Skip to main content
Vraag

Serienummer van de XGS-PON doorgeven als de KPN servicetool niet werkt

• July 18, 2025
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Goedemorgen,

Bij mij werkt de service tool ook niet. Blijf de melding: “Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.” zien. Heb dat een aantal malen geprobeerd door steeds weer de ONT en KPN Box 12 aan te sluiten. En met de Wifi of bekabelde verbinding de service tool te gebruiken. Zowel met een laptop in een Safari of Edge browser als op een smartphone met een Chrome browser.

Ik heb het PON ID afgelopen maandag (14 juli) ook telefonisch doorgegeven, maar kreeg daarbij niet de indruk dat de welwillende klantenservice medewerker precies wist wat daarmee te doen.

Het PON ID staat in het persoonlijke opmerkingen veld van mijn profiel. Zou het zeer op prijs stellen als een moderator deze zou kunnen registreren.

Prettige dag!

3 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 18, 2025

Hallo,

Het is via het Tweakers forum gelukt om het PON ID te laten registreren. De verbinding is up en ik ben erg blij!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 21, 2025

Hi ​@Ferdinand_. Allereerst fijn dat dit is gelukt, hoewel dit wel gelijk goed zou moeten gaan. 

Ik ben wel benieuwd hoe dit via Tweakers is gegaan, heb ik iets gemist? Een collega van ons daar actief? 

• Topper
  • October 28, 2025

Ik heb vandaag exact hetzelfde probleem. 
service tool zegt dat ik niet op een KPN netwerkaansluiting zit terwijl dit wel het geval is.