Skip to main content

kan het profiel van het netwerk niet wijzigen van openbaar naar prive.

Bij de pc die nu werkt heb ik die keus wel. bij de andere komt de keus niet voor in hetzelfde scherm.

graag advies

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

kan het profiel van het netwerk niet wijzigen van openbaar naar prive.

Bij de pc die nu werkt heb ik die keus wel. bij de andere komt de keus niet voor in hetzelfde scherm.

graag advies

En dan:

En dan:

Waar gaat het fout bij u?


Na twee dagen stabiel internet, viel hij vandaag weer uit. Als ik op dat moment op wifi eigenschappen klik, staat hij weer op openbaar netwerk en staat de keus ook niet in het scherm om prive te kiezen. Na het opnieuw opstarten van de Experia Box, doet internet het weer en dan staat hij ook weer op prive netwerk.

Kan dit aan de router liggen?


Hallo @joopv , dit ligt niet aan de router, voor zover ik weet. Het is een instelling die je zelf in je pc kunt invoeren, dat is niet iets wat de Experia Box op afstand doet. Wellicht heeft @Nick83 nog een idee waar het aan kan liggen. 


De instelling "Openbaar" of "Privé" zal in ieder geval geen enkele invloed hebben op de werking van internet op uw computer of laptop.

Het is wel zo dat als deze instelling 1maal op Privé staat, dat deze zo zou moeten blijven staan. 


Even voor de juiste context: u heeft 2 pc's? Beide verbonden via WiFi? Welke Experiabox heeft u? v8, v9, v10 of v10a? Of ander model? Heeft u versterkers? Of accespoints van een ander merk dan van KPN?

(eigenlijk zijn dit vragen waarvan je soms wel eens zou willen dat mensen dit bij het aanmaken van een topic direct in een formuliertje aan kunnen vinken / in kunnen vullen)


Hallo @Nick83 ,

Als hij weg valt staat hij op openbaar netwerk. Dus hij verandert blijkbaar wel. Vreemd is dat hetop beide ( nieuwe) computers gebeurd.


Twee Dell computers, verbonden via WiFi met de Experia Box V8. Verder geen versterkers of accesspoints


Ok. Doe de WiFi manager eens zou ik zeggen. Dan krijg je misschien 2x een Experia WiFi. Als je die aansluit, dan gaat het wifi van de Experiabox uit en maak je gebruik van de WiFi die de Experia WiFi's verzorgen. Dat werk wellicht iets beter.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Ga ergens in huis zitten waar het wifi iets minder goed is.


al verschillende keren gedaan, kreeg inderdaad een tweede wifi, maar ook dat was tijdelijk voor hij weer wegviel. Alleen de router herstarten helpt dan.


... kreeg inderdaad een tweede wifi ...

Wat kreeg u precies? Een Experia WiFi? 2 lijkt mij toch? Die heeft u dus? Eerder zei u dat u geen versterkers heeft...? Hoe zit dat?