Skip to main content

Onlangs heb ik een Samsung Galaxy TAB A 10.5 (2018). In combinatie met de Experia Wi-Fi van KPN krijg ik geen stabiele Wi-Fi verbinding voor elkaar. Op andere netwerken (op het werk of hotspot) ervaar ik geen enkel probleem.

 

Heeft iemand voor mij de gouden tip om dit op te lossen?

 

Optie om de 2.4 GHZ en 5Ghz te scheiden van elkaar werkt niet, omdat dit door KPN onmogelijk is gemaakt. Ik heb de Experia Wif-Fi opnieuw opgestart en in combinatie met een App (SmartWifiSelector), dan werkt het iets beter, maar zeker niet zoals je zou verwachten. Ik overweeg op dit moment om de tablet terug te sturen, maar wellicht zie ik een optie over het hoofd.

 

KPN Webcare geeft aan verder geen oplossingen te weten.

Hoi @marceljanssen76,  welkom hier. 

Ik lees dat jouw Samsung niet goed samenwerkt met de WiFi bij jou in huis. De tablet is het enige apparaat met problemen? Of zijn er nog meer? Is het kanaal al eens aangepast? Want mogelijk dat de tablet moeite heeft met het huidige kanaal. Want heb je de WiFi manager al doorlopen? Wordt het daarna beter?


Ik ga er vanuit dat je een oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.