Skip to main content

Hallo,

Onze start met Glas is niet bepaald fortuinlijk…

Werkte bij olevering niet  maar dat werd snel door KPNNetwerk ogelost.

Het huidige probleem is veel lastiger; in de logs van de Fritzbox is te zien dat de verbinding veelvuldig onderbroken wordt.

Wij ervaren echter geen onderbrekingen qua Internet noch treden er ITV-haperingen op!

Opmerkelijk is dat er volgens de logs geen tijdinterval zit tussen uitval en intrainen van de nieuwe verbinding wat onze eigen waarneming staaft.

Omruil van de FB (nu:7590 AX) haalde niets ut!

Toevallig las ik ergens dat de Genexis-NTU gevoelig zou zijnvoor stroomstoringen.

KPN zou daarom nu inzetten op de een of andere Noka.

Zou de Genexis ook verantwoordelijk kunnen zijn voor ons probleem?

Ik stel prijs op jullie mening, bedankt alvast voor jullie reactie!

 

laat die meldingen van de fritz box hier eens even zien. 


De meldingen zijn op zich weinig interessant.

Alleen melding van onderbreking en opbouw nieuwe connectie zonder opgave van reden…..

Je begrijpt dat ik liever afzie van het tonen van screenshot met mijn IP-adressen?!?


De meldingen zijn op zich weinig interessant.

Alleen melding van onderbreking en opbouw nieuwe connectie zonder opgave van reden…..

Je begrijpt dat ik liever afzie van het tonen van screenshot met mijn IP-adressen?!?

192.168.2.x-adressen zijn interne adressen en kunnen geen publiekelijk kwaad. @hondengek 


Tja, @N.N: dan adviseeer ik je eens zelf een kijkje in de logs van de FB te doen…

Daar staan namelijk overduidelijke de exerne IPV4/6 adressen genoemd!

Wat doet het er verder eigenlijk toe: hetwas- en blijft bij KPN eenvoudigweg ruk ondanks de geweldige FB!

Ik ga maar weer terug naar Ziggo….


Hoi @hondengek. Wat vervelend dat de verbinding steeds onderbroken wordt. Je kan het beste even tijdelijk de Experiabox weer aansluiten en contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Dan kunnen mijn collega's jouw verbinding doormeten en een passende oplossing zoeken voor dit probleem. 


Tja, @N.N: dan adviseeer ik je eens zelf een kijkje in de logs van de FB te doen…

Daar staan namelijk overduidelijke de exerne IPV4/6 adressen genoemd!

Wat doet het er verder eigenlijk toe: hetwas- en blijft bij KPN eenvoudigweg ruk ondanks de geweldige FB!

Ik ga maar weer terug naar Ziggo….

Er worden inderdaad ip adressen getoond daar @N.N., die zou ik hier ook niet plaatsen.
Het zou zomaar eens aan je NT kunnen liggen, bel de klanten service zoals @Vikash van KPN zegt.
Eerst even voor een paar dagen de Experiabox aansluiten voor de logs, dan zullen ze een monteur sturen.
99% kans dat die gelijk een Nokia aan de muur plakt.


Bedankt allen voor jullie reacties!

Terug naar een andere box zit er voor ons (Xs4All) helaas niet in.

Het verbindingsprobleem is hoogst merkwaardig; op dezelfde seconde dat de verbinding onderuit gaat, is de nieuwe al aanwezig!

Morgenavond opnieuw monteursbezoek; eerlijk gezegd ben ik bang dat daarna de Internetverbinding voorgoed weg is totdat iemand van KPN-Netwerk opnieuw komt opdagen.

Tja, ik had me de overgang naar Glas anders voorgesteld...


Bedankt allen voor jullie reacties!

Terug naar een andere box zit er voor ons (Xs4All) helaas niet in.

Het verbindingsprobleem is hoogst merkwaardig; op dezelfde seconde dat de verbinding onderuit gaat, is de nieuwe al aanwezig!

Morgenavond opnieuw monteursbezoek; eerlijk gezegd ben ik bang dat daarna de Internetverbinding voorgoed weg is totdat iemand van KPN-Netwerk opnieuw komt opdagen.

Tja, ik had me de overgang naar Glas anders voorgesteld...

Ik denk dat KPN Netwerk hier los van staat, ik gok dat u ONT gewoon niet goed is. 
Dit was bij mij ook het geval, en met een Nokia ONT was dit opgelost.

Ook snap ik dat u de overgang anders had voorgesteld, maar aan het einde van de dag blijft het een combinatie van techniek en mensen en daar gaan dingen soms niet zoals je mag verwachten, kan gebeuren. Geef KPN gewoon wat tijd om dit op te lossen.


Afsluitend, het is uw keuze om te dreigen terug te gaan naar Ziggo, staat u totaal vrij natuurlijk.
Maar u bereikt er weinig mee want niemand is hier gevoelig voor, het probleem gaat er niet sneller mee opgelost worden.


