Skip to main content

Hi,

Sinds een aantal dagen hebben we overal in huis last van erg traag en instabiel bekabeld internet. Downloadsnelheid is lager dan normaal en de uploadsnelheid is veel trager dan normaal. Volgens jullie speedtest heb ik een downloadsnelheid van 17.8 Mbps en een uploadsnelheid van 0.4 Mbps. Onze WiFi is tevens al veel langer (weken of zelfs maanden) erg traag.

Wat ik heb geprobeerd:

  • PC's opnieuw opstarten
  • Ethernetkabels vervangen
  • Modem herstellen naar fabrieksinstellingen via jullie online tool
  • Modem resetten door de resetknop op het modem 10 seconden in te drukken
  • PC's scannen voor malware

Niks werkt. Lijkt me ook sterk dat dit met de huidige pandemie te maken heeft. Misschien een defect modem? Wij hebben een Experia Box v9.

wat zegt deze site over de te behalen snelheid? graag een screenshot plaatsen zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


 


Heb je wel een glasvezelverbinding of zit je nog op koper?


Er is in onze gemeente recentelijk glasvezel aangelegd, echter zijn we hier nog niet op verbonden. Momenteel is het dus nog koper.


Aha dat is wel een goed vooruitzicht. Ik ben bang dat je nog even moet leven met de huidige snelheid/problemen. Je zou nog de kabel tussen het israpunt en de experiabox kunnen controleren of vervangen. Het netwerk wordt natuurlijk nu wel zwaarder belast. wellicht heeft dat er toch iets mee te maken. Heb je al bericht gehad over de datum van aansluiten op glasvezel?


Ik ben er vrij zeker van dat het niet te maken heeft met de zwaardere belasting. Het probleem is nog steeds volop aanwezig, soms valt de uploadsnelheid zelfs even naar 0. Gamen is vrijwel onmogelijk.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN op afstand naar de verbinding kan kijken.. het is namelijk erg vervelend!


Wacht maar even op een medewerker. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur na je eerste bericht. Vul je profiel helemaal in met je klantnummer, adres etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Zet er eventueel even bij dat je toestemming geeft om je modem te resetten.


Hoi @stefanjaspers97 . Ik zie dat er vrij recent contact is geweest met de helpdesk.

Is daar iets uitgerold? Zo niet, pak ik het graag op.


Hoi @stefanjaspers97 . Ik zie dat er vrij recent contact is geweest met de helpdesk.

Is daar iets uitgerold? Zo niet, pak ik het graag op.

 

Hi Erwin,

Dat klopt. Hij stelde voor een monteur te sturen, maar dat is voor ons momenteel geen optie i.v.m. de huidige pandemie. Onze voorkeur zou uitgaan naar een vervangende Experia Box.. we zitten momenteel namelijk nog met een V9 en zijn er nog steeds sterk van overtuigd dat deze toch de problemen veroorzaakt.


Hoi @stefanjaspers97 . Ik heb je nummer van je vader gekregen maar ik krijg je niet te pakken.

Ik wil even de mogelijkheden bespreken. Hiervoor is het handig als je  op de  locatie bent.

Laat je weten wanneer je bereikbaar bent? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.