Skip to main content

Ik zie dat ik niet de enige ben met het probleem dat het servicelampje van de experiabox V10 continu gaat branden. Het is begonnen in november 2020. Krijg je te horen dat het komt door de thuiswerkers, pffff wat een onzin. Dit heeft tot half januari geduurd maar was in één keer weg. Nu begint het weer sinds zaterdagmiddag 27 februari. Resets gedaan, nieuwe software (update), stekkers er uit, stekkers er in, harde reset, nou alles zo’n beetje.

zaterdagavond redelijk stabiel tv kunnen kijken. Zondagmorgen wederom het probleem, oranje service lampje brand.

Jaren geen problemen gehad en nu begin ik bijna spijt te krijgen dat ik glasvezel heb genomen die de concurrent aanbied....

Hoi @Dirkie66. Wat vervelend dat er een oranje service lampje brand op jou ExperiaBox. Ik zal voor jou uitzoeken hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Heb je alleen problemen tijdens het tv kijken of ook met internet. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen?


Beste Vikash, 

Ik het probleem ook gewoon met internet, het lampje brand willekeurig. Dus diverse malen per dag zie je dat het lampje oranje brandt.

Ik heb verbinding op de tv ontvanger via een switch.

Maar ik denk dat het niet uitmaakt hoe de tv ontvanger is verbonden want ik heb het ook met de internetverbinding.


Ik heb jouw verbinding nog eens doorgemeten en zie dat er waarschijnlijk iets met de verbinding naar jouw woning aan de hand is. Ik heb daarom een afspraak met één van onze monteurs voor jouw ingepland. Morgen (02 maart) tussen 10 en 12 uur komt er een monteur bij jouw langs om dit verder uit te zoeken. Als dit niet uitkomt, dan hoor ik dat graag. Je kan ook met onze klantenservice (0800 0402) bellen om deze afspraak te verplaatsen als het niet uitkomt.


Beste Vikash,

 

Ik heb de mail voor de monteur ontvangen en tijdstip gewijzigd. Ik hoop dat het eindelijk wordt opgelost.

Bvd


Ik ga er vanuit dat onze monteur het probleem zal verhelpen en hoor graag van je hoe het afloopt. :blush:


Maar ik denk dat het niet uitmaakt hoe de tv ontvanger is verbonden 

Wellicht maakt dat niet uit, maar - los van je internetprobleem dat hopelijk snel wordt opgelost - kan een switch wel degelijk ook voor problemen zorgen. Als een switch IGMP Snooping ondersteunt (en aan heeft staan) dan waarschijnlijk geen centje pijn. Zonder IGMP Snooping kunnen er wel vaak problemen (vastlopers, bevriezen van beeld, etc.) optreden; dus controleer dat voor alle zekerheid nog ff.


Monteur is geweest en de telefoon aansluiting had corrosie in de stekker. Vreemd maar waar. Tevens de modem vervangen voor de V12 versie. Nu moet het goed gaan hoop ik. Thxs.


Wat goed om te lezen. Als je in de toekomst nog eens problemen hebt met jouw verbinding, dan weet je ons te vinden. :blush: