Skip to main content

Na ruim 4 weken, circa 40 telefoongesprekken verder met KPN provider dan wel KPN netwerk, en inmiddels ten einde raad, hebben wij na een ‘upgrade’/aanpassing van ons abonnement nog steeds GEEN werkend internet en tv! Op 21 december is er een KPN monteur langs geweest om het PON glasvezelkastje te verwisselen voor een XGS PON glasvezelkastje. Na aansluiting bleef het connectie lampje groen knipperen, terugplaatsen naar het oude systeem kon ook niet meer. Monteur gaf aan dat KPN netwerk op afstand eerst softwarematig iets moest omzetten of aansluiten. Sindsdien worden we al een maand lang van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd. Iedere medewerker die we spreken, begrijpt dat het vervelend is, maar dat verandert helemaal niets aan de situatie. De keren dat er vanuit kpn netwerk eindelijk actie op werd gezet, resulteerde in nog 2 x een bezoek van een KPN monteur. Maar die gaan onverrichter zaken weer weg omdat KPN netwerk eerst de aansluiting moet regelen! Nu hebben we na een telefoontje met een medewerker van KPN (netwerk?) een nieuwe startdatum van onze wijziging in de mail ontvangen en is monteur nummer 4 ingepland voor 23 januari??? Ondertussen nog steeds een groen knipperend lampje, dus de monteur komt waarschijnlijk weer voor niets! Met een noodpakket voor 4 volwassenen thuis, waarvan er 3 deels verplicht 1 of 2 dagen thuis moeten werken, is dit echt zeer onacceptabel en onwerkbaar!! De oplossing lijkt ons heel simpel, maar wie van KPN neemt nu een keer de moeite om ons probleem van A tot Z op te pakken, terug te koppelen en te bewaken? We zijn al heel lang vaste klant bij KPN, altijd naar volle tevredenheid, maar er is vanuit ons geen enkel vertrouwen meer in het oplossen van ons probleem. We moeten KPN een redelijke termijn geven om het op te lossen voordat we kunnen overgaan tot opzegging van ons abonnement. Maar ruim 4 weken zonder tv en internet als vaste klant lijkt ons inmiddels al buiten alle redelijkheid. Het is niet wat we willen, maar als we op 23 januari nog steeds zonder internet en tv zitten, gaan we juridische stappen ondernemen. Daar komt ook nog bij dat voor januari ons oude abonnement in rekening is gebracht en we meer moesten betalen omdat het Spotify pakket niet meer onder de actievoorwaarden valt. En dat terwijl we niet tot nauwelijks van de overeengekomen diensten gebruik kunnen maken…..

Hi @Ermi en welkom op het forum.

Jeetje zo lang zonder vaste diensten is inderdaad geen pretje. Ik kan me goed voorstellen dat je het opgelost wilt hebben. 😥

Hopelijk is het op 23 januari zover. Als alle diensten dan werken dan kun je via de vergoedingspagina de abonnementskosten terugkrijgen in de periode dat de vaste diensten niet werkten en je er wel voor betaald hebt. 
Mocht dat niet lukken of niet kloppen, neem dan contact met ons op via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega dit met je regelen. 

Hopelijk is op de 23e alles weer in orde! Zo niet, laat het hier ook gerust weten.


Sinds afgelopen dinsdag (23/01) hebben we na bijna 5 weken eindelijk weer tv en internet. De monteur heeft de connectie in het glasvezelkastje kunnen activeren. Daar zijn we heel blij mee uiteraard! We zouden van 100 Mb naar 1 Gb gaan, maar de meting van de monteur kwam op max. 120 Mb. In de bon staat dat er iets mis gaat bij de migratie van GPON naar XGS PON. We zouden binnen enkele dagen worden gebeld, maar nog niets gehoord. Zelf net gebeld, maar werd door KPN doorverwezen naar KPN netwerk. Daar heb ik ruim 36 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk opgehangen. Nog een paar keer gebeld, verwachte wachttijd steeds meer dan 15 minuten. Graag actie hierop, want we gaan niet betalen voor een 1 Gb abonnement als er maar 100 Mb binnenkomt. Ik heb zelf net met laptop gemeten (met cat 5 kabel aan de modem) en kom op 111 Mb. 
 

De link naar de vergoedingspagina werkt niet in onze situatie. Geen storing, dus geen vergoeding. Als ik dat oversla en een andere optie kies, loop ik vast bij begin- en einddatum. 21 december en 23 januari  kan ik niet selecteren! We willen gecompenseerd worden voor de niet genoten diensten 1 maand (creditering factuur januari), extra gekochte Mb bundels, 2 x ½ dag vrij moeten nemen van werk voor monteur (totaal zijn er 4 geweest) en niet te vergeten de tijd die alle telefoongesprekken (kastje/muur) met de KPN hebben gekost. 
 

Samengevat:

  1. Probleem oplossen: van 100 Mb naar 1 Gb
  2. Compensatievoorstel doen

Net uitgebreid telefonisch contact gehad met medewerker KPN. Er was geen ticket aangemaakt. Dit is nu alsnog gedaan. Analyse op afstand kwam ook uit op 100 Mb. Binnen 3 werkdagen wordt er nu contact met ons opgenomen door KPN netwerk. 
 

Ervan uitgaande dat het snel wordt opgelost, blijft de vraag over de compensatieregeling nog staan: hoe en waar kunnen we dit indienen? Via de vergoedingspagina van KPN  lukt het niet.