Skip to main content

Inmiddels modem/router en tv ontvangers vernieuwd en het ging een hele tijd weer goed.
Maar sinds 3 dagen is het probleem is weer terug. Als ik inlog op de Fritzbox zie ik dat de verbinding tussen de DSL-centrale en onze Fritzbox steeds wegvalt. Hierdoor werkt niets meer in ons huis. Uit nood kijken dan tv via onze smartphone en gebruiken we de data bundel die telkens opgewaardeerd moet worden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van mijn abonnement bij KPN.

Kan er een monteur langs gaan bij de DSL-centrale om de verbinding door te meten en het euvel te herstellen. Hier in huis werkt alles prima (als er signaal op de Fritzbox ontvangen wordt).
AUB geen antwoord retour met tips om het een en ander te resetten, herstarten, stoom onderbreken, ander kabels, enz, enz. Dit traject heb ik al meerdere keren doorlopen afgelopen 2 jaar.

Met vriendelijke groet,
Gerard

 

In de Fritzbox kan je de stabiliteit/snelheid factor instellen en is het vaak aan te raden om hem op maximale stabiliteit te zetten. Wanneer dit geen zin heeft en je geeft aan niet de kabels te willen controleren of modem te resetten dan zou ik een monteur aanvragen. Mogelijk is de kabel onder de grond niet meer lekker of zit er in de centrale iets niet helemaal goed.


Beste KPN monteur, 

Ik denk dat je het verkeerd leest, Ik wil best het modem/router, de tv ontvangers resetten en alle kabels wisselen. Ik heb dit al vele malen gedaan en weet 100 % zeker dat het niet de oorzaak is.
Ik zal de instellingen van de Fritzbox bekijken of deze op maximale stabiliteit staan.

 


Hi @Gerard te Rijswijk en welkom bij de KPN Community! 

Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 😄 Mocht het met de instellingen niet lukken, dan kun je ons het beste bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Mijn collega kan dan de verbinding doormeten. 
Als daarin ook te zien is dat het vaak wegvalt dan kan hij of zij de vervolgstappen ook meteen met je regelen. 🙂

Hopelijk is het dan snel opgelost!