Skip to main content
Antwoord

Problemen met wifi na update van modem

• March 20, 2025
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Op 26 februari kreeg ik een melding dat mijn modem een update zou krijgen. Sindsdien heb ik continu problemen met de wifi. Daarvoor nooit ergens last van gehad; het werkte altijd perfect.

Ik heb de wifi-versterker gereset, opnieuw geïnstalleerd, omgewisseld en alle stappen gevolgd, maar niets helpt. Zelfs wanneer ik de wifi-versterker op 2 meter afstand van het modem plaats, valt de verbinding om de haverklap weg.

Weet iemand een oplossing? 

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat je sinds de update problemen hebt met de wifi ​@JamsH 😕

Maak je gebruik van een wit SuperWifi punt? Daar ontvangen we meer berichten over, en 1 van mijn collega's heeft hier een bericht over geschreven dat ik hieronder kopieer: 

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

In de Kennisbank hebben we deze artikelen uitgebreid met informatie over wat je kunt doen bij problemen met je SuperWifi 1. In veel gevallen helpt een of meerdere van deze dingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Helper
  • March 20, 2025

Welkom hier, je bent niet alleen helaas. Veel met dit zelfde probleem, zie andere topics.
Ze zijn er blijkbaar mee bezig, al weken, er zijn geen oplossingen tot nu toe, KPN communiceert niet onderling en ook niet met klanten, dus ook zij kunnen je niks vertellen.

Geen idee hoe t verder moet

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 22, 2025

Wat jammer dat je sinds de update problemen hebt met de wifi ​@JamsH 😕

Maak je gebruik van een wit SuperWifi punt? Daar ontvangen we meer berichten over, en 1 van mijn collega's heeft hier een bericht over geschreven dat ik hieronder kopieer: 

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

In de Kennisbank hebben we deze artikelen uitgebreid met informatie over wat je kunt doen bij problemen met je SuperWifi 1. In veel gevallen helpt een of meerdere van deze dingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2025

Bedankt voor je bericht.

De mogelijke oplossingen van de Kennisbank heb ik al geprobeerd, maar niks helpt.

Wel heb ik van 2 mensen uit de atraat gehoord dat ze na de update hetzelfde probleem hadden, maar nadat ze van een witte superwifi punten naar zwarte wifi punten zijn overgestapt, het probleem is oogelost. Dus ga kijken of het bij dan ook helpt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 24, 2025

Jammer dat niks lijkt te helpen ​@JamsH 😕 Dan wil ik je nu toch aanraden om contact te zoeken met onze klantenservice, zodat er vanuit daar verder gekeken kan worden!