Skip to main content
Beantwoord

Sinds een paar dagen kan ik mijn beveiligings camera niet meer bedienen op afstand

• March 31, 2026
  • 6 reacties
  • 25 keer bekeken

Hallo allen, 

Ik heb een probleempje.

Sinds een paar dagen kan ik niet meer live kijken op mijn beveiligings camera, als ik thuis op de wifi zit kan het wel,

Ook kan de camera niks meer opslaan in de cloud ineens.

Kan iemand me helpen?

De camera is verbonden via de kabel.

Groetjes arjan

Beste antwoord door XS4-Arjan

Succes!

6 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Hallo ​@arieweethetnie , welkom op de KPN community.
Kan je wat meer vertellen over de verbinding van je camera met de cloud? Zou het kunnen zijn dat de beelden via ftp werden verstuurd? Dat is al een tijdje geblokkeerd na een modem-update. In je experiabox moet je dit wel weer kunnen activeren. 

Let ook op port-forwards in je experiabox. Het is me nu niet helemaal duidelijk hoe je verbindt en om welk merk het gaat.

PS: Heb je ook al bij de aanbieder van de camera gekeken of er wellicht diensten zijn die - tijdelijk - niet werken?

@XS4-Arjan hi! Dat zou best kunnen dat het vie ftp geupload werden. Is dat een paar weken geleden gebeurd die update? Want voorheen deed alles het gewoon, de camera zat op de poort die wel geforward was voor mijn ps5. Ik verbind nu via kabel, 

Echter weet ik nu dus niet hoe ik dat zelf weer kan doen de port forward.

Ik verbind nu via kabel de camera en ja kon altijd op afstand wel gewoon kijken en bedienen als ik niet thuis was..

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Hoi ​@arieweethetnie , de updates worden gefaseerd uitgerold dus ik kan niet zeggen wanneer het bij jou is gebeurd.

Als het inderdaad via een port-forward is gedaan, zal je de documentatie moeten opzoeken om te weten welke poort(en) je moet doorzetten. FTP wordt in ieder geval niet gebruikt om de camera’s te kunnen bedienen.

Hier vind je instructies over het port-forwarden bij KPN modems: 

@XS4-Arjan dank voor de reactie. Wat een drama ik ben zelf geen computer techneut helaas, de vorige keer werd ik op afstand geholpen maar dat mag bij de kpn blijkbaar niet meer.ik ga eventjes jou link bekijken misschien kom ik er wel uit! Dankjewel in ieder geval alvast!

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 31, 2026

Succes!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Is het met het artikel wat ​@XS4-Arjan stuurde nog gelukt ​@arieweethetnie? Hoe staan de zaken er nu voor?