Skip to main content

Regelmatig paired status met V10

• May 23, 2026
  • 48 reacties
  • 557 keer bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 25, 2026

​@ivo46 Je had helaas gelijk: het was stom geluk. De stroom is er hier even af geweest vanwege het plaatsen van een laadpaal en nu is het weer dezelfde ellende: SuperWifi 2 punt schiet in paired mode, slechte wifi verbinding (maakt geen gebruik van superwifi2 punt dat het meest in de buurt is) en de zelfgegeven namen voor de wifi2 punten zijn weer verdwenen in de app.

Kansloos.

​@Erik van KPN Wat gaat KPN hier nu eens aan doen?

Updates uit blijven brengen. Deze problematiek is, helaas, niet iets dat één oorzaak heeft. Er zijn veel factoren die van invloed zijn. We hebben daar al duidelijke stappen in gemaakt, en zien dat ook terug. Maar het feit blijft dat er nog klanten zijn die nog wel problemen ervaren met paired-not-synced. Blijven we aan werken, en verdere oplossingen in updates verwerken. 
In de tussentijd helpt het over het algemeen om periodiek je thuisnetwerk of alleen modem te herstarten via de optie daarvoor in de webinterface, of via de MijnKPN app.

Erwin1976
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

Helaas zit er wel heeeeeel veeeeeel tijd tussen die updates waardoor de problemen veels te lang blijven bestaan. Dit lijkt me nou precies zo'n issue om te zeggen dit gaan we eerst fixen want hier hebben klanten echt last van en daar ook vol op inzetten en niks anders. Verwijder zo snel mogelijk die brakke topologie pagina en stop met daar aandacht aan geven en stop met nieuwe features totdat dit issue is opgelost voor alle devices. Jullie "ontwikkelaars" hebben het blijkbaar te druk om snel dingen te fixen, tenzij er media aandacht is natuurlijk. Maar goed door het ineens uit support gooien van de ew en sw1 hebben ze nu misschien wat meer tijd over om het tempo en de kwaliteit op te voeren en dus hopelijk ook fatsoenlijk geteste updates die niet binnen een week na release weer teruggetrokken worden omdat ze de puinhoop alleen maar erger maken dan dingen oplossen.

• Auteur
  • Helper
  • August 25, 2026

​@Erik van KPN . Ik ben het eens met Erwin. Met je signature “We are constantly searching, not just for answers to our questions, but for new questions” ben ik het dan ook niet eens: ik wil geen nieuwe vragen maar een antwoord: wanneer komen er kortcyclische updates om dit op te lossen? Dit duurt echt veel te lang. 
Het tijdperk dat we een dagelijkse tijdschakelklok op de voeding van de router moesten zetten is toch al wel 20 jaar voorbij. 

En daarbij had ik gehoopt dat de glasvezel verbinding die in het verschiet ligt het wel zou oplossen, maar ik hoor van een kennis dat daar de problemen met de SW2’s zo ongeveer hetzelfde zijn. 

• Auteur
  • Helper
  • September 10, 2026

Gisteravond een groot moment: de SW2’s waren weer eens uitgevallen en ik wilde het thuisnetwerk herstarten. Daarbij kreeg ik de melding: software update voor modem beschikbaar!

Dit gaat om versie: V10.C.26.06.10

Deze geïnstalleerd, de eerste keer gebeurde er niets, de tweede keer was de versie inderdaad verhoogd. 

Daarna gaf 1 SW2 accesspoint aan dat deze was geüpdatet naar: SW2.C.26.04.04

De andere twee SW2 accesspoints stonden op offline met de oude software. Thuisnetwerk reset uitgevoerd. Daarna had ik weer verbinding en konden op deze 2 SW2’s ook de update handmatig gestart worden. 
Het koppeltijdstip voor alle drie SW2’s staat nu op de datum van de modem update en is voor alle drie gelijk. Beetje apart, maar het zij zo. 

Ik heb de namen van de SW2’s weer aangepast (zolder, slaapkamer, etc) en nu gaan we testen. 

Ik hou jullie op de hoogte. 

• Auteur
  • Helper
  • September 15, 2026

Dat valt tegen. Gisteravond klaagden de pubers over slechte wifi en ja hoor: 1 SW2 stond offline in de modus paired en de naam was gereset naar default. Maar weer “thuisnetwerk opnieuw opstarten” geklikt. 

