Skip to main content
Beantwoord

Sinds de laatste Box12 update valt mijn verbinding regelmatig weg

• December 19, 2025
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds de update valt de verbinding een aantal keer per dag weg. Dit duurt meestal slechts een aantal tellen maar goed merkbaar tijdens het videobellen. Zowel via draad als draadloos. Reboot en reset al uitgevoerd. Rond eind juli heb ik vergelijkbare problemen gehad, uiteindelijk is dit weggegaan maar geen idee waardoor. Ik heb alleen de kpn-box.

Oplossingen zijn zeker welkom!

Groet,

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@forumgebruikersnaam, welkom op de community. Je hebt een Box 12 begrijp ik uit de titel? Welke versie van de software staat er nu precies op? Als je naar mijnmodem.kpn gaat staat dat al direct op het inlogscherm genoemd.

Dat de verbinding wegvalt klopt natuurlijk niet, dat zou niet door de update mogen komen. Hebben ze bij de klantenservice ook de volledige verbinding nagekeken? Als daar verbrekingen bij te zien zijn staat het los van de update en kunnen ze verder kijken wat het kan zijn.

4 reacties

Contact gehad met de klantenservice, zou door de update komen. Zou binnen een week een update moeten komen die het oplost. Nu mocht ik uit voorzorg de router inwisselen (die niet op de laatste update zit) maar de problemen zijn er nog steeds. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 23, 2025

Hoi ​@forumgebruikersnaam, welkom op de community. Je hebt een Box 12 begrijp ik uit de titel? Welke versie van de software staat er nu precies op? Als je naar mijnmodem.kpn gaat staat dat al direct op het inlogscherm genoemd.

Dat de verbinding wegvalt klopt natuurlijk niet, dat zou niet door de update mogen komen. Hebben ze bij de klantenservice ook de volledige verbinding nagekeken? Als daar verbrekingen bij te zien zijn staat het los van de update en kunnen ze verder kijken wat het kan zijn.

Goedemorgen ​@Jasper van KPN ,

Ja, ik had eerst de box 12, na het omwisselen van de router heb ik de box 12b. Die zat op een oudere versie, gaf ook problemen dus geupgrade naar V12.C.25.08.16. Helaas heb ik ook hier hetzelfde probleem. De collega van de klantenservice gaf inderdaad aan dat er verbrekingen te zien zijn. 

Beste optie om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice? 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is het snelste dan inderdaad, dan kan het direct samen met jou nagekeken worden. Bijvoorbeeld via een terugbelafspraak. Via de community zien we je bericht vaak pas uren later, en als het wegvalt wil je het zo snel mogelijk opgelost hebben denk ik 🙂