Skip to main content

Hallo,

Voor een kennis (die weinig verstand van ICT heeft) wil ik een Experiabox v10 resetten. We kunnen nl niet meer in de web interface en het wachtwoord wat achterop het modem staat werkt niet. 

Nu denk ik dat als ik een factory reset doe ik qua instellingen alles kwijt ben.  Op het modem zitten meerdere ip kabels aangesloten en ik weet niet waar die allemaal heen gaan. Volgens mijn zit ook de alarmering van het gebouw erop en met een reset ben ik die instellingen kwijt (denk ik) 

Is er toch nog een mogelijkheid om een reset te doen ZONDER verlies van instellingen of een ander wachtwoord te zetten

Ideeen zijn welkom !

 

Nee, dat kan niet.


Waarom wilt u inloggen? Werkt er iets niet goed? Zou een simpele herstart niet voldoende zijn?


Op de v10 is er geen wachtwoord nodig de eerste keer. Op de v10a staat er achterop het modem een admin password. Maar gezien de titel een v10 betreft zal dat is het proberen waard kunnen zijn. 


Ik wil inloggen om een antal poorten open te zetten voor een bepaalde module …..

Zoals ik al schreef werkt het ww wat achterop het modem staat NIET……..

 


Met andere woorden:

1. Het wachtwoord is al een keer aangepast en deze is nu niet bekend.

2. Best kans dat hij ooit een reset heeft gehad en het wachtwoord op de V10 is komen te vervallen en inloggen de eerste keer zonder wachtwoord kan.

 

Het is het proberen waard als u dat nog niet heeft gedaan.


Bij de v10 staat geen wachtwoord achterop. Als u een wachtwoord achterop heeft staan, dan heeft u een v10a.

Hoe dan ook: als u het wachtwoord niet meer weet, dan kunt u nog maar 1 ding doen, dat is resetten.


Hoi @Poekel, welkom terug!
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Misschien overbodige vraag maar heb er geen verstand van .... 😀

Maar moet je na het wachtwoord resetten ( v10 modem ) de verbinding met de superwifi ook opnieuw opzetten? 


@R19v81W, in principe moeten je superwifi punten alle instellingen automatisch gewoon weer overnemen. Mogelijk moet je nog wel op je V10 Wifi uitschakelen.
We hebben hier nog wel twee handige topics over:

 

 


Bedankt voor uw antwoord! En excuses voor mijn late antwoord.

De avond nadat ik het bericht had verstuurd in dit forum herstarte het modem vanzelf en de volgende dag deed de camera op 2.4 gigahertz het ineens. Ook de rest van mijn apparatuur wat op 5 gigahertz werkt werkte ook gewoon zonder tussenkomst van mij.

Heel apart maar ik ben blij.