Al maanden lang elke dag storing, alles geprobeerd, versterkers, bellen met kpn enz enz
Tig keer gebeld, alles gereset, wifi versterkers aangeschaft, stekker eruit en weer in, gekkenhuis
Wil liever niet overstappen naar ziggo maar als er geen oplossing komt.....Waarom kan dit niet opgelost worden.
Hoi
Helaas is je bericht heel algemeen. We hebben echt details nodig wat je allemaal geprobeerd hebt en hoe je netwerk is aangesloten. Anders is het voor ons ook gokken.
Glasvezel, dsl (koper) en/of 4g buitengebied?
Word de Experiabox v10 nog gebruikt?
Worden de superwifi 1 (witte) of superwifi 2 (zwarte) punten nog gebruikt?
Sluit in beide gevallen het eerste superwifi punt bedraad aan (beter is allemaal bedraad aansluiten) en zet de wifi op de Experiabox v10 uit.
Sluit de TV ontvanger direct aan op de Experiabox v10 met niets ertussen (geen switch of dvs).
Bij gebruik van TV+ (DIW7022) de wifi op de DIW7022 uitzetten.
Bij gebruik van de app via een smart TV: Sluit deze bedraad aan en wat is het typenummer van de Smart TV.
Via de superwifi kan er ook via “extra wifi” een aparte 2,4 GHz en 5 GHz ingesteld worden.
2,4 GHz is voor een langere afstand met een lagere snelheid.
5 GHz is voor een kortere afstand en met een hogere snelheid.
Is de storing elke dag binnen een bepaalde tijd en alleen via wifi of ook via apparaten die bedraad op de experiabox v10 zijn aangesloten?
Als het alleen via wifi is dan kan dit een instelling zijn in de superwifi, welke aangepast kan worden.
We hebben wel glasvezel maar geen idee of dit gebruikt wordt, experia 10 is aangesloten. Technisch zijn wij niet dus dat is wel lastig om ergens kabels aan te zetten. Tv ontvanger is DIW 7022. Diverse malen gebeld met kpn en alles uitgevoerd maar komt steeds neer op bestellen van een monteur met bijkomende kosten. Gewoon ellende, er zijn wel meerdere keren monteurs geweest maar dat zou het verholpen zijn, aldus de monteur en ja op dat moment werkt het wel weer. Echter na een paar dagen begint de ellende weer.
Is de storing elke dag binnen een bepaalde tijd en alleen via wifi of ook via apparaten die bedraad op de experiabox v10 zijn aangesloten?
Als het alleen via wifi is dan kan dit een instelling zijn in de superwifi, welke aangepast kan worden.
De storingen zijn op verschillende tijden, soms "slechts 3 of 4 x" meestal wel vaker , betreft de wifi die weg valt of de tv gaat stotteren. Zelfs op eigen internet werkt het niet altijd...we hebben een Philips ambilight tv ongeveer 10 jaar oud.
Hallo KPN, is er al een goede oplossing mogelijk, telefonisch komen we er nog steeds niet uit, storingen blijven komen. Ik betaal 88 euro voor storing tv, dat moet toch beter kunnen......
De KPN app zal niet werken op de Philips ambilight tv van 10 jaar oud.
Dit is geen probleem. Het is dan wel duidelijk dat er tv word gekeken via de DIW7022 en dat de DIW7022 gaat stotteren.
Instelling aanpassen op de DIW7022: “Als je het witte modem v10 of v10a hebt zonder superwifi2 dan zeker Video mode op unicast zetten bij gebruik van wifi.“ bron en hoe in te stellen
Als aanvulling voor de slechte wifi:
Zet het 1e superwifi punt hoger en verklein de afstand tussen de superwifi punten (zet ze onder elkaar) en/of verminder obstakels tussen de superwifi punten (plaats ze bij de trap op verschillende hoogtes).
Hoi
We hebben hele uitgebreide kennisbank artikelen. Dan kun je op je gemak alles even doorlezen .
https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145
https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134
Ja wel aardig hoor maar mijn technische kennis is wel beperkt, mocht er wat verkeerd gaan heb ik helemaal geen wifi of tv meer. Ik overweeg wel het overstappen naar ziggo, een monteur van KPN vind ik ook veel geld.
Bedankt voor alle reacties, gr Ron
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.