Skip to main content

Hier hetzelfde probleem, 2 keer een dag vrij genomen omdat de monteur van Roamler zou komen. 2 maal een dag ervoor een mail met de mededeling dat de afspraak niet door kan gaan. Paar dagen later mail van KPN met het verzoek een nieuwe afspraak te maken met Roamler, want ik was niet thuis toen de monteur kwam.

Ben er wel klaar mee, ik blijf geen dagen vrij nemen. Waar is de goede service van KPN gebleven? 

Miijn koper aansluiting werkt perfect, en ja ik heb al jaren de glas aansluiting maar dat was altijd veel duurder dan hetgeen ik nu heb. Nu wordt ik verplicht over gezet en kan het ineens wel tegen dezelfde prijs.

Bij nieuwe klanten kan altijd alles maar de trouwe klant is nu weer de pineut.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van topic

Hoi @j3roentje en welkom op het forum! Niet prettig dat het nu al twee keer mis is gegaan. 😕 Ik raad je aan om hierover rechtstreeks met Roamler zelf te bellen, dan kunnen ze hopelijk ook achterhalen waarom het steeds misgaat. 

Je kunt hen bereiken via 020-7219405 en op werkdagen van 9.00 tot 17.00. Ik hoop dat er dan snel duidelijkheid is en dat de volgende afspraak goed gaat.


Maar dat is de omgekeerde wereld. Ik ben klant bij KPN en niet bij Roamler. Ik moet van KPN verplicht over naar glas. Dat KPN dat uitbesteed aan Roamler moet niet mijn probleem worden. KPN moet dit maar oplossen met Roamler en niet ik als klant. 


Ik weet echter niet wanneer je beschikbaar bent. 🙂 Daarnaast kan ik geen afspraken voor klanten met hen inplannen, mede om die reden. Ik snap dat je dit gewoon geregeld wilt hebben, maar pak het rustig op als de feestdagen voorbij zijn en je er de rust voor hebt. Fijne feestdagen voor nu! 🎄


Dan moet KPN contact met mij opnemen om te vragen wanneer ik tijd heb en het daarna maar zelf regelen met Roamler, de klant ontzorgen. 

 

Nu wordt er medegedeeld dat ik verplicht over moet naar glas en regel het verder maar lekker zelf met Roamler. 


En zojuist voor de 3e keer een mail dat de monteursafspraak niet door kan gaan, weer een vrije dag weg. "Helaas lukt het onze monteur niet om dan bij je langs te komen. Sorry hiervoor." 

Er staat ook "Onze monteurspartner Roamler heeft je hierover gebeld, maar helaas niet bereikt." Echt niet dat ze gebeld hebben.

Ik vind dat KPN dit nu maar voor mij moet oplossen, vraag maar wanneer ik tijd heb en regel het maar met Roamler, of stuur een eigen monteur langs. 

Ik ben nu al 3 vrije dagen kwijt voor iets dat waarschijnlijk nog geen uur in beslag neemt. 


Ik weet echter niet wanneer je beschikbaar bent. 🙂 Daarnaast kan ik geen afspraken voor klanten met hen inplannen, mede om die reden. Ik snap dat je dit gewoon geregeld wilt hebben, maar pak het rustig op als de feestdagen voorbij zijn en je er de rust voor hebt. Fijne feestdagen voor nu! 🎄

Roamler is niet te bereiken of de verbinding wordt verbroken na een half uur in de wacht.

 

Wat kan ik hier nu nog aan doen dan? Ik hoop dat jullie dit oppakken en desnoods even een KPN monteur langs sturen. Alleen de NT moet aangesloten worden en verbinding testen. 


Dag @j3roentje & @Sanne_M. Ik kan voor jullie beiden begrip opbrengen, maar toch het meest voor @j3roentje. Als KPN als provider en verantwoordelijk voor de verbinding t/m de NTU, werkzaamheden uitbesteed blijft het altijd haar verantwoordelijkheid. Het is zeker niet gebruikelijk dat klanten direct afspraken maken met een onderaannemer, zeer onwenselijk zelfs. In de/mijn XS4ALL-tijd liepen alle afspraken met bv. Gideon (vergelijkbaar met Roamler) via XS. Een Gideon monteur melde alleen een latere of 'geen' komst bij de klant. Een nieuwe afspraak verliep altijd via XS4ALL, waar ook al in het systeem stond dat de afspraak niet nagekomen was of kon worden, en zo hoort het ook. Een geplande afspraak kon je overigens ook zelf eenvoudig wijzigen, nooit een mismatch gehad.    

