Skip to main content
Goedemorgen,



Ik heb de Experiabox V10A. Daar ik ook het probleem heb met de wifi op de telefoon wil ik IPv6 uitzetten. Echter wanneer ik inlog op de Experiabox krijg ik nergens iets van IPv6 te zien...wel 2.4Ghz en 5Ghz.



Nu heb ik gebeld met de klantenservice. Ze zeggen gewoon niet hoe ik het uit kan zetten, daar KPN niet wil dat klanten zelf instellingen gaan veranderen...ze willen alleen een wifi check laten doen via internet.



Maar dit lost mijn probleem niet op! Het wifi signaal id gewoon prima (ook volgens de telefoon, vol bereik). Dan wil KPN me wifi versterkers aansmeren à 80 euro. Maar het signaal is al goed, dus dat zal mijn probleem niet oplossen!



Ik wil gewoon antwoord op mijn vraag maar dat krijg ik dus niet. Ik betaal nu dus voor een abonnement wat niet naar behoren werkt. Het kan anno 2019 toch niet zijn, wanneer ik de mail op de telefoon wil bijwerken dat dit een minuut duurt??



Altijd goede ervaringen gehad met KPN, maar wegens persoonlijke omstandigheden is het abonnement een paar maanden opgezegd geweest. Nu weer opnieuw aangevraagd en alleen maar ellende...al ik weet niet hoe vaak contact gehad met de klantenservice die me 9 van de 10 keer geen oplossing kunnen geven (voor diverse problemen).



Graag heb ik dan ook antwoord op de vraag hoe ik IPv6 uit kan schakelen, zodat ook mijn telefoon normaal werkt op de wifi...



Admin: Bericht afgesplitst van IPv6 uitschakelen op V10A | KPN Community

Hoi R-G, Erik is deze week afwezig, vandaar dat je van mij een reactie krijgt. We zijn in contact met de modemontwikkelaars over dit probleem en een paar (mogelijk) relevante klachten. Kun je op de Experia Box eens controleren of deze instelling staat aangevinkt? Zo niet, kun je dat wijzigen, opslaan en testen of de verbinding op de WiFi wel goed blijft?




Hoi @Joran , bedankt voor je reactie. Ik heb bovenstaande doorgevoerd.



Nu is er een héél lichte verbetering waar te nemen. Bepaalde apps die eerst totaal niet geladen werden via de wifi doen het nu wel, echter met extreem lange laad-tijd.



Het is dus bij lange na nog niet opgelost, maar wellicht kan hier wel op verder gebouwd worden. Graag wordt ik op de hoogte gehouden.



Met vriendelijke groet,



Rob
Dat is goed om te horen, Rob! We hebben jouw resultaat doorgegeven aan modemontwikkeling. Ik heb nog een aanvullende vraag voor je. Je gaf eerder in het topic aan dat je een nieuwe smart tv hebt die ook problemen geeft. Wat is daar het merk en type van? Dan kunnen we kijken of er overeenkomende dingen zijn tussen jouw telefoon en die tv, die dan misschien niet lekker samenlopen met de V10A. En, als dat dan zo is, waar we hopelijk wat aan kunnen doen.



Wil je, als je dat niet al gedaan had, ook controleren of er voor de firmware van die tv eventueel een update beschikbaar is?
@Erik_ De smart tv is van het type Samsung QE55Q6F. De nieuwste software zat er al op geïnstalleerd (heb het nog wel even gecheckt, maar er was momenteel geen nieuwere versie beschikbaar.
Dank voor je antwoord. Geef ik dat ook nog even door, intern. Ik kom er bij je op terug!
@Erik_ is er al iets bekend over bovenstaand probleem? Helaas nog steeds problemen...



Grt. Rob
Ik heb precies hetzelfde probleem! Apps laden op mijn Samsung S7 supertraag op WiFi via v10a, op 4G gaat het supersnel. Ook mijn gemeten internetsnelheid is prima. Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Nog geen verder nieuws, Rob. In het algemeen zijn we er achter gekomen dat op sommige van de V10A's IPv6 niet helemaal goed uit staat, maar een factory reset verhelpt dat. En dat heb je in de afgelopen tijd al wel gedaan. Specifieke issues met smart tv's hebben we tot op heden niet kunnen vinden. Wat niet per definitie wil zeggen dat ze er niet zijn. Wat het dan wel is.... In de tussentijd kan ik alleen maar aanraden om smart tv's zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.