Skip to main content
Antwoord

Sinds de update van Experia Box V10a instabiel internet

• April 2, 2025
  • 10 reacties
  • 149 keer bekeken

Sinds de update ervaar ik steeds hick-ups; internet valt weg.

Wifiversterker heeft constant problemen en  thuiswerken is een drama.

Modem is opnieuw opgestart maar heeft geen verbetering opgeleverd.

Moet ik nu echt terug naar fabrieksinstellingen? En dan opnieuw alles instellen? 

Wat een waardeloze toestand.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dan zit er ben ik bang niets anders op dan toch eens de Experia Box een hard reset te geven. We weten niet of dat het probleem oplost, maar het is wel iets wat altijd even geprobeerd dient te worden. Vaak helpt het wel namelijk. En als je op glasvezel zit, zet dan even eerst even het glasvezelkastje uit voor 2 minuten. En daarna pas de reset. 

Als je dan nog steeds problemen blijft houden, neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk. Dan kunnen ze je lijn doormeten en controleren of er iets aan de hand is. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Mahrrr. Lastig dat je nu steeds kleine verstoringen ervaart met je internet en als je allerlei instellingen in je modem hebt staan, wil je liever niet hard resetten. Dat snap ik. 

Nu zie ik in de topictitel staan dat je een V10a hebt, maar de update die onlangs is uitgebracht voor dit modem zou alleen voor klanten zijn die geen KPN Wifi versterkers aangesloten hebben staan. Gaat het hier misschien om een Wifi versterker van een andere fabrikant? Of heb je wellicht toch een V10? En als je KPN Wifi versterkers hebt, welke heb je dan precies staan? Aan de hand daarvan kunnen we je iets beter adviseren wat je het beste kunt doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2025

Hi Arjan, dank voor je reactie. Ik heb geen KPN wifi versterker maar van een ander merk. Dus dat klopt wel. Met de wifi manager heb ik al verbetering gekregen; morgen een nieuwe thuiswerkdag - kijken hoe dat gaat!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoe heb je de Wifi versterker ingesteld. Staat die in accesspoint modus of in router modus? Sowieso raad ik je aan om 'm in accesspoint modus te gebruiken, want anders heb je kans op de problemen die je beschrijft. 

Maar laat maar weten hoe het gaat vandaag? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Het is nog steeds heel instabiel helaas.

Wifi versterker van TP-link staat op range-extendermodus; heeft het altijd goed gedaan en na die update niet meer.  Ik kan daar eerlijk gezegd met m’n pet niet bij. Baal ervan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Kan ik mij voorstellen dat je daar van baalt. Het is dan even de vraag of de verbinding hapert door de V10a of dat het Wifi netwerk uitgezonden door de TP-link de boosdoener is. Dit kun je even testen door de TP-link eens voor een paar uur uit te zetten en checken of de verbinding dan stabiel blijft of niet. Dan kunnen we vanuit daar weer verder zoeken naar een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Hoi Arjan, na een weekje vakantie de draad weer opgepakt en jouw advies opgevolgd. De hapering zit in de router. Jullie WIFI manager lost niets op; zegt eerst ‘alles werkt oke’, dan een melding ‘je hebt geen internet, laten we je eerst online krijgen’ en dan weer  ‘alles werkt oke’. 

Na een tweede keer is de ‘oplossing’ een kpn wifi versterker aanschaffen, maar dat is geen oplossing. Wat wel? Het kanaal kan ik niet aanpassen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 1, 2025

Dan zit er ben ik bang niets anders op dan toch eens de Experia Box een hard reset te geven. We weten niet of dat het probleem oplost, maar het is wel iets wat altijd even geprobeerd dient te worden. Vaak helpt het wel namelijk. En als je op glasvezel zit, zet dan even eerst even het glasvezelkastje uit voor 2 minuten. En daarna pas de reset. 

Als je dan nog steeds problemen blijft houden, neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk. Dan kunnen ze je lijn doormeten en controleren of er iets aan de hand is. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

oke dank je, ga ik doen

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

HI Arjan, gelukt! En als ik geweten had dat mn instellingen intact bleven na een harde reset (?!?!) dan had ik het meteen gedaan. Thanks voor je hulp in elk geval.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is mooi nieuws! Top dat het opgelost is met een reset. 

Ik had wellicht kunnen benoemen dat sommige Wifi instellingen, zoals SSID, Wifi-wachtwoord of het gastnetwerk, weer worden teruggezet na een harde reset. Dan was de drempel wat minder hoog geweest om het uit te voeren. 

Graag gedaan verder en mocht je in de toekomst weer eens vraag hebben, voel je dan vrij om weer een topic te openen.