Skip to main content

 hier in hoensbroek al 2 weken v.a.18-07-2023 geen internet tv of vast bellen hele wijk met postcode 6431 storing kan nog wel enkele weken duren klanten service KPN kan niets doen ze smeren je wel een tel.kaart aan van €.30,-- dan kan je via hotspot tv kijken in onze flat wonen 50+ sommigen zeer slecht ter been  en we moeten het maar accepteren MAAR….KPN incasseert wel  alle kosten  wil je bezwaar maken via internet  wat ik via mijn dochter (andere woonplaats) op klachtenformulier wil doen dan weiger stap 2 of verzenden  hopelijk lukt het hier wel

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

na 2 ½ week nog steeds geen internet , tv, en vast bellen  in de hele wijk grote storing maar daar word niets aan gedaan , ik zelf woon in een flat waar alleen 50+ wonen zo als ik nu al weet zijn er 23 huishoudens die glasvezel en kpn hebben en die niets kunnen of ze zijn slecht ter been  of een hart module om de nek die via internet werkt ik zelf zie aankomen dat een deze dagen de ambulance te laat aan zal komen, als je belt met klanten service  ( zoals ik heb gedaan ) zeggen ze dat het zo en zo laat zal zijn opgelost  en dat al 2 ½ week lang ze hebben mij een oplossing verschaft om via hotspot  of tv of internet te doen moest ik een kaart in mobiel doen maar ik moest voor die kaart wel €.30,-- betalen  ik heb op mijn oude mobiel maar 1  kaartslot dus wil ik tv kijken kan niemand mij bellen helpt dus ook niet dus elke dag weer klanten service gebeld we gaan uw data verhogen   maar ik wilde apart internetten en had een dongel gelukkig  daar kunnen we u mee helpen dan kunt u apart internetten op uw tablet moet u abbonement voor internet nemen ook gedaan maar  in dongel van kpn werkt het ook niet edge kpn 1 v.d. 5 streepjes upload 20 kbbs en download 22 kbps  ik ben een nieuwe klant en heb 2 weken alles goed gehad tot ik 18 juli smorgens iemand belde en om 10.30 uur alles uitviel internet tv vast bellen maar ondertussen word er wel abonement kosten van je rekening gehaald ben in 1 maand voor KPN al meer dan €.200,-- kwijt ben AOWer zo als velen in deze flat bij kpn moet je betalen voor diensten wat of niet werkt  de compensatie is heel minimaal word hier al gezegd, ik wacht het maar af , maar hopelijk word alles weer normaal op ons postcode 6431


Hallo @Jan Pinkster, welkom op het forum. Wat naar dat je al zo lang zonder diensten zit. Als dit geldt voor meerdere mensen in jouw flat, dan is dit een algemene storing. En dan waarschijnlijk een met de oorzaak op een lastige plek. Denk aan een kabelbreuk, bijvoorbeeld. Dat zijn dan dingen die door KPN Netwerk verholpen moeten worden. Dat is de beheerder van het netwerk. En dat kan soms wat langer duren. 

Wat ik wel zie, gebaseerd op de postcode is dat op dit moment de verwachting is dat de storing vandaag opgelost gaat worden. Dus hopelijk lukt dat ook.

 

Bij een storing kun je van ons, KPN de provider, een gratis noodbundel krijgen voor de mobiele telefoon. Hiermee kun je die als hotspot gebruiken zodat je nog wel internet hebt. En via de tv app ook tv kunt kijken. Wel is het hiervoor noodzakelijk dat je een mobiel abonnement bij ons hebt. Als de noodbundel opraakt en de storing is nog niet verholpen, dan kunnen we hem opnieuw toevoegen.
Is de noodbundel geen optie, omdat er geen KPN mobiel abonnement is, dan is er in veel gevallen een noodpakket beschikbaar waarbij je een dongel in bruikleen krijgt. Dat kunnen we echter niet altijd garanderen in verband met voorraad. 

Ik begrijp uit je bericht dat jij een mobiel internet abonnement hebt afgesloten met een losse dongel. Dat is ook een optie als je niet voldoende hebt aan de noodbundel of de telefoon niet als hotspot wilt gebruiken. 

