Skip to main content

Ik moet helaas weer vaststellen dat de KPN service bied waarvan je alleen maar kan gaan huilen.

Maargoed ik heb wederom een klacht ingediend. Ik spreek ze inmiddels vaker dan mijn ouders..

 

Even mijn situatieschets voor wat het waard is; 

 

Ik heb de afgelopen 10 maanden storingen ervaren waarvan 2 periodes van zeer intensief contact door wat in mijn huishouden bekent staat als ‘goedkope troep’. Bij KPN noemt men dit de ‘Genexis ONT’. Gelukkig heb ik nu sinds een maand of 2 een Nokia ONT en zijn alle problemen plots verdwenen. Helaas aan het forum te zien zijn er nog genoeg mensen met een Genexis gezien de berichten over wegvallend internet volop te vinden zijn.

 

Gelukkig is de klachtenafdeling wel zo vriendelijk geweest om mij een ‘uitzonderlijke’ compensatie te bieden in Januari 2023 waarbij men mijn huidige contract (afgesloten 03-02-2022) even heeft opgebroken om opnieuw een contract in te laten starten vanaf 03-01-2023. Daarom kan ik nu dus niet overstappen op de 4Gbit snelheid. Let hierbij op dat dit mij geen enkel voordeel heeft opgeleverd. Simpelweg fatsoenlijke compensatie = u blijft een jaar.

 

Fijn dat KPN kennelijk wel de contracten na 10 maanden openbreekt als het hen voordeel oplevert,  namelijk om klanten die klagen vast te zetten maar niet als het ons beide voordeel oplevert (Ik een hogere snelheid, KPN een hogere bron van inkomsten). Grappig hierbij is natuurlijk het feit dat ik nooit zal vertrekken gezien ik de problemen altijd bekeken heb als ‘opstart’ problemen. Glasvezel is op de lange termijn een stabiele goede techniek waar ik graag gebruik van maak. Als ik had willen opstappen had ik dat na een aantal monteurs bezoeken in November 2022 wel gedaan. 

 

Inconsequent is het wel. Ik ben benieuwd hoe men zal reageren op mijn klacht. Hopelijk wordt het netjes opgepakt. Kennelijk neemt men het niet zo nauw met het na 10 maanden ‘openbreken’ van contracten ;)

 

Het moet eens afgelopen zijn met het eindeloos verdedigen van bureaucratisch handelen. Als men bij de Klantenservice van KPN simpelweg klanten geen kortingen of acties aanbied binnen een periode van 12 maanden kan men prima klanten upgraden naar het huidige portfolio. KPN heeft hier alleen maar voordeel van. Het is simpelweg het ‘niet willen’ dat hier overheerst. Een vorm van desinteresse. 

 

Ik ben bewust klant bij 1 van de 2 A-merken op het gebied van Telecommunicatie in ons land. Ik ben niet opzoek naar korting maar naar fatsoenlijke dienstverlening en goede service. Als ik voor een dubbeltje op de eerste rang had willen zitten had ik wel contact opgenomen met een van de budget providers. Daar kan ik slechte service op zijn minst begrijpen. 

 

Admin edit: reactie afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi @Baris Kaya. Ik geef je gelijk dat dit een situatie is die we liever niet zien. Wel ben ik blij dat je in ieder geval een stabiele verbinding hebt nu. 

Gezien er een klacht loopt wil ik dat proces ook laten lopen. Zou je hier nog willen laten weten of alles naar tevredenheid is afgerond?


Alles is uiteindelijk keurig opgelost.