Skip to main content
Beantwoord

Samsung A55 wifi verbonden zonder internet (V10)

• 23 december 2024
  • 13 reacties
  • 306 keer bekeken

Mijn Samsung A55 gaat heel vaak op Wifi verbonden zonder internet. Al terug gezet in fabrieksinstellingen. Helaas helpt dat niet. Modem V10 is al uit en aangezet. Ook helpt dat niet.  Op werk of bij iemand anders thuis heb ik deze problemen niet. Alleen thuis. 

Met andere telefoons (Samsung A35 en A52), klokthermostaat, deurbel en laptop heb ik deze problemen niet. 

Waar ligt dit aan? Ligt deze aan Samsung A55 zelf? 

Beste antwoord door Henk2304

Heb je glasvezel? Zo ja, maak dan de NT (glasvezelkastje) eens 2 min spanningsloos, zonder de Experiabox uit te zetten. Bij mij helpt dat in dit soort gevallen prima. Het opnieuw starten van de Experiabox helpt bij mij niet. 

Bekijk origineel

13 reacties

• 13286 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024

Heb je glasvezel? Zo ja, maak dan de NT (glasvezelkastje) eens 2 min spanningsloos, zonder de Experiabox uit te zetten. Bij mij helpt dat in dit soort gevallen prima. Het opnieuw starten van de Experiabox helpt bij mij niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 december 2024

Ja, ik heb glasvezel. Bedankt voor tip. Helaas heeft NT spanningsloos niet geholpen. Ik heb nu TP-Link wifiversterker afgekoppeld. Dus in de gaten houden of dat helpt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 30 december 2024

Probleem is nog steeds niet opgelost. Dus Samsung A55 wordt zaterdag opgehaald door Samsung. Dan gaan ze controleren of aan smartphone ligt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 januari 2025

Samsung A55 is nagekeken. Geen problemen. Ik denk dat ik maar een andere smartphone ga kopen. Ik weet niet waar probleem zit.

• 3466 reacties
  • 7 januari 2025

Kun je op het modem inloggen? Dan kan je misschien IPv6 uitzetten? De WiFi beveiliging op WPA2 zetten?

Ook zou je misschien die TP-Link versterker weer aan kunnen sluiten en deze een andere WiFi naam uit laten zenden. Dan kan je die smartphone daar mee verbinden. Testen of dat werkt misschien? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 januari 2025

Beste Marlon92,

Ingelogd in modem. IPv6 stond al uit. En Wifi beveiliging stond al op WPA2.  TP link versterker ga ik niet meer gebruiken. Sinds vorig week donderdag heb ik KPN Wifi versterker in gebruik. 

Ik ga proberen om 2,4 ghz en 5 ghz op te splitsen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8435 reacties
  • 8 januari 2025

Beste ​@Dhr. A. Bunt ik lees in een ander topic dat jouw telefoon wifi6 ax ondersteunt, dant doet de V10 niet.

Indien mogelijk, zet binnen de telefoon wifi op wifi5 ac en je moet verbinding kunnen maken.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 januari 2025

Met KPN wifi versterker op V10 heb ik wel wifi 6. Er staat dan een 6je bij wifi signaal op smartphone.

Wifi ingedeeld in 2,4 ghz en 5 ghz. Helaas helpt dat ook niet. 

Samsung A55 is nu ingesteld zonder simkaart en zonder account om te testen hoe dat gaat. Helaas gaat nog op Wifi verbonden zonder internet. Daarnaast valt mij op dat er 2 netwerk signaal streepjes staan i.p.v. van rondje met schuine streep van dat er geen netwerk is. Terwijl er geen simkaart erin zit. Volgens mij hoort dat niet. 

Ik heb ook Samsung A35 met Wifi6. Die doet wel zonder problemen. Wat zit hierin verschil in Wifi tussen A35 en A55?

• 0 reacties
  • 11 januari 2025
Dhr. A. Bunt schreef:

Met KPN wifi versterker op V10 heb ik wel wifi 6. Er staat dan een 6je bij wifi signaal op smartphone.

Wifi ingedeeld in 2,4 ghz en 5 ghz. Helaas helpt dat ook niet. 

Samsung A55 is nu ingesteld zonder simkaart en zonder account om te testen hoe dat gaat. Helaas gaat nog op Wifi verbonden zonder internet. Daarnaast valt mij op dat er 2 netwerk signaal streepjes staan i.p.v. van rondje met schuine streep van dat er geen netwerk is. Terwijl er geen simkaart erin zit. Volgens mij hoort dat niet. 

Ik heb ook Samsung A35 met Wifi6. Die doet wel zonder problemen. Wat zit hierin verschil in Wifi tussen A35 en A55?

Heeft u al geprobeert om de DNS in de wifi op de telefoon op 1.1.1.1 te zetten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8435 reacties
  • 11 januari 2025

Beste ​@Dhr. A. Bunt als je nog de oude firmware op de modem hebt, heb je dan wel de wifi uit staan op de V10, dat is een voorwaarde voor het goed werken van de aan het modem bekabeld aangesloten wifipunt van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 januari 2025

Opgelost. Samsung A55 is weg en een andere smartphone is in plaats gekomen. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 maart 2025

Schakel willekeurig mac adres op je telefoon uit.

• Topper
  • 21 reacties
  • 1 april 2025
Dhr. A. Bunt schreef:

Mijn Samsung A55 gaat heel vaak op Wifi verbonden zonder internet. Al terug gezet in fabrieksinstellingen. Helaas helpt dat niet. Modem V10 is al uit en aangezet. Ook helpt dat niet.  Op werk of bij iemand anders thuis heb ik deze problemen niet. Alleen thuis. 

Met andere telefoons (Samsung A35 en A52), klokthermostaat, deurbel en laptop heb ik deze problemen niet. 

Waar ligt dit aan? Ligt deze aan Samsung A55 zelf? 

Ja, dit is een bekend euvel met de laatste android update wordt gezegd, met een a55 en andere samsungs. Telefoon uizetten zetten (startknop plus volume laag). Opstarten (pincode van je sim bij de hand?) en hij doet het weer.

Reageer