Skip to main content

Company Logo

ping

2

ms

jitter

1

ms

download

93.0

Mbps

upload

93.5

Mbps

Nav een speedcheck via de site van KPN om 1 gb betaalde bekabeld glasvezel lijkt mij een slecht resultaat of lees ik dit verkeerd ?

Ik denk dat de kabel tussen Optical Network Terminal en modem of tussen modem en jouw device niet goed niet goed. Deze gaat namelijk naar een cat5 profiel wanneer er een ader kapot is, en op dit profiel haal je ongeveer 95mb.

Hallo @Peter Frampton , het lijkt erop dat je de speedtest vanaf een 100mbits verbinding uitvoert.

Is je lijn recenteleijk geupgrade? Dan kan je het beste even de ONT (het klasvezelkastje) 2 minuten van het stroom halen en daarna hetzelfde met je Experiabox doen.

Als je dan nog steeds deze waardes haalt, is het raadzaam om even te kijken naar je eigen netwerkapparatuur: zitten er switches tussen die maximaal 100mbit aankunnen? Of wellicht een netwerkkabel die niet hoger dan 100mbit komt.

De getoonde waardes in jouw bericht zijn veel te laag voor een 1gbits verbinding. Omdat die onder de 100mbit blijven is de kans groot dat ergens in jouw huis de aansluitingen niet helemaal lekker lopen.

Maar eerst even de boel van het stroom halen, dat is de makkelijkste stap in dit proces.

Hi @Peter Frampton, welkom bij onze community. 

Goed om te zien dat je al op gang bent geholpen door je medegebruikers. Is het inmiddels gelukt om het goed werkend te krijgen? En zo ja, hoe heb je dit opgelost? 

Ik hoor graag van je. 

Reageer