Skip to main content

Regelmatig word ik geconfronteerd met een spontane herstart van de V14 en/of de XGS-PON-kast, niet door mij te beoordelen.

Eind vorige week de XGS-PON-kast minimaal 2 minuten uit gehad en weer herstart en begin van de week de V14 een complete fabrieksreset gegeven, waarna het enigste dat ik aangepast heb binnen de router is het password om in te loggen.

De router heeft het 1 ½ dag ongeveer goed gedaan en vanochtend, 06-12-2023 10u3 weer herstart en nog geen half uur later, om 10u28 wéér een herstart.

Ik geef al die herstarts ook meteen door via de feedbackknop, maar dat is eenrichtingsverkeer, vandaar dat ik het nu maar meld via dit forum.

Ik heb een 100Mbit/s verbinding en haal keurig 120/120Mbit/s.

Ik ben ‘not amused’ om het netjes te schrijven.

Ik heb helaas hetzelfde probleem met spontane herstarts van de V14 Box nieuw is niet altijd beter blijkbaar.


Hoi @Nomen Nominandum, ik kan me voorstellen dat je daar niet geamuseerd van bent. Een wegvallende verbinding is altijd vervelend. De verbinding van het glasvezelkastje lijkt op dat moment wel actief te blijven. Wat doen de lampjes op de V14 precies als de verbinding wegvalt, gaat alles daar uit, of een paar? 

Op dit moment werkt de verbinding wel zo te zien, daardoor kan ik er weinig over zien. Bij een verbreking of wegvallende verbinding is het het beste om ons te bellen op 0800-0402, er kan dan op het moment zelf met je meegekeken worden naar de verbinding. Via die weg kan de beste vervolgstap bepaald worden.


 

Dit topic speelt nu even geen rol meer, daar er modems gewisseld gaan worden en het probleem zich dan misschien vanzelf weer oplost @Jasper 

Zie ook mijn topic over het DNS-verhaal.

 

 


Maj vertelde me dat gistermiddag ook inderdaad, laten we het via die weg en dat topic afwachten.