Skip to main content

Ik ervaar sinds een week wegvallende internet en het resetten van de modem heeft helaas niet geholpen. De online service tool zegt dat mijn internet het doet (mocht ik even weer internet hebben). Ik heb dit meerdere dagen geprobeerd, maar het heeft niet geholpen.

Het lijkt dat ik de ene keer 10 min gewoon internet heb en daarna 10 minuten geen site kan laden. Gaat echt op en af

Dit is zowel op de wifi als op mijn bekabelde PC (ethernet).

Verder maak ik gebruik van wifi versterkers (de langwerpige witte waar een ethernet kablel in kan).

Iemand die me hiermee kan helpen? Via de website en telefoon kom ik ook niet verder...

Welk merk en type modem gebruik je, heb je een glas- of een koperverbinding?

Welk merk en type wifiversterkers gebruik je? Want KPN verkoopt geen langwerpige witte @KimDG 


@Nomen Nominandum Ah sorry het gaat om de DVS1200 i.p.v. de wifiversterkers. Daarvan heb ik er twee in mijn 30m2 appartement.  Verder heb ik de KPN Box 12 modem


Monteer als test eens een netwerkkabel i.p.v. de DVS1200, is de verbinding dan stabieler @KimDG ?

Kwaliteit kabel minimaal CAT5e, kleur en lengte niet belangrijk.

 


@Nomen Nominandum Helaas lukte het de monteur niet om een netwerkkabel te monteren toen ik klant werd, vandaar dat ik de DVS1200 gebruik. Maar het probleem is ook met de wifi helaas… 

KPN inmiddels aan de telefoon gehad en wordt binnen 1 werkdag teruggebeld door een monteur op afstand


Update: 

Ondertussen de monteur aan de telefoon gehad en we kwamen er op uit dat het misschien door de kerstverlichting kan komen en storing geeft aan de DVS1200. Ik heb dit nu getest terwijl alle kerstverlichting uitstaat en helaas valt het internet nog steeds af en toe weg.

Verder heb ik geprobeerd de DVS1200 te resetten, maar ook dat heeft niet geholpen…

Mijn PC (ethernet via DVS1200) geeft ook aan dat het ligt tussen de connectie tussen internet en de access point kapot is (zie screenshots). Verder veranderd het internet icoontje nooit naar het geen internet icoontje als die wegvalt. Het rare is als ik ondertussen een stream of online game heb opstaan dat wel gewoon blijft doen terwijl naar andere websites gaan het niet doet. Windows en de netwerk driver is up to date.

Op de wifi van m'n laptop kan ik bijvoorbeeld geen download voltooien zonder dat ik de error krijg dat de connectie weg is, voor de rest lijkt het wel redelijk te werken op mijn laptop
 

 

 


Als ik met een VPN verbind blijft het internet wel stabiel? Heel raar… Heeft iemand het idee wat de oorzaak is? De software update op de modum van 14 december?