​@Erik van KPN wat kan ik doen, wat is de volgende stap en hoelang gaat dit duren?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

Dat valt tegen. Gisteravond klaagden de pubers over slechte wifi en ja hoor: 1 SW2 stond offline in de modus paired en de naam was gereset naar default. Maar weer “thuisnetwerk opnieuw opstarten” geklikt. 

​@Erik van KPN wat kan ik doen, wat is de volgende stap en hoelang gaat dit duren?

Ik heb een monteur laten komen,  die heeft box 12 vervangen, alles gereset, alles mee opnieuw ingesteld en loop nog steeds tegen rare dingen aan, in overleg kpn volgende week vrijdag weer monteur,, maar als binnen 7 dagen de boel het weer niet doet dan ligt het niet aan de kpn maar aan situatie hier in huis.

En geen kwijtschelding van 99 euro.

Dat laatste overleef ik nog wel , maar dit klopt gewoon totaal niet.

Zowel helpdesk aan telefoon als monteur herkennen de situatie van paired / synced niet.

En momenteel is het hier zo dat als sw2 punten worden verplaatst de melding krijg als je daar wilt op inloggen wachtwoord is onjuist.

Zet je sw2 punten weer terug dan is wachtwoord wel bij alle sw2 punten correct.

• Auteur
  • Helper
  • September 15, 2026

Ik heb een monteur laten komen,  die heeft box 12 vervangen, alles gereset, alles mee opnieuw ingesteld en loop nog steeds tegen rare dingen aan, in overleg kpn volgende week vrijdag weer monteur,, maar als binnen 7 dagen de boel het weer niet doet dan ligt het niet aan de kpn maar aan situatie hier in huis.

Zowel helpdesk aan telefoon als monteur herkennen de situatie van paired / synced niet.

En momenteel is het hier zo dat als sw2 punten worden verplaatst de melding krijg als je daar wilt op inloggen wachtwoord is onjuist.

Het klinkt redelijk kansloos. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

Het klinkt redelijk kansloos. 

Het is gewoon een klo..zooi

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 17, 2026

Je hebt al wel de nieuwste updates binnen begrijp ik. Dat is wel mooi. We horen voorzichtig geluiden van andere klanten dat zij verbetering merken in deze paired-not-synced situatie. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat voor iedereen geldt helaas. 

We blijven doorgaan met feedback verzamelen en via updates de software te verbeteren. 

Wat je nog kunt controleren is of de SuperWifi punten nu optimaal gepositioneerd staan. Het kan mogelijk zo zijn dat het punt wat offline ging moeite had om een goede verbinding te houden. Je checkt dit in de MijnKPN app onder Mijn Wifinetwerk bij de SuperWifi punten. Als het geen Goed of Super signaal is, kun je eens kijken of je 'm toch iets kan verplaatsen. 

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2026

Je hebt al wel de nieuwste updates binnen begrijp ik. Dat is wel mooi. We horen voorzichtig geluiden van andere klanten dat zij verbetering merken in deze paired-not-synced situatie. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat voor iedereen geldt helaas. 

We blijven doorgaan met feedback verzamelen en via updates de software te verbeteren. 

Wat je nog kunt controleren is of de SuperWifi punten nu optimaal gepositioneerd staan. Het kan mogelijk zo zijn dat het punt wat offline ging moeite had om een goede verbinding te houden. Je checkt dit in de MijnKPN app onder Mijn Wifinetwerk bij de SuperWifi punten. Als het geen Goed of Super signaal is, kun je eens kijken of je 'm toch iets kan verplaatsen. 

Hoi ​@Arjan van KPN , dank voor je bericht.

Wat heeft verplaatsen voor zin als ik drie SW2's bekabeld heb aangesloten?
(Zie complete situatie beschrijving in de eerste post van deze thread).

Verder is het met deze update voor mij alleen maar slechter geworden. De SW2's vallen sneller uit naar de “paired status” en tegelijkertijd reset de aangepaste naam naar default. Verder klagen de pubers sinds de update over slechte verbinding op de bekabelde twee aansluiting van de SW2. Dit was tot nu toe de enigste stabiele aansluiting voor een playstation. Als ik op de een of andere manier kan helpen om logging te verzamelen dan laat het horen. Voor nu zal ik maar weer alles eens stroomloos maken en stuk voor stuk opstarten. (als er niet gegamed, gestreamd of ge-3d print wordt). Keep you all posted. Again ….

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Je kan het proberen met stroomloos maken, hard reset geven etc.

