Skip to main content

Hier precies hetzelfde. Wat een drama dat Roamler.

En dan ook nog een mailtje durven te sturen namens KPN & Roamler:

“Je had laatst een monteursafspraak om je internetaansluiting over te zetten naar glasvezel. Maar je was helaas niet thuis of hebt de afspraak geannuleerd”

En: “we hebben u proberen te bellen maar u nam niet op.

Terwijl Roamler al 2x de afspraak heeft afgezegd. KPN heeft een goede betrouwbare partner gevonden. NOT. En wij maar steeds de agenda vrij plannen. Ik heb weer een nieuwe afspraak gepland maar reken er niet op dat ze komen. Hoe vaak moeten we nog een afspraak maken KPN? Wanneer gaan jullie dit oplossen?

@Marcia_

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Irma28, welkom op het forum! Wat ontzettend balen dat de afspraak fout is gegaan en dat de e-mail zo onhandig is geformuleerd! Ik ga het signaal intern doorzetten dat de afspraken en de communicatie niet goed verloopt. Mijn excuses voor het ongemak. 


Ach en de 3e afspraak ook maar weer afgezegd. Verrassend???? Nee niet eens, ik had niet anders verwacht. KPN heeft het zin om weer een nieuwe afspraak te maken? Wordt toch steeds afgezegd. @Liesbeth_ 

Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in. Ik verwacht een oplossing van KPN want met Roamler gaat het echt niets worden


Ik begrijp dat je vertrouwen weg is en we zetten alle signalen intern ook door, want ik snap dat het ontzettend frustrerend is dat de afspraak steeds wordt geannuleerd. Ik raad je toch aan om een nieuw afspraak te maken. 


@Liesbeth_ 

Ik ben eigenlijk niet van plan om weer een afspraak te maken en mijn agenda leeg te plannen. Dit heb ik al 3x gedaan. Ik hoor het wel wanneer KPN tijd heeft en/of Roamler en of ik dan ook tijd heb.

Dit is echt geen manier van werken. Steeds de afspraken niet nakomen. Denken jullie dat wij niets beters te doen hebben.

Advies: neem een andere (lees: betrouwbare) partner. 

En dan ga ik wel een nieuwe afspraak maken maar nu heeft het toch geen zin.

LOS DIT OP KPN !! (laat niet je naam gebruiken door een slecht werkend bedrijf en klanten die gaan verstappen….)

 

 


Ik snap je gevoel. Helaas heb ik geen andere manier om dit te regelen en zal er toch een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden. Ik hoop dat dit toch lukt op een moment dat het jou uitkomt. En ik heb het bovenstaande signaal uiteraard doorgegeven. 


Vandaag weer een mailtje gehad van Roamler (ook namens KPN):

Je had laatst een monteursafspraak om je internetaansluiting over te zetten naar glasvezel. Maar je was helaas niet thuis of hebt de afspraak geannuleerd. Je huidige internet aansluiting stopt op 5 december 2022. Maak daarom direct een nieuwe afspraak om er zeker van te zijn dat je kunt blijven internetten, tv-kijken en/of vast bellen.

Met vriendelijke groet,

Team KPN & Roamler

 

@Liesbeth_ @KPN er Verandert nog niks hè. Weer zijn wij de schuldige omdat wij niet thuis waren of hebben geannuleerd. Het wordt behoorlijk onbeschoft vanuit Roamler, voor een bedrijf dat zelf al 3x de afspraak heeft afzegt. Wij vinden Roalmer onbetrouwbaar en onbeschoft. Wij hoeven ze niet meer in huis. Wij verwachten van KPN een goede, betrouwbare oplossing. Zo ga je niet met klanten om en wij wensen niet zo door Roamler behandelt te worden. Ik weet niet hoe jullie dit gaan oplossen maar ik verwacht een goede oplossing van KPN. Contact gegevens zijn bekend bij KPN dus we wachten het af.


Tip: geen afspraak plannen, Roamler gaat dan vanzelf bellen. Roamler belde dus zaterdag. We hadden vandaag een afspraak en er kwam een monteur. So far, so good.

