Skip to main content

Hi, mijn verbinding valt (on)regelmatig even uit. Via wifi kan ik dan niets meer en modem reset lost het op. In de logs van het modem kan ik hier niets over vinden, maar ik heb wel een (incomplete) lijst van momenten waarop het gebeurt. 

15 Apr 2023 at 12:36

16 Apr 2023 at 12:36

18 Apr 2023 at 11:18

25 Apr 2023 at 19:24

30 Apr 2023 at 07:09

9 May 2023 at 07:02

13 May 2023 at 07:10

15 May 2023 at 09:35

Help?

Ik denk dat het het beste is om eerst te bepalen of het om de glasvezel zelf gaat, of dat het je interne netwerk betreft.

Dus bedraad testen (geen wifi gebruiken dus) om te kijken of het wellicht aan de wifi zelf ligt.

Als de logs er niets over laten zien, wordt je al een beetje in de richting van je eigen netwerk geleid.

Verder is het van belang om te weten waar je verbinding maakt (woonkamer bijv.) en waar je wifi punt(en) zich bevindt/bevinden. Is er een grote afstand tussen, staat de wifi-router in de meterkast (slechte plek)?

KPN heeft ook een wifi-manager, waarmee je een aantal veel voorkomende problemen kan aanpakken.


Ik heb achter de KPN-modem een ubiquiti-installatie. De wifi van de modem staat dus niet aan. Ik hoef de Ubiquiti niet te resetten om weer verbinding te krijgen en kan die intern gewoon benaderen. Daarom denk ik aan de KPN-hardware. 


Heeft de Ubiquiti ook een log die je kan raadplegen?


Hoi @m_a_rnix, dat zijn veel verbrekingen die je noemt! Ik ben net als Arjan benieuwd wat jouw eigen apparatuur aangeeft hierover, heb je dat al kunnen bekijken? Ik heb de verbinding vanaf hier ook nagekeken en het modem lijkt sinds 18 april online te zijn, die heeft geen verbrekingen vanuit het netwerk gehad. Dat versterkt het vermoeden van Arjan, dat er mogelijk achter de KPN Box 12 iets optreed.


Ik kan in de logs van ubiquity niets vinden. Kan jij iets zien rond de tijden die ik heb gedeeld?


Nee, ik zie alleen een verbreking van de 18e die ik in mijn vorige bericht noemde. Daarna is de verbinding met het netwerk niet weggevallen. Dat de Ubiquity ook niets aangeeft is dan gek. 

Zijn er ook apparaten bekabeld aangesloten op de Box 12? Ik ben benieuwd wat die doen op het moment dat de Wifi verbinding wegvalt, als die wel blijven werken weten we zeker dat de Box 12 de verbinding houdt.