 

Je hoeft natuurlijk niet te betalen voor je abonnement als je er, door een storing, geen gebruik van hebt kunnen maken. Nadat de storing is verholpen kun je via dit formulier de vergoeding netwerkstoring aanvragen.


beste sisco,

 de storing zal wel langer duren dan je zegt we gaan nu al de 4e week in en nog niet opgelost, alle noodbundels waar je over spreekt is in mijn bezit maar ik moest ze kopen   tevens een mobiel er bij anders werkt hotspot niet.  ik heb een losse kpn dongel waar ik dus een kaart voor moest kopen om internet te hebben maat op mijn vaste pc werkt deze totaal niet 1 streepje kpn edge kun je dus niet mee internetten totaal ben ik al met simkaarten kopen  mobiel er bij aanschaffen etc al meer dan 300 euro kwijt  niks werkt goed maat kpn heeft wel het lef om abonnements kosten aansluit kosten etc van mijn rekening af te schrijven , terug schakelen  van glasvezel naar DSL kan ook niet  dus m.a.w. kpn denkt alleen maar aan geld niet aan de mensen  en dat er iemand is gestorven  omdat alarmkastje om de nek had en werd verbonden via internet ambulance te laat kwam kunnen wij niets aan doen krijg je van klantenservice te horen je word overal mee afgescheept  rechtstreeks met de afdeling  kun je niet krijgen en klantenservice kan je ook niet doorverbinden , ik heb alles geprobeerd   

mijn laatste hoop is snel alles in orde heb wel ondertussen een vriend in kennis gesteld die advocaat is want uiteraard wil ik alle gemaakte kosten vergoed zien en ik niet alleen want zoals ik nu al weet gaat het om 23 aansluitingen van kpn , 


Ik zie dat het inderdaad niet opgelost is, en dat de oplosdatum ook weer verschoven is. Hij lijkt steeds met een dag op te schuiven zonder dat dit echt ergens op gebaseerd is. Ik heb navraag uitstaan of we hier meer over te weten kunnen komen. Je hoort van me zodra ik iets weet. 


ok ik zal wel  weer afwachten doe ik al v.a. 18 juli 10.30 uur


Het slechte nieuws eerst, @Jan Pinkster, het verhelpen van de storing in jouw gebied staat gepland voor na de bouwvak, op de 25e. Het lijkt erop dat KPN Netwerk helaas niet eerder de mankracht heeft om dit te kunnen oppakken. We hebben verdere navraag uitstaan of dit toch op een of andere manier sneller kan. Ik kom daar op terug zodra ik meer informatie heb.

 

Wat dus betekent dat, in het ergste geval, jullie het nog twee weken met de noodoplossing moeten doen. Dus daar wil ik dan nu graag even met je naar kijken. Want dat loopt ook niet helemaal lekker als ik jouw berichten zo lees.

Ik herhaal mezelf even:

Bij een storing kun je van ons, KPN de provider, een gratis noodbundel krijgen voor de mobiele telefoon. Hiermee kun je die als hotspot gebruiken zodat je nog wel internet hebt. En via de tv app ook tv kunt kijken. Wel is het hiervoor noodzakelijk dat je een mobiel abonnement bij ons hebt. Als de noodbundel opraakt en de storing is nog niet verholpen, dan kunnen we hem opnieuw toevoegen.

 

De noodbundel voor je telefoon is gratis. Wel is daarvoor nodig dat je al een mobiele telefoon met een KPN abonnement hebt.

Als je dat niet hebt, dan kun je de keus maken om een toestel te kopen en een abonnement af te sluiten. Maar dat is zeker niet een verplichting of een noodzakelijkheid.

Als er namelijk geen mobiel abonnement aanwezig is, dan kunnen we over het algemeen een fysiek noodpakket opsturen:

Is de noodbundel geen optie, omdat er geen KPN mobiel abonnement is, dan is er in veel gevallen een noodpakket beschikbaar waarbij je een dongel in bruikleen krijgt. Dat kunnen we echter niet altijd garanderen in verband met voorraad. 

 

 

Ik begrijp dat jij dus een abonnement heb afgesloten, en een toestel hebt gekocht. En dat je ook een dongel hebt? Maar dat die niet goed werkt in je laptop. Voor een dongel is een goede mobiele verbinding noodzakelijk. Dus als je maar één streepje hebt, kijk of je met de laptop ergens anders in huis kunt zitten en of het daar beter van wordt.

Wil je verder jouw forumprofiel invullen met je gegevens? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt. Dan ga ik hier ook de notities van collega's even doornemen.

 

En, over de abonnementskosten nog:

Je hoeft natuurlijk niet te betalen voor je abonnement als je er, door een storing, geen gebruik van hebt kunnen maken. Nadat de storing is verholpen kun je via dit formulier de vergoeding netwerkstoring aanvragen.