Maar de monteur was niet kundig. Hij stond 10 minuten in de meterkast te kijken maar had geen idee hoe hij een stopcontact moest aanleggen. Voelde zelfs aan een waterleiding. Hij gaf aan geen elektricien te zijn. We hebben hem maar weg gestuurd, leek ons veiliger. Dus nog niets geïnstalleerd. De monteur reed trouwens in een grote Mercedes, niet in een monteursbusje.

KPN: geen idee hoe jullie dit willen gaan oplossen maar met Roamler wordt het echt niets. 


@Irma28 een monteur mag een stopcontact plaatsen maar er zijn strikte voorwaarden.  Die zie je hier. Voldoe je daar niet aan dan zal je het zelf moeten regelen. 


@Joep1965 Volgens KPN komt Roamler omdat KPN monteurs geen stopcontact aanleggen en die van Roamler wel. Maar iemand die echt geen idee heeft wat hij moet doen gaat bij mij niet aan elektra en glasvezel werken. (Hij voelde aan een waterleiding, dat zei mij genoeg)


@Irma28 een monteur mag een stopcontact plaatsen maar er zijn strikte voorwaarden.  Die zie je hier. Voldoe je daar niet aan dan zal je het zelf moeten regelen. 

KPN monteurs wel, die zijn allemaal NEN3140 gecertificeerd voor het plaatsen van een wandcontactdoos in de meterkast. Roamler is een platform waar zelfstandigen zich kunnen inschrijven op klussen, net zoals bijvoorbeeld Temper, welke certificaten er gevraagd worden is mij niet direct bekend, denk niet dat iedere monteur die via Roamler komt NEN3140 gecertificeerd is. 


Je hebt aangegeven dat je niet mee wil naar glasvezel. Maar let op: vanaf 5 december 2022 kan je op jouw adres bij geen één aanbieder nog internetten, tv-kijken en/of vast bellen via het netwerk dat je nu gebruikt.

Je internet, tv en/of telefoon werken niet meer vanaf 5 december 2022

 

Wij ontvingen bovenstaande mail van Roamler. De onbeschoftheid van Roamler. Namens @KPNER !!!.  Na 3 eerdere afspraken komt Roamler op de 4e afspraak eindelijk opdagen. Maar er komt een ondeskudige monteur. Hij heeft geen idee wat hij moet doen. Staat 10 minuten te kijken, geeft dan aan geen elektricien te zijn en heeft geen idee hoe en waar hij alles moet aansluiten. Voelt aan de waterleiding, maar daar kon hij geen stroom uithalen. Maar nu hebben wij aangegeven niet over te willen. 

KPN: dit is jullie partner.  Ik neem aan dat jullie voor een oplossing gaan zorgen. En ik wens wel als een normale klant behandeld te worden. Alle leugens van Roamler ben ik wel zat. Zij maken fout op fout maar het ligt aan iedereen behalve aan hen. 

@KPN er ik wens graag persoonlijk contact voor een oplossing (en niet van Roamler)

 


@Irma28 Je tagd nu een medeklant die jouw niet gaat kunnen helpen.

Verder zal een medewerker echt met je mee gaan kijken.

 

En ja ook ik ben een medeklant en kan je helaas niet verder helpen.

Hopelijk kan een medewerker dat wel en de juiste aansturing geven.

Wel heel vervelend dat dit zo loopt en kan mij voorstellen dat je er heel erg boos van wordt.


En 22 december 2022 dus nu werkt niks meer bij jullie?

 


Een "afspraak" bij Roamler is geen afspraak maar een opdracht in het systeem van Roamler. Mensen die voor Roamler werken kunnen deze opdrachten dan accepteren. Accepteert niemand jouw opdracht dan kan jouw afspraak niet doorgaan. 


@j3roentje Dat ben ik niet met je eens. Ik krijg mailtjes met als titel “bevestiging monteursafspraak” en “de monteursafspraak gaat niet door”. En ook “de monteursafspraak ging niet door omdat je niet thuis was”. 

