Skip to main content

@Jasper Hier precies hetzelfde probleem. We hebben net een paar weken KPN.  Overdag gewoon ruim 100 mbit, Ping 3 ms. Vanaf uurtje of 18u gaan dit omlaag naar 10mbit en Ping ruim 100 ms en later op de avond helemaal niks meer. Iedere dag hetzelfde patroon. 
 

en ja ik heb de WiFi manager geprobeerd. Alleen lastig te gebruiken als de WiFi wegvalt. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Kim Le Het is belangrijk om duidelijk te krijgen of dit bekabelde of WiFi snelheid betreft die minder word. 

 

Admin: meeverplaatst


@Dragons het is niet de WiFi maar de kpn verbinding zelf. Ik begrijp net dat ons hele gebouw hetzelfde probleem heeft. 

 

Admin: meeverplaatst


Welkom bij ons op het forum @Kim Le, zoals je ziet heb ik jouw vraag afgesplitst van het topic waar je op had gereageerd. Zulke situaties lijken misschien op elkaar, maar de oorzaak kan heel erg verschillen, daardoor moeten ze apart bekeken worden. Wat is er precies aan de hand, je hebt het over dat de snelheid inzakt 's avonds en dat je de Wifi Manager hebt gedaan. De Wifi Manager kijkt alleen naar de Wifi verbinding, als de hele verbinding wegzakt doet de Wifi Manager daar niet zoveel voor. Als het wel puur de Wifi is en iedereen dat 's avonds heeft kan het ook zijn dat alle Wifi netwerken in het gebouw elkaar in de weg zitten en het daardoor vertraagd. 

Kan je 's avonds eens een speedtest doen met een bekabeld aangesloten computer/laptop? Dan kunnen we daarmee kijken of het de Wifi is, of dat het de hele verbinding is. 

 


@Jasper de bekabelde verbinding heeft hetzelfde probleem. Het is idd niet de WiFi.


Wat geeft de speedtest in de avond concreet aan, heb je daar een voorbeeld van? En zou je daarnaast je forumprofiel volledig kunnen invullen zodat ik ook een blik kan werpen op de verbinding?