We kunnen de facturering niet pauzeren. Maar nadat de storing is verholpen vergoeden we alle abonnementskosten voor de periode waarin je geen diensten had. 


ik heb het formulier ingevuld gaarne een noodbundel met dongel voor internet op vaste pc mobille hotspot eindcijfer 794  werkt met jullie telefoonkaart maar internet eindcijfer 286 met jullie internet kaart niet beiden had ik al gekocht dus nu graag het noodpakket voor internet , ik kan niet internet bankieren  thuis omdat nu niets is beveiligd ook kan ik niet  whatsappen en tv kijken samen en whatsapp op  hotsspot werkt ook niet 


Ik krijg zojuist bericht dat we dit hebben geëscaleerd bij de aannemer om dit sneller op te pakken dan na de bouwvak. Een datum heb ik nog niet, kom ik op terug als ik meer weet. 

 

Dat mobiel internet abonnement dat eindigt op 286, en dat nu niet werkt, kan je op dit moment nog annuleren. Ik zou je aanraden dat ook te doen. Laat even weten als je dit ook wilt, dan help ik je daarbij.

Op het andere mobiele abonnement heb ik een nieuwe 100GB noodbundel gezet. Het is me niet zelf gelukt om een fysiek noodpakket naar je op te sturen. Hiervoor heb ik een andere afdeling gevraagd of zij dit alsnog kunnen doen. Kan ik helaas niet garanderen, want meestal als ik niet de mogelijkheid krijg een fysiek pakket te versturen betekent dit dat de voorraad op het moment niet toereikend is. 


Het is de andere afdeling gelukt om een fysiek noodpakket naar je op te sturen, @Jan Pinkster :) Je hebt hier, als het goed is, per e-mail bericht van gehad. We verwachten dat hij morgen geleverd wordt, zou eventueel nog zaterdag kunnen worden.


ok voor mij maar hoe zit het met de anderen  in mijn postcode gebied?

hoeveel sterfgevallen moeten er nog komen? er zijn hier ook mensen die een internetkastje hebben maar bij één geval was de ambulance te laat

het is toch van de zotte !!!!! zoals ik al weet zijn er 23 aansluitingen  die glasvezel hebben van KPN die niks kunnen , hier wonen veel 65+ die al vanaf 18 juli niks hebben   en kunnen hoe is het mogelijk de storing is al gemeld op 18 juli en allen die een abonnement hebben van KPN worden niet ingelicht maar er word wel geld van hun rekening afgeschreven en dat in 2023

ik zelf heb een extra mobiel moeten aanschaffen voor HOTSPOT en een laptop ik ben nu al meer dan €.400,-- kwijt aan alles door deze storing.

dus wij in ons postcode gebied moeten  6 weken of langer wachten tot deze storing is opgelost om dat de mensen met bouwvakvakantie gaan en er is niemand die deze storing VOOR de vakantie kon oplossen of tijdens de bouwvak 

ik ben een nieuwe klant en heb een contract getekend en zo zijn er meerderen hier  ook meerderen die meer kosten hebben moeten maken om hotspot te krijgen , een exuus kan er door kpn niet af, we worden niet ingelicht, het nadeel van jullie is dat mijn dochter advocate  is en mijn zoon rechter 

het was netter geweest dat er een brief de deur uit was gegaan met de mededeling dat de storing nog wel enkele weken kan duren maar dat er een noodpakket uitgedeeld kon worden

maar het blijkt dat KPN erg nalatend is t.o.v. klanten.

maar een kleine eis aan deze klanten mag toch wel zijn een complete schadeloos stelling  als ze een 2e hands laptop en/of een 2e hands mobiel er  bij hebben gekocht via kringloop winkel  en niet een vergoeding voor abonnement maar geef ze iets extra's b.v. netflix of film net er bij

ik heb het met mijn zoon en dochter over gehad  en het word uitgezocht welke mogelijkheden wij als bewoners hebben , maar dat je niets kunt is van de zotte in 2023

velen zijn bang om kpn te bellen omdat ze denken dat kpn moeilijk gaat doen , maar ja ook kom ik voor die mensen op  en dat er een sterfgeval is geweest  door de storing  ook dat zal niet een staartje maar een grote staart zijn, 

 


ok voor mij maar hoe zit het met de anderen  in mijn postcode gebied?

Die zullen zelf met ons contact op moeten nemen. Dan kunnen zij ook een noodoplossing krijgen. Dit kunnen we alleen per klant regelen, niet voor een heel gebouw ineens. 

