Skip to main content

Mag ik mijn kpn sim only unlimited data in Mobile WiFi Router/dongel gebruiken, zoals hier uitgelegd op de kpn website:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel.htm

Zoja, welke 4g modem merken zijn supported?

Ik weet al dat onbeperkt betekent dat ik een dag limit heb, en dat is oké.

Wacht graag op je antwoord.

Hallo @Marki 

Het abonnement met unlimited data van KPN is alleen voor gebruik in een mobiele telefoon.
Simkaarten met een 06-nummer zijn dus niet bedoeld voor een MiFi, daarin moet een data simkaart met 097-nummer gebruikt worden. De ACM (Autoriteit Consument & Markt) ziet hier op toe en kan KPN dwingen het oneigenlijk gebruik te beëindigen.

Zie dit artikel: 06- en 097-nummers voor spraak en data | ACM.nl waarin het volgende staat:

  • Merkt u dat een klant een 06-nummer toch gebruikt voor M2M?
    Neem dan maatregelen om het verkeerde gebruik te stoppen. U kunt de diensten beëindigen of omnummeren naar een 097-nummer. Doet u dat niet? Dan houdt de ACM u verantwoordelijk voor het verkeerde gebruik. Wij kunnen dan het nummer intrekken of u beboeten.

Simkaarten met een 06-nummer zijn dus niet bedoeld voor een MiFi, daarin moet een data simkaart met 097-nummer gebruikt worden.

Bedankt voor je reactie, maar hoe kan ik een 097-nummer abonnement aanvragen bij kpn?


KPN heeft data only abonnementen. Onbeperkte data is daar echter geen optie bij. 


KPN heeft data only abonnementen. Onbeperkte data is daar echter geen optie bij. 

Dat is jammer :( ik heb minimaal 50GB nodig per maand. Bedankt anyways <3

 


Als je op je mobiel een unlimitid abonnement hebt, dan kun je voor zover ik weet 50 GB per maand delen naar het data-only simkaartje.