Skip to main content

Regelmatig op mijn HP laptop geen internet.

melding wel verbinding maar geen internet.

HP network analyse meldt invalid ip-configuratie

Na herstarten router werkt het weer, maar knap lastig dat je dat steeds moet doen.

HP Laptop

Realtek RTL8822CE 802.11ac PCIe Adapter

Experia V10 met wifi versterkers

 

Hallo @HenkLittel 

Klik met de rechter muisknop eens op het netwerksymbool r.o. op het scherm van de laptop en klik dan met de linker muisknop op ‘netwerkproblemen vaststellen’.

Daar komt misschien wel een oplossing uit voort.

 


Ga ik doen als het probleem zich weer voordoet. Waarschijnlijk is dan het advies hetzelfde als de HP netwerk troubleshooter. Modem/ router opnieuw opstarten. En dat is nu net het probleem. Dat kost tijd en het gebeurt altijd als je haast hebt. (Murphy 😉)


Ga ik doen als het probleem zich weer voordoet. Waarschijnlijk is dan het advies hetzelfde als de HP netwerk troubleshooter. Modem/ router opnieuw opstarten. En dat is nu net het probleem. Dat kost tijd en het gebeurt altijd als je haast hebt. (Murphy 😉)

Je zou behalve eerder genoemd advies binnen de laptop de netwerkinstellingen kunnen herstellen, helpt vaak ook @HenkLittel 


Fing meldt Connectivity warning in KPN in Echteld (192.168.2.0/24): DHCP is not healthy.

DHCP errors occur when the DHCP server or router on a network cannot automatically adjust the device's IP address to join the network. This results in a network connection error when you access the internet with a web browser.

Wat betekent dit en kan dit de reden zijn dat ik soms wel verbinding maar geen internet heb?


Oei, dat is een hele goede vraag @HenkLittel. Wij kunnen niet zien wat jij ziet, wat het lastig maakt om aan te wijzen waar deze melding vandaan komt en wat de oorzaak is. 

Ik raad je aan om even te bellen met onze klantenservice (gratis via 0800-0402), op het moment dat je verbinding het ineens niet doet. Via die weg heb je direct contact en kunnen mijn collega's de verbinding voor je nakijken. Op die manier is het makkelijker om direct het een en ander na te kijken en uit te sluiten. 

Wat je ook kunt doen, is er even iemand bij halen: heb je een handig familielid of buurman die met je mee kan kijken en verder kan helpen? 


Reageer