Skip to main content

Bij ons voor de deur is Vodafone-Ziggo aan het werk. Zij hebben onze glasvezelkabel van KPN gebroken. Hierdoor hebben wij 24 uur geen internetverbinding gehad. We hebben, om voetbal te kunnen kijken en in verbinding te blijven, extra MB's af moeten nemen bij de telefoonprovider. De KPN monteur is de volgende dag gekomen, heeft het kunnen repareren, maar moest hiervoor de tuin openmaken. Twee dagen later kwam nog een monteur. Deze zou de schade bekijken en beoordelen (dit had ik afgesproken met een medewerker van de klantenservice), maar wist zelf van niets en is naar de volgende klant gegaan. Hoe en bij wie kunnen we deze extra kosten verhalen? 

Niet. Denk ik. U kunt 1/30ste deel van uw thuis abonnement vergoed krijgen. Verder helemaal niets.

U mag blij zijn dat het met 1 dag weer gemaakt is. Vaak zat duurt het veel langer.


Hi @Elise646,

Wat zuur dat je kabel kapot is geraakt ☹️ Ik weet niet precies hoe dit zit met Vodafone-Ziggo, maar als wij problemen veroorzaken met onze graafwerkzaamheden kan daarvoor een klacht in worden gediend. Wij zijn ditmaal niet de veroorzaker dus een vergoeding vanuit ons is niet aan de orde. Ik wil je dan ook aanraden om toch even een melding te maken bij Vodafone-Ziggo, met de vraag wat daar de procedure is bij schades!


Ow... helemaal geen vergoeding. Ok...


Er is wel sprake van een vergoeding voor de abonnementskosten @Nick83 (inderdaad voor 1 dag), maar @Elise646 benoemt hier specifiek schade die is veroorzaakt door herstelwerkzaamheden. En wij zijn niet verantwoordelijk voor die schade, ondanks dat hiervoor de tuin open is gemaakt door ons. Wij hebben de kabel moeten herstellen (en hier zelf aardig wat kosten voor moeten maken) doordat een andere partij onze kabel kapot heeft gemaakt. Ik hoop dat er vanuit daar naar de schade gekeken zal worden!


Het lijkt mij niet meer als normaal dat alle schade bij Ziggo geclaimd moeten worden aangezien hun de veroorzaker zijn.
 


Helaas komt het over en weer voor, bij de aanleg van glas in ons complex, hadden de buren geen signaal meer... 

Gezien de veroorzaker zou ik een claim neerleggen bij Ziggo om zo de kosten te verhalen.


Reageer