Skip to main content
Antwoord

Sinds 1 dag hogere ping, kan dit door de AWS (Amazon server) storing komen?

• October 21, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

thijs053_nl
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik heb sinds 1 dag last van een hoge ping. Dit staat gelijk aan de ddos aanval van AWS (Amazon servers). The ping zit hier normaal tussen de 4 en de 8. Zit nu op 8-12. En dat maakt een onstabiele verbinding in spellen. 

Ik heb in een spel normaal een ping van 29-30ms. Zit nu tussen de 60-600ms. Afgelopen zondag was dit zelfs 1400-3000ms. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. 

Ik heb zelf de server van een spel. En die heeft geen enkele vertraging in de ping. Misschien eens kijken of er iets is met de verbinding? Ik merk het ook met youtube normaal KLIK direct een video er voor. Nu moet die gewoon bufferen en laden.

Speedtest zegt dat ik gewoon mijn snelheid heb. Alleen ziet ook die een hogere ping (Hoger dan normaal) 

Mijn verbinding wordt elke dag automatisch doorgemeten door een speedtest. 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@thijs053_nl en bedankt voorjouw bericht :)

Allereerst ben ik benieuwd naar de stand van zaken nu we 2 dagen verder zijn, is dit nog steeds actueel of heeft het probleem zich hersteld? Sowieso zou ik de Experia Box eens herstarten mocht je dat nog niet hebben gedaan. Helpt dat niet, wil je vragen om dit topic eens door te nemen, hier vind je veel tips & trucs waar je wellicht iets aan hebt in deze situatie. Laat je me weten of je met deze informatie verder uit de voeten kunt?

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Goedemiddag ​@thijs053_nl en bedankt voorjouw bericht :)

Allereerst ben ik benieuwd naar de stand van zaken nu we 2 dagen verder zijn, is dit nog steeds actueel of heeft het probleem zich hersteld? Sowieso zou ik de Experia Box eens herstarten mocht je dat nog niet hebben gedaan. Helpt dat niet, wil je vragen om dit topic eens door te nemen, hier vind je veel tips & trucs waar je wellicht iets aan hebt in deze situatie. Laat je me weten of je met deze informatie verder uit de voeten kunt?