Skip to main content

Beste,

Het volgende pobleem, zit al zeker een maand met een instabiele internetverbinding.

Soms blokjes op tv, maar vooral internet, valt niet uit, maar is ca 10 tot 30 seconden slecht.

Krijg dan melding op camera,s , een via wifi en een via kabel dat de verbinding instabiel is,

Beeld is dan niet op te vragen.

Gebeld met 0800-0402, deze kunnen alleen zien dat alles ok is op dat moment.

Er moet echter iets niet goed zitten, hoe nu verder.

Is de lijn voor langere tijd te monitoren ?

Alle handelingen zoals modem resetten , spanning er af en glasvezelkastje 2 minuten van spanning al diverse keren uitgevoerd

Mvg, Henk

Nou @henkie944 dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Het lijkt er op dat het na het modem mis gaat.  Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk type modem? Welk type ontvanger? Gebruik je een switch in het netwerk? Heb je wifiversterkers? 


Joep1965

Modem is de V12, een camera gaat via wifi, staat 2 meter van het modem af.

De rest is via ethernetkabel aangesloten, verder geen wifi versterkers en switch aanwezig.

Daar de TV ook regelmatig blokjes vertoond op het scherm moet het haast wel in de verbinding zitten.

V12, ONT, glasverbinding ?.

 


Hallo @henkie944 alsnog graag antwoord op de vraag van @Joep1965 , welk type en merk tv-ontvanger heb je in bruikleen van KPN?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart tevens de modem/router een fabrieks-reset gegeven?

 


TV ontvanger is arcadyan model HMB2260 2 maal.

Verder schrijf ik dat ik alles al diverse malen gereset heb inclusief glaskast.


Heb je toevallig zonnepanelen met een omvormer van SMA?


Nee, geen zonnepanelen.


Hoi @henkie944 en bedankt voor je bericht!
Omdat je je profiel ooit al eens had ingevuld, ben ik meteen eens wat metingen uit gaan voeren maar ook zie (op dit moment) geen gekkigheden. De volgende keer wanneer dit probleem zich voordoet, zou je dan eens kunnen kijken hoe de lampjes van de Box 12 en het glasvezelkastje op dat moment branden? Daar ben ik in eerste instantie wel even benieuwd naar. Nu geef je verder aan dat het internet voor een periode van 10 - 30 seconden slecht is; kun je dit nader toelichten? Is de verbinding op dat moment heel traag of is deze op dat moment helemaal weg? En gaat het dan uitsluitend om de wifi? Heb je anders ook een pc of laptop die je bedraad aan kunt sluiten om het daar ook eens mee te testen?


JanZ_,

 

Verbinding valt niet uit, wordt alleen heel traag, als ik b.v. beeld opvraag van bewakingscamera duurt het ca 15 a 20 seconden voordat dit reageerd. Doe ik dit een minuut later is alles weer o.k.

Deze is via ethernetkabel aangesloten. Zal zodra dit zich weer voordoet de lampjes bekijken.

Camera via wifi  is dan ook traag.

Heb ondertussen het glasvezelkastje   losgehaald van de FTU (als ik de goede afkortingen gebruik) en er weer opgeklikt, probleem lijkt nu een stuk minder te zijn.

M.v.g Henk


JanZ_,

 

Verbinding valt niet uit, wordt alleen heel traag, als ik b.v. beeld opvraag van bewakingscamera duurt het ca 15 a 20 seconden voordat dit reageerd. Doe ik dit een minuut later is alles weer o.k.

Deze is via ethernetkabel aangesloten. Zal zodra dit zich weer voordoet de lampjes bekijken.

Camera via wifi  is dan ook traag.

Heb ondertussen het glasvezelkastje   losgehaald van de FTU (als ik de goede afkortingen gebruik) en er weer opgeklikt, probleem lijkt nu een stuk minder te zijn.

M.v.g Henk

Het glasvezelkastje resetten kan nooit kwaad en goed om te lezen dat het vooralsnog beter lijkt te gaan!
Houd het natuurlijk wel even in de gaten, mocht het probleem toch blijven bestaan dan gaan we er natuurlijk alles aan doen om dit te verhelpen.


Daar zijn we weer, heb even de logs in het modem bekeken.

Deze staat helemaal vol met de melding device disconnected from SSID.

En daarna weer connected natuurlijk.

Dit zijn diverse mac adessen en verschijnen om de 1 a 2 minuten.

Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.


Dit zijn de volgende apparaten, 2 x camera, thermostaat, laptop 2x, telefoon.


Nieuwe update, wat ik nu heb gedaan is een draadloos netwerkje opgezet met powerline adapters.

Dit om te kijken hoe het nu met de meldingen gaat van device disconnected on ssid.

SSid van V12 modem andere naam gegeven .

Wat opvalt is dat ik draadloos met kpn speedtest een snelheid haal tussen de 60 a 70 mbps via de powerline adapters.

Test ik echter op de V12 dan kom ik niet hoger dan maximaal 30 mbps.

Lijkt me toch dat er iets in het modem niet goed zit.

M.v.g. henk


Reageer