Skip to main content

Regelmatig valt bij mij de WIFI weg. In het verleden al verschillende malen aangekaart bij de telefonische serviceafdeling van KPN. Kennelijk kan het probleem alleen worden opgelost door 2 WIFI punten aan te schaffen voor 199 Euro.

In mijn 5 telefoongesprekken met de medewerkers viel mij opdat zowel de toon als de geboden oplossing ondermaats waren. 4 van de 5 gesproken medewerkers lieten merken, niet gediend te zijn van vragen omtrent WIFI en abonnement (waar ik ook vragen over had ).

Dat betekent dus dat ik door 80% geen antwoord op mijn vragen kreeg. 

 

Goedemorgen @Wim dH en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden maar zuur dat je zoveel problemen ervaart met de Wi-Fi dus goed dat je dit kenbaar maakt. Ik verbaas me eerlijk gezegd wel enigszins over de informatie die je telefonisch is verstrekt. De Super Wi-Fi punten kunnen een prima oplossing zijn maar hier hangt wel een prijskaartje aan. Via de KPN Wi-Fi Manager kun je ook in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers (KPN Experia Wi-Fi). Net als de Super Wi-Fi zijn dit versterkers met als grote verschil dat je bij de KPN Experia Wi-Fi alle punten bekabeld dient aan te sluiten. Deze optie zal worden aangeboden wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig hebt doorlopen en er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt. Dit is een prima oplossing zonder dat er kosten bij komen kijken. Dat je telefonisch de indruk kreeg dat men niet gediend was van je vragen over de Wi-Fi vind ik trouwens echt teleurstellend en ik vind ook dat je beter van ons mag verwachten. Voor wat het waard is, wil ik je daar oprechte excuses voor aanbieden. In ieder geval is mijn advies om aan de slag te gaan met die KPN Wi-Fi Manager. Wil je me laten weten wat hiervan de uitkomst is?


Goedenavond en dank voor uw reactie,

 

De afgelopen 2 jaar heb ik regelmatig contact gehad met de klantenservice. 

De Wifi-manager heb ik vaak geprobeerd uit te voeren, al vanaf de eerste plaatsing van deze testmogelijkheid. Enkele keren kwam ik tot het eind van de test, maar vrijwel nooit 2 maal achter elkaar. Eenmaal kwam ik tot een scherm waar ik de laatste 3 cijfers van mijn rekeningnummer moest ingeven, wat ik ook heb gedaan.  Nooit meer iets van gehoord.

Nog steeds heb ik de indruk dat zodra het woord WIFI valt bij de klantenservice, er een alarm bij zeker 4 van de 5 medewerkers gaat werken. (Afgelopen week had ik 5 x contact met 0800-0402.

Storende zaken die ik ondervond: Vraag over nieuws server van KPN: 15 minuten terug in de wacht, daarna overgezet naar technische dienst daarna na 40 minuten opgehangen.

WIFI: Dit is alleen voor nieuwe klanten?

Kritiek op het feit dat ik nog steeds koperaansluiting heb waar in dit dorp ook glasvezel ligt (wat heeft de klantenservice daarmee te maken? Destijds vond ik het prijsverschil te groot!!) En wat heeft dat met WIFI te maken?? 

Zo heb ik nog wel wat voorbeelden waarbij ik best wel vraagtekens zet of KPN wel de juiste provider is voor mij.

 

Met vriendelijke groet,

Wim den Heijer


Als u een trage aansluiting heeft op het kopernetwerk, dan zal u nooit snel en stabiel WiFi krijgen. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop?


Kritiek op het feit dat ik nog steeds koperaansluiting heb waar in dit dorp ook glasvezel ligt (wat heeft de klantenservice daarmee te maken? Destijds vond ik het prijsverschil te groot!!) En wat heeft dat met WIFI te maken?? 

Prijsverschil? Moest u toen betalen voor de aansluiting dan? Internet via glasvezel is net zo duur als via koper. Daar zit geen verschil in.


Hoi @Wim dH en bedankt voor je terugkoppeling. Jammer dat het doorlopen van de Wi-Fi Manager nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Zou je je forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik meteen je klantdossier er eens bij pakken en vanuit daar kijk ik dan graag verder.

 

Wat betreft het bellen met onze klantenservice; jammer om te lezen dat je de indruk hebt gekregen dat bij onze medewerkers een alarm afgaat zodra het over Wi-Fi. Ik herken dit niet maar weet uit eigen ervaring wel dat we met Wi-Fi heel weinig kunnen doen op afstand. We kunnen je verbinding tot aan het modem doormeten maar kunnen op afstand niet zien hoe een Wi-Fi signaal bij iemand thuis werkt. Juist daarom is die Wi-Fi Manager ontwikkeld; deze tool kan bij jou op locatie wel de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan toewerken naar een oplossing. 


Goedemiddag @Wim dH , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar ben benieuwd of ik je nog ergens mee kan helpen! 


Het is niet aannemelijk dat u mij ergens mee kunt helpen. Wat mij betreft kunt u dit topic verwijderen.

Mvrgr, WdH


Het is ook niet onaannemelijk dat ik je wel ergens mee kan helpen 😉 Je hebt niet voor niks een forumprofiel aangemaakt en hier een topic aangemaakt. Lijkt me! Kortom, ik betreur je aanname dat ik je nergens mee kan helpen. Ik zal dit topic in ieder geval voor je sluiten.


De medewerkers kunnen u account anoniem maken. Wenst u dat?


Reageer