Skip to main content

Hallo,

Wij zijn pas ingetrokken bij een familielid en mijn zoon ondervind problemen met de internetverbinding op zijn ps4.

De experiabox v9 hangt beneden in de meterkast. Hierop heb ik een m5 deco tp link aangesloten.

In zijn kamer op zolder ook een deco m5 en deze met de kabel aan de ps4 aangesloten.

Echter is de verbinding heel slecht, onder de 10mb.

Wi-Fi ongeveer hetzelfe.

Ik heb het internet abonnement al verhoogd naar 100mb glasvezel.

En de upnp in de experiabox aan gezet.

Waar gaat het mis?

Wat er mis gaat? U gebruikt wifi. U kun beter een kabel gebruiken.


Ik heb de ps4 met een kabel aan de deco tp link aangesloten.

Bij kpn zeiden ze dat dat goed was. 


De afstand tussen beneden en de zolder is gewoon veel te groot om via WiFi een fatsoenlijk verbinding te hebben.


De echte gamers doen het bekabeld. De kans op storingen zijn te groot. Het is een hele klus maar u krijgt er nooit spijt van.


Met bekabeld bedoelen jullie een kabel vanuit het modem naar de PlayStation?

Ik woon bij iemand in dus het is geen optie om te gaan boren in vloeren.

 


Dat is wel de beste oplossing. Misschien is boren niet nodig. Zo kan je vaak net langs de verwarmingsbuizen met een kabeltje. Het is vaak even zoeken. Is er boven niet toevallig al ergens een internet aansluiting? Dan kunnen we kijken of we daar iets mee kunnen.


Vandaag ben ik aan het werk. Maar ik zal er vanavond naar kijken.

Ik dacht niet dat er ergens een aansluiting is 

 


Hi Angelina, welkom op het forum. 

Ik denk dat een kabel inderdaad de enige optie is in dit geval. Ik hoop dat je toch nog een aansluiting vindt daar, maar die kans acht ik ook klein aangezien dat de zolder is. Laat het ons weten hier.


Helaas geen aansluiting op zolder.

Zou het een optie zijn om zo'n verbinding via het stopcontact te nemen?

Heeft iemand daar ervaring mee?


Helaas geen aansluiting op zolder.

Zou het een optie zijn om zo'n verbinding via het stopcontact te nemen?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Als je geluk hebt werkt het. Een goede kwaliteit lichtnet en geen buren die ook zo’n ding gebruiken. Maar garantie heb je absoluut niet.

Voor gamen heb je niet veel up- en download snelheid nodig maar wel een lage latency en die haal je uitsluitend met een directe netwerkkabel.


Dat kun je altijd proberen. Nog even van belang, welke snelheid is daar überhaupt haalbaar? In alle haast niet over nagedacht. Dat kun je hier opzoeken. 


Ze hebben glasvezel dus daar ligt het niet aan 


Dan zou ik zeker powerline adapters proberen. Mocht het toch niet werken kun je ze altijd binnen 14 dagen retourneren, ook via ons.Â