Skip to main content

Ik heb regelmatig problemen met mijn draadloze internetverbinding. Hij is niet stabiel. Meestal na een reboot lost het zich wel weer op, maar ik ben hem nu minimaal 1 keer in de week aan het rebooten.

Ik ben in de logs gaan kijken van het modem en het lijkt dat de internetverbinding vooral traag is en uitvalt wanneer deze melding voorkomt:

DEBUG    DNS    DNS name resolution failure (__hola__.pac_get_init_ts.local.hola)

 

Wat geeft deze melding aan? En kan dit de traagheid veroorzaken?

 

Alvast bedankt!

Hoi @Ellesdl . Welkom op het forum.

Wat ervaar je precies? Wordt het internet traag? Valt het weg? Zo ja, valt het dan op alle apparaten tegelijk weg? Welke experiabox heb je trouwens?

Heb je alle tips en tricks uit de topic al geprobeerd?

 


Het internet wordt erg traag. We hebben een KPN Box 12.
We hebben inderdaad alle tips geprobeerd uit het topic.

Kan je aangeven wat deze melding precies inhoud? En of het iets te maken kan hebben met de vertraging die we op dat moment dan ervaren?
DEBUG    DNS    DNS name resolution failure (__hola__.pac_get_init_ts.local.hola)

 


Ik vind het vreemd dat het loglevel blijkbaar op "DEBUG" staat.

Dat is een level die je tijdens het testen zou mogen verwachten maar na uitrol zou, mijns inziens, het loglevel hier eigenlijk niet op moeten staan.

 

Welke firmware versie draait jouw V12?


Iedere keer dat mijn netwerk heel traag is, dan zie ik die melding in de log staan.  

De versie van mijn V12:

Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000020C
GUI Version 4.100.1

Er wordt een nieuwe versie van de firmware uitgerold die een aantal problemen zou moeten verhelpen. Deze nieuwe firmware heeft versie SGEJ10000310 en die zou eigenlijk al op jouw V12 moeten staan. Je kunt het vernieuwen vsn de firmware forceren door de V12 een factory reset te geven maar dan ben je wel alle handmatige instellingen kwijt.