Na 7 dagen valt het gewoon uit,  ene keer wordt gezegd het is een kleine groep, andere keer is het een complexe materie.

Ook dit zou KPN gewoon op de site mogen vermelden,  

Beste klant we ervaren dat bij een groep klanten na 7 dagen een paired / synched probleem kan optreden.

Ervaart u dit ook dan kunt u momenteel het beste om de 6 dagen een herstart thuisnetwerk uitvoeren.

Een paar mooie plaatjes erbij en dan maar wachten dat het in de toekomst wel beter gaat werken

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2026

Gisteravond Modem (V10) en de 3 SW2's stroomloos gemaakt en na een paar minuten de router weer gestart en na een minuut of wat de SW2's. Alles komt goed in de lucht. 

Vanmiddag al weer klachten van de pubers: snelheid is niet te hachelen: ik check de KPN app > Mijn wifinetwerk > Apparaten: alle 3 de SW2's staan offline. 

Ik kan nu niets resetten, want er lopen updates en verbindingen met werk. Na 10 minuten nog eens ingelogd in de KPN app: alles wordt weer online weergegeven.

Wat is dit voor BUGGY software?

Sinds versie V10.C.26.06.10 en SW2.C.26.04.04 is het bij ons alleen maar erg hard ACHTERUIT gegaan.

​@Erik van KPN en ​@Arjan van KPN Ik sta open voor suggesties ...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 20, 2026

Wat heeft verplaatsen voor zin als ik drie SW2's bekabeld heb aangesloten?
(Zie complete situatie beschrijving in de eerste post van deze thread).

Dan zal verplaatsen inderdaad weinig uithalen, je hebt gelijk. 

Erg jammer dat het ook bij jou zo stroef lijkt te gaan. Het enige advies dat ik voor nu heb is inderdaad eens in de week een herstart van je netwerk doen, tot we dit met een toekomstige update opgelost hebben. 

Ik snap dat het geen ideale oplossing is, maar voor nu is dat het enige wat lijkt te helpen voordat alles weer unpaired wordt. 

Updates uit blijven brengen. Deze problematiek is, helaas, niet iets dat één oorzaak heeft. Er zijn veel factoren die van invloed zijn. We hebben daar al duidelijke stappen in gemaakt, en zien dat ook terug. Maar het feit blijft dat er nog klanten zijn die nog wel problemen ervaren met paired-not-synced. Blijven we aan werken, en verdere oplossingen in updates verwerken. 
In de tussentijd helpt het over het algemeen om periodiek je thuisnetwerk of alleen modem te herstarten via de optie daarvoor in de webinterface, of via de MijnKPN app.

Houd deze uitleg van Erik aan. Je kunt het via de app doen op een moment dat er niet veel mensen in huis zijn die internet nodig hebben. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

​@Sanne van KPN , totaal niet om te drammen , maar toekomstige updates , dat klinkt nogal vaag. 

Dat kan dit jaar zijn, volgend jaar , misschien of ooit.

Het lijkt mij dat de oorzaak toch wel onderhand achterhaalt kan worden. Want de situatie is voor wie er last van hebben eigenlijk wel hetzelfde.

En hoe kan het zijn dat een herstart om de 6 dagen het uitschakelen opheft, wat wordt er precies getriggerd.

Waarom weet de klachten afdeling hier niks vanaf? Krijgen die de situatie ooit in de toekomst te horen?

Ik zeg ook niet als klant , ik doe mijn uiterste best om op tijd te betalen, misschien lukt het de volgende keer wel op tijd.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het zijn terechte punten en vragen ​@ivo46. Het antwoord van Erik waar Sanne hierboven naar verwijst, dekt de lading nog steeds het beste. Het is - helaas - gecompliceerd, er wordt op de achtergrond druk verder aan gewerkt. Zo gauw daarover meer bekend is, dan delen we dat natuurlijk hier in de Community via een Product Update.

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2026

​@Alexandra van KPN , ​@Sanne van KPN , ​@Erik van KPN , sinds de vorige post een keer of 7 de “thuisnetwerk opnieuw opstarten” knop moeten gebruiken. Het is niet te harden. De pubers klagen steen en been over vertraging en uitval. Niet grappig. 

Maar nu komt er voor mij een drempel in beeld: mijn verbinding voor thuiswerken begint ook uit te vallen, vandaag twee keer. Duidelijk te relateren aan de wifi (SW2 bedraad staat op 3 meter van mij af).