Dit lijken mij toch echt afspraken of ziet Roamler een monteursafspraak als iets anders. Daarnaast geven ze bij Roamler altijd mij als klant de schuld: Je was niet thuis of je hebt de afspraak afgezegd terwijl zij degene zijn die de afspraak afzeggen. En nu krijgen wij de schuld dat wij niet naar glasvezel willen terwijl zij een ondeskundige monteur sturen. Roamler valt echt niet mee te werken . @Liesbeth_ 


@j3roentje Dat ben ik niet met je eens. Ik krijg mailtjes met als titel “bevestiging monteursafspraak” en “de monteursafspraak gaat niet door”. En ook “de monteursafspraak ging niet door omdat je niet thuis was”. 

Dit lijken mij toch echt afspraken of ziet Roamler een monteursafspraak als iets anders. Daarnaast geven ze bij Roamler altijd mij als klant de schuld: Je was niet thuis of je hebt de afspraak afgezegd terwijl zij degene zijn die de afspraak afzeggen. En nu krijgen wij de schuld dat wij niet naar glasvezel willen terwijl zij een ondeskundige monteur sturen. Roamler valt echt niet mee te werken . @Liesbeth_ 

Dat is dus het probleem, Roamler doet voorkomen dat het daadwerkelijk een afspraak is, maar dat is dus niet zo. 

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met Roamler, zelfde mailtjes gehad, dat ik niet thuis was ed.. Meerdere afspraken gehad en daar dus ook vrije dagen voor opgenomen. 

Uiteindelijk toch een monteur geweest en die heeft mij precies laten zien hoe het werkt bij Roamler, hoe mijn "afspraak" als opdracht bij hem in de app komt te staan.

 

Roamler is idd een dramatisch slecht bedrijf, snap ook niet dat KPN zaken doet met zo'n bedrijf. 


@Irma28 wat ontzettend balen dat de afspraak niet goed is gegaan! 
Ik begrijp dat er nu nog altijd geen duidelijkheid is over hoe dit opgelost gaat worden, klopt dat? 

Ik wil je vragen om je profiel in te vullen, zodat ik hier je abonnement erbij kan pakken. Wil je dit doen en daarna hier weer een berichtje plaatsen? Dan kom ik weer bij je terug. 


@Liesbeth_  Nee het is niet opgelost.

Ik heb een aantal gegevens ingevuld maar weet niet precies welke belangrijk zijn.


Uiteindelijk toch een monteur geweest en die heeft mij precies laten zien hoe het werkt bij Roamler, hoe mijn "afspraak" als opdracht bij hem in de app komt te staan.

Klopt, iedere ZZP’er kan zich aansluiten bij Roamler Tech. Je hebt ook een normale roamler app die je als mystery shopper voor een vergoeding op pad stuurt.  Ik ben hier geen fan van, aangezien je niet weet of je ook een deskundig iemand krijgt. Ik weet ook dat partijen als Eneco hier gebruik van maakt om Toon aan te sluiten. Maar het zijn wel een stuk goedkopere oplossingen om als bedrijf hier een zzp’er op af te sturen. 


@Liesbeth_  Nee het is niet opgelost.

Ik heb een aantal gegevens ingevuld maar weet niet precies welke belangrijk zijn.

Dankjewel! De belangrijkste informatie zoals je adres en contacttelefoonnummer staan erin! Ik doe intern navraag over hoe we dit het beste kunnen oplossen. Zodra ik een reactie ontvang laat ik je dit direct weten. 


@Liesbeth_ Fijn dank je wel. Ik hoop dat KPN met een goede oplossing komt en dat er een monteur met kennis van zaken komt. De werkwijze van Roamler bevalt ons (en meerdere mensen) niet.

  1. Afspraken zijn geen afspraken maar blijken aanvragen bij Roamler te zijn
  2. Roamler stuurt mailtjes (mede uit naam van KPN waarin altijd de schuld bij de klant ligt
  3. En ze sturen ondeskundige mensen. 

Het is wel een beetje klaar met Roamler. Ik hoop dat jullie met een goede oplossing komen