Skip to main content
Vraag

Problemen met uploadsnelheid pairbonding, wanneer wordt glasvezel aangelegd?

• September 10, 2025
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Vanaf een aantal dagen begint het merkbaar te worden dat mijn max. Snelheid tekort komt.

Ik haal 200mb bij 60mb.

Die upload geeft de meeste problemen 

Als mijn zoon aan het gamen is of een film kijkt gaar hij haperen zodra ik zelf iets moet downloaden via internet.

Nu komt het.

Er wordt al jaren gesuggereerd dat er glasvezel komt, sterker soor de fusie zou kpn op de kabel in de grond kunnen.  

Ik heb 3 jaar geleden bericht gehad via mail dat er binnen 2 jaar glasvezel zou zijn.

Wanneer komt de glasvezel?

Ik zou toch echt zodra het kan moeten overstappen. Het wordt nu steeds minder werkbaar. 

Ik weet dat solcon wel op de kabel kan, kpn onderdeel, kan er niet een combi tijdelijk komen? De andere providers wil ik liever niet bij.

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 13, 2025

Hoi ​@steffen1 .

Je vraag is wanneer er glasvezel bij jou komt?   Daar heb ik geen antwoord op.  Je kunt een postcode check doen via kpnnetwerk.  Ik zie heel vaak dat initiele plannen uitgesteld worden.  Dat kan met allerlei variabelen samenhangen. (vervuilde grond, vergunningen,  tekort aan hardware, geen personeel of onderaannemer die het te druk heeft, etc. etc )

Ik woon zelf in een gehucht in de provincie Groningen.  Onlangs viel er een brief van glaspoort door de bus dat er een begin is gemaakt en er op termijn gegraven gaat worden. Ondanks dat ik bij KPN werk, wist ik hier dus ook niks van.  Dat zijn geen dingen die gecommuniceerd worden tot het zover is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Hoi ​@steffen1 .

Je vraag is wanneer er glasvezel bij jou komt?   Daar heb ik geen antwoord op.  Je kunt een postcode check doen via kpnnetwerk.  Ik zie heel vaak dat initiele plannen uitgesteld worden.  Dat kan met allerlei variabelen samenhangen. (vervuilde grond, vergunningen,  tekort aan hardware, geen personeel of onderaannemer die het te druk heeft, etc. etc )

Ik woon zelf in een gehucht in de provincie Groningen.  Onlangs viel er een brief van glaspoort door de bus dat er een begin is gemaakt en er op termijn gegraven gaat worden. Ondanks dat ik bij KPN werk, wist ik hier dus ook niks van.  Dat zijn geen dingen die gecommuniceerd worden tot het zover is.

Er komt Geen glasvezel hier. Ik woon in almelo daar heeft Delta Cogas het voor het zeggen.

Deze zijn ook verantwoordelijk voor het glasnetwerk. Hier kan wel odido en solcon.

Ik zou volgens medewerker service + alles kunnen houden incl. Tv+kpn als ik over ga naar dochteronderneming. Dus alles had ik in werking bijna solcon glas, gelukkig via andere service+ medewerker bleek het niet te kunnen met kpn tv+ . Dus nog geen glas... 

Wel na een halve dag bellen  diverse isseus kunnen oplossen wat niemand zo weet:

Fritz 7581 router werkt niet goed samen met de nieuwere apparaten. Dus erachter weg, gelijk minder netwerk issues 

Update frizt 7583 was er toevallig . Werd niet automatisch geinstaleerd. Deze lost enorm veel wifi problemen op.

Wifi kanalen 5g boven 52 zijn niet alleen voor wifi internet maar ook voor andere aparaten ed. 

Nu ik alles optimaal heb werkt het weer goed. Maar die 60 upload is echt laag. Glasvezel moet niet lang meer op zich laten wachten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Hoi ​@steffen1 .

Er komt Geen glasvezel hier. Ik woon in almelo daar heeft Delta Cogas het voor het zeggen.

Deze zijn ook verantwoordelijk voor het glasnetwerk. Hier kan wel odido en solcon.

Ik zou volgens medewerker service + alles kunnen houden incl. Tv+kpn als ik over ga naar dochteronderneming. Dus alles had ik in werking bijna solcon glas, gelukkig via andere service+ medewerker bleek het niet te kunnen met kpn tv+ . Dus nog geen glas... 

Wel na een halve dag bellen  diverse isseus kunnen oplossen wat niemand zo weet:

Fritz 7581 router werkt niet goed samen met de nieuwere apparaten. Dus erachter weg, gelijk minder netwerk issues 

Update frizt 7583 was er toevallig . Werd niet automatisch geinstaleerd. Deze lost enorm veel wifi problemen op.

Wifi kanalen 5g boven 52 zijn niet alleen voor wifi internet maar ook voor andere aparaten ed. 

Nu ik alles optimaal heb werkt het weer goed. Maar die 60 upload is echt laag. Glasvezel moet niet lang meer op zich laten wachten.

Helaas ik woon aan de rand van de stad dus geen buitengebied.. anders was die optie hier ook geweest.

• September 13, 2025

Delta heeft helemaal niks voor het zeggen. KPN mag gewoon glasvezel aanleggen in Almelo. Daar kan Delta niets aan doen. 

k zou volgens medewerker service + alles kunnen houden incl. Tv+kpn als ik over ga naar dochteronderneming.

Alle apparatuur van KPN moet natuurlijk terug naar KPN. Maar bij Solcon krijg je wel weer tv ontvangers van KPN. Dat zijn alleen geen TV+ ontvangers. Dat word de VIP 5202 denk ik.

Als jouw zoon een film kijkt, dan moet dat geen enkel probleem zijn. Want dat is hooguit 15 mbit download en zo goed als nul upload.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Hoi ​@steffen1 .

Je vraag is wanneer er glasvezel bij jou komt?  .  Dat zijn geen dingen die gecommuniceerd worden tot het zover is.

@steffen1 ,

Mooi dat alles weer goed werkt. 

Maar hier vragen om een (snellere?) aanleg van glasvezel is zinloos. KPN heeft de ambitie uitgesproken om heel Nederland aan te sluiten op glasvezel, maar dat zal nog vele jaren duren. Eens kom jij ook aan de beurt, maar dat hoor je dan pas kort van te voren. Eén langetermijnplanning wordt niet verstrekt.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Hoi ​@steffen1 .

Je vraag is wanneer er glasvezel bij jou komt?  .  Dat zijn geen dingen die gecommuniceerd worden tot het zover is.

@steffen1 ,

Mooi dat alles weer goed werkt. 

Maar hier vragen om een (snellere?) aanleg van glasvezel is zinloos. KPN heeft de ambitie uitgesproken om heel Nederland aan te sluiten op glasvezel, maar dat zal nog vele jaren duren. Eens kom jij ook aan de beurt, maar dat hoor je dan pas kort van te voren. Eén langetermijnplanning wordt niet verstrekt.

Dan moet kpn stoppen met aankondigen dat ik glasvezel krijg ... Dit is mij persoonlijk gemaild