Hoe krijg ik het voor elkaar om de vorige firmware terug te zetten? Die hield het tenminste 1 week of langer vol. Nu zo'n beetje om de dag ELLENDE. 

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2026

Verder via @KPNwebcare een meelevende (jawel, ze zijn er nog) medewerker gesproken die mij echt wel wilde helpen, maar dat ook niet kan. “Wacht op de updates”. 

Inmiddels feature request aangevraagd:

Userstory: als eindgebruiker wil ik een datum/tijd veld waarin ik een tijdstip kan invoeren waarop een “reset thuisnetwerk” wordt uitgevoerd zodat ik een ongestoorde dienstverlening ervaar.
Hiermee kan ik dan bijvoorbeeld elke nacht om 3:00 een reset laten uitvoeren ter voorkoming van uitval. Niet elegant, wel constructief.   

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2026

Verder het volgende gedeeld en geleerd met @Webcare 

Mijn beeld van KPN als geheel wordt er niet beter op. Ik heb het idee dat ik de SW2’s heb moeten aanschaffen als “probeer dit eens, kijken of het helpt”. Als het gelukt was: geen probleem. Maar dat is niet het geval. Hoe kan ik financiële genoegdoening krijgen voor falende dienstverlening? Zie ook stukje wat hierna volgt.

Voor falende digitale dienstverlening (zoals streamingsdiensten, cloudopslag, social media of software) gelden sinds 2022 de strenge regels uit de Europese Richtlijn Digitale Inhoud en Digitale Diensten:

Bij non-conformiteit (de digitale dienst werkt niet, mist functies of is incompleet) heeft u recht op:

- Kosteloos herstel: De aanbieder moet de digitale dienst binnen een redelijke termijn up-to-date en werkend maken.

- Prijsvermindering of ontbinding: Lukt herstel niet, dan heeft u recht op gedeeltelijke of volledige terugbetaling.

- Omgekeerde bewijslast: Als de digitale dienst binnen het eerste jaar na levering faalt, wordt er wettelijk van uitgegaan dat de fout bij de aanbieder ligt. De aanbieder moet het tegendeel bewijzen.

120 euro terugkrijgen lijkt mij redelijk. Dan koop ik een aantal tijdschakelklokken voor nachtelijke reset en heb ik nog iets over voor alle tijd die ik ermee verloren heb en de irritaties in ons gezin.

Dankjewel voor de toelichting en ik snap de gedachtegang. Dit betreft echter geen digitale dienstverlening. Het is een fysiek product met digitale kenmerken, om het even simpel te omschrijven. Een vergoeding via dat traject dan ook niet van toepassing.

Dat neemt overigens niet weg dat ik erken dat je er veel tijd en moeite in hebt zitten, met de nodige irritaties als gevolg daarvan. Ik hoop dan ook van harte dat de volgende update niet lang op zich laat wachten en hiermee de genoemde problemen weg zal nemen.

De vorige update zou ook vlot komen, maar daar mochten we een half jaar op wachten. Waarom heb ik dan de SW2’s moeten kopen? Deze functioneren net zo slecht als de SW1’s

Omdat er problemen waren met de Superwifi 1 versterkers én de Superwifi 2 versterkers inmiddels ook in gebruik waren is er voor gekozen om dat eerst als optie te bieden.

Daar zit mijn probleem: ik ben door deze zwaar aangeprezen optie 180 euro lichter met een “niet veranderde” ervaring. Waarom zouden jullie mij daarin dan niet tegemoet komen?

Dat begrijp ik, en het is enorm teleurstellend dat er geen verbetering is geweest met de nieuwe SuperWifi punten. Dat was wel de verwachting.

Tegelijkertijd blijf ik erbij dat we hier geen vergoeding voor kunnen geven. Na aankoop heb je sowieso twee weken de tijd om te annuleren en de producten terug te sturen, als het niet naar verwachting werkt.

Verder is er ook de optie om de SuperWifi punten te huren bij je abonnement. Op die manier kun je het proberen en altijd weer stopzetten als het toch niet bevalt.

Netjes verwoord vanuit KPN perspectief.

Maar als ik een auto koop en 3 van de vier banden blijven elke week leeglopen dan zegt de garage ook: hier heb je vier andere velgen en banden en nu is het opgelost. Deze metafoor aangezien ik de modem en wifi moet zien als fysiek product. Als klant wacht ik al een jaar op wifi als water uit de kraan en heb dat nog steeds niet. Ik wil mij helemaal niet bezighouden met updates en troubleshooting. Kun je echt niets voor mij betekenen? 120 euro is peanuts voor KPN. Voor mij een stukje rechtvaardigheid. Daar blijf ik hoe dan ook voor strijden.

