Skip to main content

Hi,

Sinds december (gok door de update) heb ik wegvallend internet. Ik heb glasvezel. Zowel met de wifi als met ethernet. Dit ervaar ik op verschillende apparaten (telefoon, xBox, computer, laptop) Ik heb de KPN BOX 12.

Ondertussen heb ik meerdere keren telefoonisch contact gehad met een monteur op afstand. Ik heb de volgende opties geprobeerd:

  • Modum resetten - met de tandenstoker in het kleine gaatje en meerdere keren van de stroom af (minstens 15 min). Doet het dan 10 minuten voordat het weer terug is zoals daarvoor
  • DVS 1200 resetten
  • Kerstverlichting eruit halen i.v.m. mogelijke storing stroom
  • Nieuwe ethernet kabel op de DVS 1200 (wel sneller, maar valt nog steeds weg)
  • Firmware box 12 updaten via mijnmodem.kpn. Is nu up to date
  • Geen nieuwe apparaten toegevoegd rond en vanaf december
  • Wifi manager / probleem oplosser KPN merkt niks op

Verder zag ik in mijnmodem.kpn dat de CPU wisselt tussen de 0 en 10%. Is dit wel goed en mogelijk een oorzaak? Of moet mijn modem vervangen worden?

Ik mag toch hopen dat die dvs 1200 inmiddels niet meer gebruikt wordt @KimDG ? Die geven namelijk nogal eens problemen. 


@Joep1965 , Ik heb helaas die DVS 1200 nodig om internet op mijn PC te krijgen. De modem zit in een meterkast buiten mijn appartement. De monteur kreeg toen de ethernet kabel niet door de muur heen dus kwam hij met deze oplossing.

Ik heb ze 2,5 jaar en heb pas sinds afgelopen december problemen...


Dat kan wel kloppen. Juist de laatste tijd lezen we veel over het overbelaste electriciteitsnetwerk en daar kunnen de dvs meestal niet tegen.  Er zal toch een oplossing gevonden moeten worden voor een kabel want dit blijft een drama!


@Joep1965 Oei, klinkt niet best.

Geen idee of het aan de dvs ligt, want als ik op mijn pc of telefoon een VPN aanzet dan heb ik wel een redelijke stabiele verbinding zonder dat die weg valt. Maar dit is een tijdelijke oplossing, liever dat het zonder ook normaal werkt :)


Redelijk is niet de bedoeling eigenlijk. Het moet gewoon goed zijn. De dvs is echt de zwakke schakel. Je zou kunnen testen of het met een kabel wel goed werkt maar dan moet je maar net een lange utp kabel in huis hebben die je even aan kan sluiten....


@Joep1965 Heb ik toevallig al is een keer gedaan, alleen niet voor een langere tijd i.v.m. dat mijn voordeur dan openstaat. Internet was toen ook maximaal als wat ik heb nu via de dvs (als ik verbinding heb).

Ga het een keer voor een langere tijd testen en de dvs voor een paar dagen eruit halen om de algemene wifi te testen op mijn telefoon en xbox. Anders wordt het tijd om een wifi kaart op mijn moederboard te zetten...


Ik denk toch dat de dvs voor een digitale opstopping geeft. Misschien heb je een handige Henkie in je omgeving die wel iets met een kabel kan. We horen wel hoe het afloopt. 


UPDATE:

Ik heb een wifi adapter besteld voor in mijn pc. Gister avond heb ik alle dvs apparaten verwijderd en de wifi adapter ingesteld op de pc (even een gedoe met alle drivers). De hele avond heb ik kunnen internetten zonder problemen! Ik haalde ook de max aantal mb’s.

Hopelijk komt het probleem niet meer terug...

@Joep1965 De dvs apparaten lijken inderdaad de boosdoener!


Zou je ook last kunnen hebben van buren met zo een dvs apparaat?


Reageer