Skip to main content

Mijn Sagemcom CS 50001 blijft het 4G lampje rood branden. Gereset, stroom eraf, niets helpt. Eerder heeft alles wel gewerkt. Ik heb geen aparte antenne of iets dergelijks en het apparaat staat 2 hoog met volledig vrij zicht voor het raam.

Chatten met KPN medewerker schiet niet echt op… opeens is de chat beëindigt omdat ik hem blijkbaar heb afgesloten.

Hoi @Bart Achterdijk, welkom op het forum! Ik ben even in de wat om wat voor apparaat het hier gaat. Gaat het om het 4G modem dat je via ons krijgt bij Sneller Internet Buitengebied? Of heb je zelf een 4G modem aangeschaft? Ik kan het typenummer dat je noemt namelijk niet direct plaatsen.

 

Over het algemeen wil een rood lampje zeggen dat er geen verbinding is met een mast. En als resets en dergelijke dan niet helpen, dan zou ik denken dat er wat stuk is. Controleer voor de zekerheid of de simkaart en alle kabels er goed inzitten. Als het om het 4G modem gaat dat je via ons hebt, dan raad ik je aan om toch opnieuw contact op te nemen. We kunnen dit dan verder nakijken en indien nodig het apparaat vervangen of gelijk met je een monteur plannen. Dit kan ook via het forum, maar dan verloopt het wel iets langzamer. Als dat geen bezwaar is, vul dan je forumprofiel in en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug.

Gaat het om een eigen aangeschaft apparaat, test dan de simkaart in een ander apparaat. Werkt het daar wel, neem dan contact op met de serviceafdeling van de fabrikant/verkooppunt.


Hoi Erik,

bedankt voor je antwoord. Fijn dat je even meedenkt. Het is idd een kastje dat ik gekregen heb bij Internet Buitengebied. Er staat ook FAST 4360 AIR KPN op.

Ik heb inmiddels de volledige stroom van het kastje gehaald en een reset gedaan. Eerst werkte het nog steeds niet maar na een half uurtje (denk ik) wel.

De vraag is niet echt beantwoord (ik weet niet waarom het niet werkte) maar mijn probleem is nu wel opgelost.


Hoi Erik,

bedankt voor je antwoord. Fijn dat je even meedenkt. Het is idd een kastje dat ik gekregen heb bij Internet Buitengebied. Er staat ook FAST 4360 AIR KPN op.

Ik heb inmiddels de volledige stroom van het kastje gehaald en een reset gedaan. Eerst werkte het nog steeds niet maar na een half uurtje (denk ik) wel.

De vraag is niet echt beantwoord (ik weet niet waarom het niet werkte) maar mijn probleem is nu wel opgelost.

 

Ah, ja dat is inderdaad ons kastje. Fijn dat het nu wel weer werkt. Maar ik kan me voorstellen dat je toch graag een antwoord wilt op de waarom. Heb ik alleen helaas niet voor je. Kan zijn dat er storing is geweest met de mast. Lijkt me wel minder waarschijnlijk omdat ik dan zou verwachten dat er meer meldingen zouden zijn binnengekomen. Als je wilt mag je wel even het forumprofiel invullen met je adres. Dan kan ik nog even kijken of er een storing was. 

Als dat niet zo is, dan ligt het waarschijnlijk toch in of om je huis. Dus, tijdelijke verstoring door iets in of rondom de woning, of een probleem met het apparaat zelf. Hou hem de komende tijd een beetje in de gaten. Als het probleem toch terugkomt, laat het weten, dan kunnen we hier verder naar kijken.