Als ik wat voor je kan doen, had ik dat natuurlijk al lang voor je gedaan

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2026

Samengevat: Het grote logge KPN kan ook na een jaar geen werkende Wifi bij mij leveren. Ik betaal wel al (volgens mij sinds 2013 toen het nog telfort was) elke maand keurig mijn abonnement. Wat moet ik nog meer doen zodat dit probleem de aandacht krijgt die het verdient?

Ik snap er niets van en dat kom ook doordat we alleen horen: wacht op updates. Maar wat gaat er nu eigenlijk fout, waar zit het probleem? Komt het door het overgewicht van die dansende boeda in de App waar ik niet om gevraagd heb?

Het helpt ook niet dat ik op de radio hoor: Wifi van KPN lost alles op en werkt fantastisch, in 1 overzicht alles via de App te regelen.

Nou: ECHT NIET!!. HELP NU EENS EEN KEER!!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een vergoeding is helaas niet mogelijk, zoals mijn collega's ook al aangaven. Ik snap de frustratie en de behoefte aan goede wifi, maar op dit moment hebben we geen oplossing voor handen. Alleen de eerder gedeelde workaround, tot het met een update is opgelost. 

Dit probleem heeft aandacht, we zijn druk aan het onderzoeken waar dit hem nu in zit en hoe dit op te lossen valt. 
Ik begrijp dat dit voor jullie, die hier last van hebben, niet zichtbaar is en het allesbehalve prettig (zachtgezegd) is om steeds het netwerk te moeten herstarten. Als er iets was wat we konden doen om dit op de korte termijn direct op te lossen deden we dat, maar helaas. 😕

De enige extra tip die ik voor nu heb is om je te abonneren op de Product Updates voor je modem en/of de SuperWifi punten. 

Dan hoef je ook niet steeds zelf handmatig te kijken of er een update is en krijg je vanzelf bericht. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 4, 2026

Dat vergoeding niet mogelijk is??

Valt hier net in de woonkamer bedraade sw2 punt uit.

En dus staat tv stil , al zit deze niet op het sw2 punt .

Monteur heeft laatst utp welke uit de muur komt van box 12 naar netgear switch daarop tv , tv box + PlayStation 5 want zo was het beter.

Man man ik ga mij niet meer in houden kots ziek wordt ik er van.

We kunnen er niks aan doen ??  Jawel gewoon software van fabrikant terug plaatsen!!!

• Auteur
  • Helper
  • October 4, 2026

​@Sanne van KPN Natuurlijk is er wel wat mogelijk. We hadden bijvoorbeeld onze motor weggebracht voor onderhoud en na de eerste rit bleek er een olielek te zijn in de buurt van het achterwiel. De hele achterkant van de motor zat onder de olie en er was kans op blijvende schade. Berichtje dat we toch wel wat ontstemd waren over het onderhoud. We werden meteen teruggebeld dat dit echt niet kon en het bedrijf stond meteen na werktijd bij ons op de stoep, liet ons keurig zien wat er aan de hand was, dat er geen schade was, repareerde het ter plekke met meegebrachte onderdelen en maakte de motor schoon. Alles op hun kosten. 

Kijk, dat is nou service en die gasten kunnen een potje bij mij breken. Hulde. Zo hoort het. Daar blijf ik zeker klant. 

Dus wees voor de time being nou eens creatief en zorg voor een tijdelijk leen product of iets dergelijks. Als jullie de boel gefixt hebben stuur ik het netjes weer terug. 

In tegenstelling tot het motorbedrijf:

• geven jullie geen oplossing
  • lopen jullie geen stapje harder
  • geven jullie geen inzicht in de problemen
  • komen jullie niet met een alternatief
  • denken jullie niet mee (al moet ik wel zeggen dat Sanne beter communiceert dan Erik)
  • geven jullie geen geld retour zodat we iets anders kunnen kopen. 
  • herstellen jullie op geen enkele manier het vertrouwen. 

Triest voor een Nederlandsch bedrijf. Helemaal niets Koninklijks aan. 

• Auteur
  • Helper
  • October 4, 2026

​@Sanne van KPN Goede tip trouwens die product update. Ik zie nu dat er mensen die met meerdere testopstellingen aangetoond hebben dat jullie “fysieke spulleboel met digitale kenmerken” totaal niet werkt.