 

 

dus wij in ons postcode gebied moeten  6 weken of langer wachten tot deze storing is opgelost om dat de mensen met bouwvakvakantie gaan en er is niemand die deze storing VOOR de vakantie kon oplossen of tijdens de bouwvak 

Een van de problemen die hierbij naar voren kwam, was dat niet geheel duidelijk was er zoveel mensen last hebben van deze storing. Nu dat duidelijk is geworden. aan de hand van jouw berichten hier, zijn we bezig met escalatie. Zoals ik aangaf:

Ik krijg zojuist bericht dat we dit hebben geëscaleerd bij de aannemer om dit sneller op te pakken dan na de bouwvak. Een datum heb ik nog niet, kom ik op terug als ik meer weet. 

 

 

ik zelf heb een extra mobiel moeten aanschaffen voor HOTSPOT en een laptop ik ben nu al meer dan €.400,-- kwijt aan alles door deze storing.

<...>

maar een kleine eis aan deze klanten mag toch wel zijn een complete schadeloos stelling  als ze een 2e hands laptop en/of een 2e hands mobiel er  bij hebben gekocht via kringloop winkel  en niet een vergoeding voor abonnement maar geef ze iets extra's b.v. netflix of film net er bij

Vergoeding kijken we naar na afloop van de storing. Dan is duidelijk hoe lang deze heeft geduurd en wat er vergoed moet en kan worden. Abonnementskosten sowieso. Maar, wel kan ik al aangeven dat het aanschaffen van extra apparatuur daar niet onder valt. Dat is een keuze die je zelf maakt. En hoewel ik die keuze zeker snap, is dat niet iets waarin wij expliciet kunnen vergoeden. Maar, laten we dit voor nu even opzij schuiven tot de boel is opgelost. Dan kijk ik daarna zelf met jou naar de vergoeding.

Belangrijk nog: ook voor vergoeding geldt dat de andere bewoners van de flat ook zelf contact zullen moeten opnemen. Dat is ook iets dat per klant geregeld moet worden.

 

 

velen zijn bang om kpn te bellen omdat ze denken dat kpn moeilijk gaat doen 

Ik vind het jammer om te horen dat mensen bang zijn ons te bellen. Als zij ons bellen kunnen we gewoon zien dat er een storing is. En dan ook de stappen volgen om een noodoplossing te regelen. En dan na afloop van de storing de vergoeding.

 

maar ja ook kom ik voor die mensen op  en dat er een sterfgeval is geweest  door de storing  ook dat zal niet een staartje maar een grote staart zijn, 

Dit geval specifiek, je benoemde het eerder al even, is niet iets wat ik hier zo met jou verder kan bespreken. Dit is niet de plek ervoor, en jij bent ook niet een direct betrokkene. Hiervoor is het belangrijk dat, als de storing hier inderdaad een factor in is geweest, het huishouden waar dit heeft plaatsgevonden zelf contact met ons opneemt. Dit kan telefonisch, maar wellicht is het makkelijker voor hen om dit via ons online contactformulier te doen.


storing nog steeds niet verholpen , je word van kastje naar de muur gestuurd  de fouten liggen bij de aannemer die onze glasvezel hebben aangelegd  maar vraag je om het telefoonnummer van die aannemer krijg je deze niet en net wat ik al had ge schreven het kan wel 6 weken duren , nu is het morgen al de 6e week en nog niet opgelost , natuurlijk pikken we het hier in ons appartement niet meer  

een monteur breekt met hefkraan onze kabel  30 mtr van ons appartement af , geef je de storing door dan  word het z.g. morgen opgelost maar dat bordje van morgen hangt hier nog steeds het blijft maar hangen morgen al 6 weken ,  het is een kleine moeite (5 minuten) om de glasvezel te lassen maar daar zijn ze te lui voor 

 


Ik heb nog wat meer informatie kunnen krijgen, @Jan Pinkster.

Het onderliggende probleem is dat bij Netwerk niet goed bekend is dat jouw flat al glasvezel heeft. Hun administratie is hierin niet goed op orde. Daardoor was bij hen ook niet duidelijk dat zoveel mensen last hebben van deze storing. En duurde het zo lang voor er een hogere prioriteit op is gezet. 

Op dit moment is Netwerk bezig met het in kaart brengen van de kabels naar jouw flat. Zodra dit gedaan is weten zij hoe de gebroken kabel precies loopt. En dan kunnen zij de glasvezels in die kabel gaan lassen. 