Even een korte update voor de volhouders:

 

Ongekend, de verbinding bleef overeind van 00:09 uur tot ca. 17:00 uur zijnde het tijdstip de komst van de zoveelste KPN-monteur.

Die plaatste de besproken Nokia-NTU hoewel de lange up-time mijns inziens eerder wees op een andernet werkprobleem.

Waarom immers op eens zo’n lange uptime ondanks de vermaledijde Genexis??

Tja, eerst maar weer afwachten; overstappen kan immers altijd nog


Voor eventuele Glas-nieuwkomers: de Nokia-NTU bij voorkeur in de meterkast of i.i.g. uit het directe gezicht plaatsen.

Het is namelijk een ware kerstboom v.w.b. al dan niet knipperende groene LED's !


Voor eventuele Glas-nieuwkomers: de Nokia-NTU bij voorkeur in de meterkast of i.i.g. uit het directe gezicht plaatsen.

Het is namelijk een ware kerstboom v.w.b. al dan niet knipperende groene LED's !

Beetje sfeer in huis is gezellig toch! Maar is je probleem nu ook opgelost ?


Bedankt voor je interesse; ja daar heeft het alle schijn van….

FB is up vanaf 21 mrt 17:00 tot nu toe.

Voorheen tot wel 70 of meer onderbrekingen per dag.

Hoewel: het viel me op dat op 21 mrt vanaf 00:00 uur tot 17:00 uur de voorganger ook geen kuren vertoonde en stabiel bleef.

Dit sterkt me in het vermoeden dat er, voorafgaand aan de NTU-omwisseling, ook iets in het netwerk gedaan moet zijn.

Tja, de wereld staat in brand en menigeen kan zich niet meer eens druk maken over een internetverbinding maar toch een paar kritische opmerkingen:

  1. ten tijde van onze glas-start was het NTU probleem al onderkend dus hoe kan een provider dan zo’n apparaat toesturen?!?
  2. b. Wat hebben we eigenlijk aan een (uiterst vriendelijke) helpdesk die kennelijk alleen scripts oplepelt en volstrekt overbodig een kakelverse Fritz verzendt? 

Eind goed, al goed, toch @hondengek ? Mijn Genexis is vanwege het poortprobleem binnen een dag vervangen voor een Nokia.  Van de ‘kerstboom’ heb ik geen last, doe gewoon de deur van de MK dicht. 😉  


Bedankt voor je interesse; ja daar heeft het alle schijn van….

FB is up vanaf 21 mrt 17:00 tot nu toe.

Voorheen tot wel 70 of meer onderbrekingen per dag.

Hoewel: het viel me op dat op 21 mrt vanaf 00:00 uur tot 17:00 uur de voorganger ook geen kuren vertoonde en stabiel bleef.

Dit sterkt me in het vermoeden dat er, voorafgaand aan de NTU-omwisseling, ook iets in het netwerk gedaan moet zijn.

Tja, de wereld staat in brand en menigeen kan zich niet meer eens druk maken over een internetverbinding maar toch een paar kritische opmerkingen:

  1. ten tijde van onze glas-start was het NTU probleem al onderkend dus hoe kan een provider dan zo’n apparaat toesturen?!?
  2. b. Wat hebben we eigenlijk aan een (uiterst vriendelijke) helpdesk die kennelijk alleen scripts oplepelt en volstrekt overbodig een kakelverse Fritz verzendt? 

Omdat het geen officieel erkend probleem is met de Genexis, of 1 op de 10 heeft dit probleem. Al die dingen de prullenbak ingooien kan oplopen tot een erg kostbaar grapje. En daarnaast belast je onnodig het milieu en grondstoffen gigantisch als je preventief die dingen gaat omruilen.

 


Update 24-3-2024:

De pret was helaas van korte duur; vanochtend weer de vertrouwde uitval…

Dit keer een “echte”: FB ging uit om na een paar minuten weer tot leven te komen.

Eerlijk gezegd, weet ik niet meer wat me nu te doen staat.

Een derde Genexis of toch maar een tweede Nokia om van een derde FB maar te zwijgen.

Misschien als tijdelijke oplossing terug naar de onproblamitische VDSL-koper? (aangesloten op nabije actieve straatkast)

Dan heb ik i.i.g. de komende tijd de gelegenheid naar alternatieven uit te kijken en vooralsnog geen overhaaste beslissingen te nemen….


Ik denk dat KPN je lijn moet gaan monitoren om te bekijken wat het probleem is, het zou ook zomaar eens in de centrale kunnen zitten. Je zat op een nieuw netwerk toch ? Ook kunnen er nog steeds regelmatig werkzaamheden lopen, hier bij ons gaat hij ook zeker 1x per week soms wel 4x per week plat omdat er nieuwe mensen / straatten bij geplugd worden.


Hoewel bijgelovig geloof dat er een slotje op dit topic kan.

Al anderhalve week up en de ping is na de laatste start gedaald naar 2 ms.

Fingers crossed. (maar desalniettemin ga ik me maar inlezen wat Ziggo hier te bieden heeft..)

Bedankt voor alle bijdragen!


Reageer