Skip to main content
Antwoord

Sinds 26 mei geen verbinding op Nokia ONT, connection lampje blijft knipperen

• May 27, 2025
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Sinds 26-05-2025 15:15 geen connectie op Nokia ONT (blijft op connection knipperen).

check stappen uitgevoerd.

Stroom af en op van Nokia ONT, minimaal 30 seconden.

KPN Experia 12 er weer tussen gezet, tevens factory reset uitgevoerd.

Op Nokia ONT RJ45 port verlichten de activiteits leds geheel niet of dan weer even wel na het uit- en aanzetten KPN Experia 12 box of van de Nokia ONT. 

Nokia ONT blijft op connection knipperen.

KPN Experia 12 krijgt geen WAN ip of verbinding of eigen router (VLAN6, PPPoE) krijgt ook geen WAN ip of enige verbinding.

Blijkbaar is Nokia ONT diens activatie kwijt met centrale of wilt niet meer activeren bij centrale.

Heeft een monteur of KPN administratief in centrale mijn activatie gewijzigd?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@C1r3, als je geen verbinding hebt kun je t beste meteen even met ons bellen op 0800-0402, mijn collega's kijken dan meteen even mee.

Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Heb je al iemand gesproken en/of een oplossing gevonden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

KPN test mbt verbinding

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@C1r3, als je geen verbinding hebt kun je t beste meteen even met ons bellen op 0800-0402, mijn collega's kijken dan meteen even mee.

Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Heb je al iemand gesproken en/of een oplossing gevonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

De 26ste na eerder dit forum bericht gebeld met  0800-0402, ondanks de vriendelijkheid en behulpzaamheid van medewerker en technische backoffice, konden deze in het uur durende gesprek niets betekenen.

Gezien ik geen mobiel KPN heb kon een aangeboden uitbreiding 100GB databundel niet plaatsvinden, ik stelde voor mij een data only eSIM toe te sturen, maar dat kan blijkbaar niet.

Gezien ik het vermoeden had dat probleem in (wijk)centrale zal moeten liggen aangegeven dat bij bezoek van KPN Consument monteur er tevens een KPN Netwerk medewerker fysiek of remote instellingen in (wijk)centrale kon meekijken.

28ste is verlaat (8:00-12:00 planning, aankomst 13:00) KPN Consument monteur gekomen, deze heeft de datalijn gecontroleerd en vorig jaar vervangen Nokia ONT vervangen voor een nieuwe en tevens geactiveerd.

Probleem niet opgelost, daarbij gaf monteur aan dat hij niet de rechten heeft aan (wijk)centrale te controleren en dat een KPN Netwerk monteur dient te komen.

Een KPN Noodpakket werd voorgesteld, deze zou in de ochtend 8:00-12:00 donderdag 29 mei worden bezorgd.

Afspraak voor KPN Netwerk monteur (onderaannemer voor KPN Netwerk) staat gepland voor vrijdag 30 mei 8:00-12:00.

29 mei, 8:00-12:00 geen bezorging KPN noodpakket, verwachtte aankomst inmiddels voor 22:00, om rond 19:00 alvorens te worden uitgesteld naar 30 mei 8:00-12:00.

30 mei, 8:00-12:00 Geen KPN Netwerkmonteur.

11:49 bezorging KPN noodpakket.

11:55 gebeld met KPN Netwerk onderaannemer, monteur is in de buurt/stad en sta op volgende planning/route.

12:55 KPN Netwerk monteur belt met vermelding dat hij is verlaat (en blijkt helemaal niet in de buurt/stad te zijn) en mij zou bellen 30 minuten voor aankomst.

16:30 Wederom weer gebeld met KPN Netwerk onderaannemer wat hier aan de hand is en wanneer ik een KPN Netwerk monteur kan verwachten.

16:46 collega van KPN Netwerk monteur belt dat hij de dienst overneemt en binnen 20 minuten zal arriveren.

17:14 aankomt KPN Netwerk monteur (onderaannemer).

ONT kastje opnieuw vervangen, lijn gemeten, meerdere keren wordt in (wijk)centrale lijn gecontroleerd.

Uiteindelijk blijkt probleem te liggen in (wijk)centrale in de splitter (1 naar 12), met gevolg dat 12 huishoudens geen glasvezel connectie hebben, hiervan was KPN Netwerk wel op hoogte en had al een ticket hiervoor staan. Gekomen monteur mag aan deze niets doen, hiervoor is een ‘hogere’ monteur nodig. Vermeld werd dat dit issue ‘s avonds 21:00 opgelost zou worden door die ‘hogere’ monteur en dat ik 's avonds of anders morgen 31 mei weer een actieve glasvezel verbinding zou hebben.

22:00 Geen actieve ONT verbinding, ook na meerdere keren deze van stroom te hebben gehaald.

‘Connection’ LED knippert een aantal minuten om vervolgens geheel te doven.

31 mei, Geen actieve ONT verbinding, ook na meerdere keren deze van stroom te hebben gehaald.

‘Connection’ LED knippert een aantal minuten om vervolgens geheel te doven.

KPN Noodpakket, Alcatel Wifi/4+G modem proberen aan te sluiten met geleverde standaard wachtwoord, bleek alleen te benaderen na een volledige reset, vorige eigenaar had Wifi als Admin wachtwoord blijkbaar veranderd.

Wat een teleurstellende 4+G snelheid, maximaal 30 Mbit down en 5 Mbit up, ondanks geplaatst op gunstige plek bij raam en volgens modem goede 4(+)G verbinding. Schande.

Met 4G zal 150-300 Mbit makkelijk gehaald moet worden.

Van een 1Gbit glasvezel naar 20-30Mbit snelheden is dit echt geen alternatief cq oplossing.

Verder geen bericht vanuit KPN (Netwerk of Consument) afdeling gehoord over glasvezel oplossing.

Ik ben niet te spreken over vertragingen levering KPN Noodpakket of monteur afspraak, 4G snelheden, monteurs die blijkbaar voor niets langskomen omdat het probleem alleen in (wijk)centrale opgelost kan worden en daarbij in afgesproken momenten en tijden niet het probleem kan of gaan oplossen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zie in je dossier dat je inmiddels nog een collega gesproken hebt. Via de community kan ik hierin niet zoveel voor je betekenen maar ik hoop dat ze dit snel opgelost hebben!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Update:

Glasvezel (connection op ONT) en Internet verbinding is weer actief, reparaties en of administratieve aanpassingen in centrale zijn blijkbaar uitgevoerd. Geen bericht/SMS/e-mail ontvangen omtrent update en of acties.

Nu weer wachten op eindelijk een update voor Experia V12 met SGEJ1000060.