Skip to main content

Sinds de prijsverhoging heb ik last van extreem traag wifi. Ik heb een bekabelde snelheid van 100mbit/s, maar wifi zelfs vlak naast de modem is 10-20mbit/s en in andere ruimtes valt het continu uit. Dit was niet altijd het geval. Voor 52,50 per maand verwacht ik meer. Ik werd daarna gewoon verteld dat ik €200 euro zou moeten uitgeven aan superwifi punten om de snelheid te krijgen wat ik ooit gewoon had, en dat na een prijsverhoging! Hebben andere mensen hier ook last van? €200 voor een super kleine woning vind ik vrij extreem, zeker omdat ik al zo lang klant ben en best veel betaal voor iets wat ik gewoon niet krijg. Het lijkt me voor die prijs dat kpn zelf wat moet oplossen in plaats van dat ik zelf zoveel bij moet betalen. Ik overweeg om na meer dan tien jaar te gaan kijken naar een andere dienstverlener, want ik vind dat ik al maanden betaal voor iets wat belooft wordt maar niet echt geleverd wordt. Ik moet al maanden mijn werk buiten huis doen omdat de wifi simpelweg te onbetrouwbaar is om simpele dingen zoals zoom meetings te doen.

@oiseaudefeu_ de inflatiecorrectie heeft in principe geen effect op je internetsnelheid, maar dat terzijde is het natuurlijk wel jammer dat je de gewenste snelheid niet via de wifi krijgt. 

Als eerst, wat voor type modem heb je en is die aangesloten op glasvezel of op koper?

welke snelheid haal je als je een laptop/computer rechtstreeks aansluit op het modem

heb je het modem al herstart en een harde reset gegeven (met een paperclip het resetgaatje voor ± 15 seconden goed in te drukken)

 

ik hoop dat dit helpt :) 


@oiseaudefeu_ Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je zoveel problemen met je wifi verbinding hebt. 

Je geeft aan dat dit sinds de prijsverhoging is, maar dit zal toeval zijn. Een verandering van prijs heeft geen invloed op het technische gedeelte. 

Ook geef je aan dat je een bekabelde snelheid van 100 Mb/s hebt. Meet je deze snelheid met een kabel aangesloten ook? 

En heb je ook de Wifi Manager al eens doorlopen? Door deze te doorlopen kun je je wifi verbinding optimaliseren. 

Kun je laten weten of dit is gelukt?Â