Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung TV (40T5300AE model 2023) in huis. Bij de installatie ervan (draadloze connectie met de KPN Box 12) laat het geen enkele 5Ghz netwerk zien, alleen 2.4Ghz netwerken. Verbinding met mijn 2,4Ghz netwerk gaat vlekkeloos.
Eerder had ik een oudere Samsung Smart TV (model 2019) die helemaal geen probleem had om verbinding te maken met een 5Ghz netwerk.
Mijn KPN Box 12 router heeft 2 netwerken actief (2.4 en 5Ghz). Diverse apparaten in huis maken gebruik van beide netwerken. Security protocol is: WPA2 Personal (geen andere keuzes mogelijk)
Specificaties KPN Box:
Hardware version: 3; Software version: SGEJ100060E
Ik heb de KPN Box software-updates gecontroleerd en de tv is ook up-to-date. Ik heb ook een volledige tv/netwerk- en router-reset geprobeerd, geen succes.
Heb ook de routerinstellingen gecontroleerd (het probleem lijkt mij waarschijnlijk niet router gerelateerd, omdat mijn vorige Samsung TV prima werkte met mijn 5Ghz verbinding).
Toch het volgende uitgeprobeerd:
Een ander kanaal (36 ipv Auto) op mijn 5Ghz netwerk, geen resultaat. Tevens een ander wireless mode protocol geprobeerd: 802.11a+n+ac, geen resultaat. Dit omdat mijn nieuwe TV als protocol wifi4 heeft (volgens specs TV).
Kan iemand mij helpen?