Skip to main content

Gisteren heb ik (ivm upgrade van 1 naar 4 gbit) een KPN Box 14 geinstalleerd, waaraan een fritz!box staat gekoppeld voor enkel het wifi. Het wifi op de KPN Box 14 staat uit. Sinds gisteren heb ik helaas ook door de dag heen nonstop internetissues. Het valt vaak per uur 1 a 2 keer een paar seconden weg.

Hiervoor zat mijn 1 gbit KPN verbinding direct aan (dezelfde) fritz!box gekoppeld en was er dus geen KPN apparatuur in gebruik. Die situatie was volledig stabiel, er waren nooit storingen.

Heeft iemand deze ervaring ook?

Hoi @MNL1 
De exacte rede waarom de box 14 steeds restart weet ik niet, ze zijn er wel mee bezig bij KPN.
Bij mij kwam het vooral door apparaten die geen ip adres konden krijgen, sinds ik die op static heb staan ben ik van het gezeur af.

Zie hier mijn topics hierover:
Foutmelding op de website overons.kpn | KPN Community

Wegvallende verbinding KPN Box 14 met glasvezel | KPN Community


 

Hoi @MNL1 
De exacte rede waarom de box 14 steeds restart weet ik niet, ze zijn er wel mee bezig bij KPN.
Bij mij kwam het vooral door apparaten die geen ip adres konden krijgen, sinds ik die op static heb staan ben ik van het gezeur af.

 

Bedankt voor je nuttige reactie en info!

Ik heb kpn een bericht gestuurd via het klachtenformulier. Het is heel irritant momenteel, gaat de hele dag door. Ze fixen het maar gewoon.


Ik snap wat je bedoelt, bij mij rebooten de modem elke 20 min. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.


Ik had hier ook vaak last van op de Box 14. Het bovenste lampje was ook constant oranje, maar support en de monteur die langskwam wisten daar niet zo veel over. Inmiddels lijkt het niet meer zo vaak voor te komen dat het hele wifi netwerk wegvalt. Het bovenste lampje is nu ook groen constant. Wellicht een firmware update geweest?


De update is al een aantal weken uit, hierbij is het probleem als het goed is opgelost.