Ik weet helaas niet wanneer zij klaar gaan zijn met het in kaart brengen, en wanneer ze dan de lasser kunnen plannen. Dus ik kan je helaas geen prognose geven voor een oplosdatum. Ik kan je alleen maar vragen om af te wachten. Ik hoop dat het deze week nog gerepareerd gaat worden, maar het kan ook volgende week zijn.


de breuk is van mij uit maar 30 mtr. we weten allemaal waar de breuk zit  en het is niet normaal dat de glasvezel 3 a 4 weken goed draaide  en dat ze nadien met een GRAAFMACHIENE zijn gekomen  daarna werkte  niks meer, degenen die de breuk hebben veroorzaakt (aannemer) wist er van maar hadden geen tijd om deze weer te repareren daarna  hadden ze vakantie en wij worden steeds opgeschept met morgen klaar  ik vind het een vreemde zaak dat we nu al 6 weken zonder Internet, Zonder t.v. en Zonder vaste telefonie zitten en dat de aannemer  geen tijd heeft om even (5 min werk) kabel weer vast te lassen  hele goedde reclame dus van KPN   en na ik gehoord te hebben kan het nog wel 2 weken duren het zal KPN veel geld gaan kosten want er is een advocaat en een rechter bij betrokken  die ook in ons postcode gebied wonen en dan nog niet te vertellen over het sterfgeval door netwerk kastje die niet werkte en ambulance te laat kwam , ook zijn er vele mensen afhankelijk van internet  die niks konden  slecht ter been  enz enz ook enkele bedrijven o.a verzekeringskantoor  failliet door deze storing  maar zoals gezegd we laten ons niet meer met een kluitje het riet in gooien 


Ik zie dat de storing nog steeds niet verholpen is, Jan. De einddatum was gezet op afgelopen zaterdag. Wat zou betekenen dat het uiterlijk dan gerepareerd zou moeten zijn. Maar nu staat de datum op vandaag. Gezien hoe dat tot nu toe allemaal ging heb ik daar niet heel veel vertrouwen in. Dus ik heb zojuist opnieuw navraag gedaan bij de infra-afdeling. Ik kom er bij je op terug zodra ik hier reactie op heb.


U mag weten dat ik helemaal geen vertrouwen meer heb ,het is toch van de zotte  dat het 30 mtr bij mij vandaan is maar dat ze te lui zijn om de breuk  die ze zelf hebben veroorzaakt en hier meer dan 23 gezinnen  al bijna 2 maanden zonder internet, zonder  tv. zonder vast bellen laten zitten velen net als ikzelf hebben al meer dan €.400,-- om toch maar tv en zwak internet te hebben wat weer geadviseerd werd door KPN klantenservice om een extra internet kaart en een aparte mobiele telefoon kaart  te kopen er werd niet verteld dat je een 2e mobiel er bij nodig had en ook dat Hotspot niet via tablet werkt dus er moest ook laptop gekocht worden

maar KPN is wel zo laf om abonnement gelden af te schrijven 

dus neen ook heb geen vertrouwen meer in heel KPN


Ik kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt, @Jan Pinkster

Het is echter zeker geen kwestie van luiheid. Ja, Netwerk weet waar ongeveer de schade zit. Maar er lopen daar heel veel glasvezels. En er was niet duidelijk bij Netwerk, is welke van die vezels allemaal wel en niet aangesloten zijn en waar. Dat moesten ze uitzoeken. Als dat klaar is, dan kunnen ze de breuk gaan herstellen. Vanmorgen is een monteur bezig is geweest om de kabels te herstellen. En volgens de notitie is dat ook gelukt.

 

Ik ben dan ook benieuwd of je inmiddels dan ook weer internet hebt?


ik heb internet alles werkt prima  nadat ik meer dan 450 euro heb moeten uitgeven aan KPN, heb met de monteurs gesproken  en ze wisten precies waar de breuk zat , ze wisten het 8 weken terug al maar er was steeds wat tussen gekomen  o.a. vakantie en spoed klussen , dit was volgens hun baas geen spoedklus 
maar door internet storing en een persoon met internet kastje om de hals  is er wel een te late reactie geweest ambulance kwam te laat en buur overleden  omdat internet niet werkte  dus hier was geen spoedklus  verry verry nice hoor maar er licht al een klacht hierover bij de advocaat en de rechter 


Goed om te horen dat de storing nu toch eindelijk verholpen is, @Jan Pinkster.

Voor de klacht, je geeft aan dat dit bij een advocaat ligt. Ik neem aan dat die de juiste klachtingangen weet. Voor de volledigheid toch nog, klacht kan ingediend worden via dit formulier.