Skip to main content

Ben al lange tijd bezig om signaalactivatie glasvezel voor elkaar te krijgen. Helaas zonder succes. De onderaannemer krijgt geen sleutel van KPN netwerk om het signaal te activeren en zegt dat er al wekenlang hoogoplopende communicatie over is!! Moet niet gekker worden. En de klant moet maar lijdzaam afwachten. Mijn buurman heeft notabene wel gewoon een werkende glasvezelverbinding. Nu ligt er een verzoek bij de backoffice om ernaar te kijken. Maar aan kijken heb ik niets, wie helpt mij zsm aan een werkende verbinding???

Hoi @Erik_D, welkom bij ons op het forum. De aansluiting gaat niet van harte begrijp ik! Ik weet niet of ik er meer over kan zien, als het al bij de backoffice ligt is dat al verder dan wat wij kunnen zien. Ik wil wel kijken of er iets te zien is, maar doordat er geen gegevens op je profiel staan kan ik niet kijken.

Is er inmiddels meer duidelijkheid over? Zo niet kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan.


Dank voor jouw hulpaanbod Jasper. Er is nog steeds geen oplossing gevonden. KPN verwijst mij naar KPN netwerk, die verwijst mij naar Spitters, die verwijst mij naar Tripticon, die verwijst mij naar Circet, die zegt dat het bij Ziggo ligt!! Hopelijk kun jij mij helpen??


Dank je voor de gegevens @Erik_D, ik ben gaan kijken en ik zie inderdaad dat er een melding voor is aangemaakt. De melding zelf en de status daarvan zijn voor mij helaas niet in te zien, waardoor ik er inhoudelijk ook niet meer over kan vertellen. We zullen de terugkoppeling van die afdeling af moeten wachten. 

Zodra het opgelost is en werkt zal er ook gekeken kunnen worden naar de kosten die je nu maakt terwijl je het niet kunt gebruiken. 


Dank voor jouw reactie Jasper. Dat geeft me in elk geval het gevoel dat er nog ‘een mens’ naar mijn situatie kijkt. Voor de rest ben ik helaas overgeleverd aan ‘een afdeling’. Niemand kan die afdeling bereiken en er is dus ook niemand verantwoordelijk (te houden) voor een vlotte oplossing. Heel spijtig, maar helaas is de klant bij KPN ‘een nummer / een aansluiting’. Of misschien zelfs wel ‘een probleem’ maar in elk geval géén koning, zoals bij veel bedrijven gelukkig nog wel het geval is.


Er is een probleem inderdaad, maar jij bent dat zeker niet. De verbinding is wat het probleem is, en die is gelukkig in goede handen. Ondanks dat je dat nog niet direct merkt. Het is blijkbaar een lastigere situatie, waardoor het nog niet opgelost kon worden.


Een zeer deskundige monteur, Richard Bergeman, heeft mij vandaag geholpen met het activeren van de glasvezelverbinding, hulde!!


Dat is goed om te lezen Erik! Heel fijn dat de verbinding nu geactiveerd is. Werkt de verbinding nu volledig?


Ja hoor, alles werkt nu perfect. Zonder hulp van het escalatieteam zat ik nu nog steeds te wachten op aansluiting….


Hebben zij daarbij ook gekeken naar de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van je verbinding maar wel betaalde, hebben ze daar een vergoeding voor gemaakt?


Ik heb bericht gehad van een creditering maar weet nog niet precies waar dat betrekking op heeft.


Ik ga er vanuit dat dat over die periode gaat, zodat je geen kosten hebt gehad voor de periode waarin je het abonnement niet hebt kunnen gebruiken. Dat zal je op de factuur zien staan.