiezen om helemaal de Experia Box te vervangen en de Draytek als eigen router in te zetten. 

Je kan daar ook je vragen stellen mocht je er niet uitkomen. 


Heb op aangeven van verkoop afdeling de draytek gewoon aangesloten. Instellingen niet aangepast big verder omdat dit nodig was. Geven beide aparte ip reeksen uit. 


Heb op aangeven van verkoop afdeling de draytek gewoon aangesloten. Instellingen niet aangepast big verder omdat dit nodig was. Geven beide aparte ip reeksen uit. 

Maar probleem is dus niet verholpen. 

 

Wie heeft de gouden tip om zowel de experiabox als de draytek in te zetten. Tv blijft op kpn aangesloten, evenals wifi gebruik. 

Zakelijke apparaten is allemaal bekabeld, en wordt via de draytek aangesloten. Daar moet dus de port forwarding volledig op functioneren en niet via port forwarding op de experiabox.