Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb al een aantal jaren SIB met de Sagemcom F@st 4360Air.

Een dag of 3 geleden merkte ik tijdens het downloaden dat de snelheid ineens een stuk lager was dan normaal. Ik heb toen een speedtest gedaan en haalde maximaal 12mbps. Dit is de snelheid die ik normaal zonder de Sagemcom ook haal, dus het lijkt er op dat deze niet meer bijschakelt.

 

Alle lampjes op de Sagemcom branden blauw en ik heb 3 ontvangststreepjes.

De kabel tussen de Sagemcom en de Experiabox knippert groen en oranje aan beide kanten.

Ik kan inloggen op de Sagemcom en zie dat deze verbonden is met de Experiabox en de PC waarmee ik inlog.

Experiabox IP is 192.168.2.254 en de Sagemcom is 192.168.2.252, dus gewoon zoals het hoort.

Ik heb wel gewoon 4G verbinding op mijn telefoon, dus er is niks aan de hand met de mast oid.

 

Ik heb alles wat ik kan bedenken al geprobeerd, en niks helpt tot nu toe.

Sagemcom reset/factory reset

Experiabox reset/factory reset

Simkaart opnieuw in de Sagemcom doen

Alle kabels gecontroleerd

etc.

 

 

 

Probleem is ook bij ons opgelost door tussenkomst monteur. Nadat ik had laten weten aan de monteur dat het nieuwe modem geen soelaas bood, heeft hij overlegd met collega en is het opgelost. Het blijkt dat het bij een V10 kan voorkomen dat na een reset hybrid acces op false staat ipv.  true waardoor de 4g lte gateway (buitengebied modem) de snelheid niet meer boost. KPN heeft dit in het systeem aangepast waarna we weer een snelheid van ong. 36 hebben.  Nadat ik al een week telefonisch bezig ben geweest met KPN servicedesk, heeft de monteur dit in een dag opgelost. Compliment voor de monteur! 

Misschien handig als dit euvel bekend wordt bij de servicedesk KPN? Dat scheelt heel veel telefoontjes, voor de klant maar ook voor de KPN medewerkers. 


Yes, ga ik zeker navragen. Bedankt voor het delen. Maar voor jou nog fijner dat het opgelost is natuurlijk. ;) 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.Â