Skip to main content

Problemen met wifi uitval V10 icm Experia Wifi

• May 24, 2025
  • 18 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Dat probleem heb ik vandaag ook gekregen. Ook ik heb een V10 en daarbij een Experia wifi versterker.

Het gaat even goed maar daarna valt wifi helemaal uit. Al 2 keer alles gereset maar dat heeft nog niet geholpen. Ik vermoed dat het is gekomen met de laatste update van de experia wifi

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

• May 24, 2025

De Experia WiFi heeft al jaren geen update gehad. De Experiabox heeft een update gehad.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Ja dat kan ik en dan staat wifi uit. ZEn elke keer als ik het weer aan zet dan gaat het weer naar uit.

Daarom heb ik de expedia wifi uit en pas weer aan gezet nadat de V10 weer werkte.

Dus: Ik heb nu de V10 met de expedia wifi draaien en het lijkt er op dat op de V10 wifi nu wel werkt maar de WIFI op expedia wifi niet. Ik zie die namelijk niet met een wifi analyzer. Echter als ik de guest wifi aan zet dan zie ik die wel. En de wifi staat volgens de instellingen wel degelijk aan op de expedia wifi.

En je hebt gelijk de expedia wifi heeft zijn laatste update in 2023 gehad. De V10 pas recentelijk als ik het goed gelezen heb.

• May 24, 2025

De Experia WiFi heeft al jaren geen update gehad. De Experiabox heeft een update gehad.

Een kleintje maar. Icm de ExperiaWifi is het onwaarschijnlijk dat deze V10 al is gemigreerd naar de nieuwe KPN Software. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Ja ik kan inloggen op de V10. En ongeveer 20 keer geprobeerd om de wifi weer aan te zetten maar die ging ook weer meteen uit. Ik heb de expedia wifi uit gezet en daarna wifi op de V10 weer in orde gekregen. Daarna de expedia wifi weer aan gezet en het lijkt dan te werken maar met een wifi analyzer die ik geen wifi van de expedia wifi. Daarop heb ik de guest wifi aangezet (op de exp wifi) en die zie ik wel op de wifi analyzer. Voor de normale wifi staat SSID zichtbaar en al jaren zie ik 2 x de SSID op zowel de 2.4G als 5G. Nu dus niet meer. 

• May 24, 2025

De normale werking is dat Wi-Fi op de Experiabox V10 uitgaat zodra er Wi-Fi-versterkers worden aangesloten. Maar bij mij (SuperWifi 1) en bij mijn zoon (ook ExperiaWifi) blijft de Wi-Fi op de V10 tegenwoordig gewoon aan. Welke firmware versie heeft jouw V10 (staat onderop het inlog scherm). 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Is dit de juiste?

V1.01.00T04.4Intermediate

• May 24, 2025

Ja ik kan inloggen op de V10. En ongeveer 20 keer geprobeerd om de wifi weer aan te zetten maar die ging ook weer meteen uit. Ik heb de expedia wifi uit gezet en daarna wifi op de V10 weer in orde gekregen. Daarna de expedia wifi weer aan gezet en het lijkt dan te werken maar met een wifi analyzer die ik geen wifi van de expedia wifi. Daarop heb ik de guest wifi aangezet (op de exp wifi) en die zie ik wel op de wifi analyzer. Voor de normale wifi staat SSID zichtbaar en al jaren zie ik 2 x de SSID op zowel de 2.4G als 5G. Nu dus niet meer. 

Jij weet dus hoe je in moet loggen op de Experia WiFi's? Via dit inlogvenster? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Ja via dat scherm. 

• May 24, 2025

Is dit de juiste?

V1.01.00T04.4Intermediate

Ja, dat is de nieuwste "oude" firmware. De nieuwe kpn software zal nog wel even op zich laten wachten, totdat die ook beschikbaar komt voor ExperiaWifi. 

• May 24, 2025

Ja via dat scherm. 

Het hoofd WiFi netwerk goed instellen lukt dan niet? Ook niet als je een andere naam kiest? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

Ik heb van alles geprobeerd. Andere SSID, 2de SSID, nog een reboot. herstel van instellingen. Maar helaas heeft het niet geholpen. een gast SSID wordt wel aktief maar de normale SSID niet.

Helaas

• May 25, 2025

Ik heb van alles geprobeerd. Andere SSID, 2de SSID, nog een reboot. herstel van instellingen. Maar helaas heeft het niet geholpen. een gast SSID wordt wel aktief maar de normale SSID niet.

Helaas

Had je daarbij het WiFi van de Experiabox uit?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Spiediie, ik heb jouw berichten afgesplitst naar een eigen topic. Het is niet de bedoeling om andermans topic over te nemen.

In jouw geval heeft jouw modem een klein updateje gehad, maar dat is er niet een die inhoudelijke veranderingen brengt. Het is er een die jouw modem voorbereid op uiteindelijke migratie naar de KPN Software. Op dit moment heb jij nog gewoon de oude firmware op je V10. En voor de Experia Wifi geldt hetzelfde. Daarvoor is nog geen KPN Software beschikbaar. 

Het klopt dan ook dat de wifi op de V10 uitgaat als je de Experia Wifi aansluit. 

Zie je wel dat het wireless lampje op de Experia Wifi brandt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

ja die gaat uit maar wifi op de experia wifi gaat ook uit en is niet meer aan te krijgen.

Wifi op de V10 werkt weer. Die was weer aan te zetten nadat de experia wifi uit stond.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hmm. Even een stapje terug dan. Ik lees dat je al veel verschillende dingen hebt geprobeerd. Maar ik zie een reset nog niet direct terug. Als je dat nog niet gedaan, wil je dat dan eens doen. En dan bij voorkeur een reset van je modem én van je Experia Wifi. Ontkoppel dan even de Experia Wifi van de V10. Reset dan de V10, en reset de Experia Wifi terwijl hij ontkoppeld is. Wacht tot de V10 weer volledig werkzaam is. Tegen die tijd is ook de Experia Wifi wel klaar met zijn reset. Sluit de Experia Wifi dan weer aan op de V10 en wacht tot de koppeling weer tot stand is gekomen. Zou je moeten herkennen aan het feit dat dan het wifilampje op de V10 uitgaat. En met een beetje geluk blijft de Experia Wifi dan wel branden en werkt alles weer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

Vandaag eerst de expedia wifi uit gezet. Daarna de router een reset gegeven en daarna de expedia wifi weer opgestart zonder kabel en deze AP een reset gegeven.

Gelukkig had ik mijn UTP kabel weer klaarliggen en kon ik de wifi op de router weer aan zetten.

De expedia wifi blijft niet werken. Tenminste geen 2de wifi te zien op de analyzer.

Mijn excuses dat het een paar dagen heeft geduurd

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Geen excuses nodig, Spiediie.

Je had ook al gelijk, nadat de resets klaar waren, dat de Experia Wifi het niet deed? Of ging hij het niet meer doen nadat je de wifi op de V10 weer had aangezet? 

Als hij het vanaf het begin na de reset al niet meer deed begin ik te vermoeden dat hij stuk is. Waardoor je zou uitkomen op het aanschaffen van een nieuw wifipunt. Want de Experia Wifi verkopen we al langer dan twee jaar niet meer, wat betekent dat garantie erop niet meer mogelijk is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 3, 2025

Na de reset van de V10 is wifi in orde. Na de reset van exp wifi is heel wifi weg. Ik kan die daarn wel weer op de V10 aanzetten. Nu werk ik dus met de wifi van de V10. Ik ga binnenkort een paar wifi mesh devices halen. Daarna heb ik ook weer overal wifi (in huis en tuin) Bedankt voor de hulp.

Groeten

Spiediie

P.S. moet ik die expedia wifi terug sturen of bij de milieu straat inleveren