Overigens mag Roamler best aangesproken worden over het feit dat men meldt contact te hebben gehad terwijl dat duidelijk niet zo is. Het lijkt een beetje op de pakketbezorger die zichtbaar door de straat rijdt en toch weet te melden dat "we u niet thuis hebben getroffen".

 


@j3roentje Dat ze telefonisch slecht te bereiken zijn is dan zeker niet de bedoeling. Ook dat de afspraak voor een derde keer weer verplaatst wordt. 😐 Jij hebt al meer dan genoeg gedaan hierin, dus ik ben het eens met @Berrie_Kaas. Ik ga dit nu melden bij een collega die hierover gaat. Ik weet niet in hoeverre hij dit verder op kan pakken met Roamler, maar ik houd je in elk geval op de hoogte van het antwoord dat ik krijg.

Jeroen, wil je mij laten weten op welke dagen je over het algemeen bereikbaar bent voor de monteur? Ik wil niet dat dit je nog meer verlofdagen gaat kosten, dus het lijkt me beter om de monteur in te plannen op een moment dat jou uitkomt. Ik ga die wens in elk geval doorgeven. Wil je ook je forumprofiel aanvullen met het 06-nummer waar je bereikbaar op bent? Mocht er telefonisch contact nodig zijn, dan hebben we ons daar in elk geval al ingedekt. 


Is er iemand die weet wat de werkwijze is van Roamler?

 

Als ik als KPN klant een afspraak in plan bij Roamler is dat ook daadwerkelijk een afspraak of is die "afspraak" slechts een opdracht, die de mensen die voor Roamler werken dan kunnen accepteren?

Dus als niemand mijn opdracht accepteert krijg ik een mail dat mijn afspraak niet door kan gaan? 

 


Is er iemand die weet wat de werkwijze is van Roamler?

 

Als ik als KPN klant een afspraak in plan bij Roamler is dat ook daadwerkelijk een afspraak of is die "afspraak" slechts een opdracht, die de mensen die voor Roamler werken dan kunnen accepteren?

Dus als niemand mijn opdracht accepteert krijg ik een mail dat mijn afspraak niet door kan gaan? 

 

Nou monteurs zijn net geweest, 2 man sterk voor iets wat ik makkelijk zelf had kunnen doen. Met 15 minuten waren ze ook klaar. Straks zelf de tv aansluiten en hopen dat alles werkt. 

 

Hij heeft me even laten zien hoe het werkt bij Roamler, mijn afspraak komt idd gewoon als opdracht bij hem in zijn Roamler app te staan, hij kan deze dan wel of niet accepteren. Wordt deze, voor de afspraak datum door niemand geaccepteerd krijg ik dus een mail dat mijn afspraak niet door kan gaan. 


Is er iemand die weet wat de werkwijze is van Roamler?

 

Hij heeft me even laten zien hoe het werkt bij Roamler, mijn afspraak komt idd gewoon als opdracht bij hem in zijn Roamler app te staan, hij kan deze dan wel of niet accepteren. Wordt deze, voor de afspraak datum door niemand geaccepteerd krijg ik dus een mail dat mijn afspraak niet door kan gaan. 

Toch vreemd dat de monteur die van KPN een opdracht krijgt, maar om welke reden dan ook niet uitgevoerd, dit niet terug gekoppeld aan KPN voor het maken van een nieuwe afspraak. Of lees ik het bovenstaande verkeerd? 


Is er iemand die weet wat de werkwijze is van Roamler?

 

Hij heeft me even laten zien hoe het werkt bij Roamler, mijn afspraak komt idd gewoon als opdracht bij hem in zijn Roamler app te staan, hij kan deze dan wel of niet accepteren. Wordt deze, voor de afspraak datum door niemand geaccepteerd krijg ik dus een mail dat mijn afspraak niet door kan gaan. 

Toch vreemd dat de monteur die van KPN een opdracht krijgt, maar om welke reden dan ook niet uitgevoerd, dit niet terug gekoppeld aan KPN voor het maken van een nieuwe afspraak. Of lees ik het bovenstaande verkeerd? 

De "afspraak" die wij als KPN klant maken bij Roamler is niet echt een afspraak maar een opdracht die bij Roamler in het systeem komt te staan. Mensen die voor Roamler werken kunnen dan zo'n opdracht accepteren. Pas dan heb je daadwerkelijk een afspraak. 


Een enigszins 'krom' systeem naar mijn idee. KPN gooit het dus over de schutting bij Roamler met de melding "regel het maar met onze klant", trekt zich verder terug en komt pas weer in beeld als Roamler de opdracht afmeld. In de tussentijd lijkt de KPN klant overgeleverd aan een zekere willekeur van een onderaannemer. Een organisatie structuur die in mijn werkzame leven ondenkbaar was.

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.