Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb vaker geen dan wel Wifi in huis op alle apparaten.


De Wifi check van KPN heb ik al meerdere keren uitgevoerd.
Hierbij zijn "o.a." de frequentie aangepast en is er een update op de Experia box uitgevoerd.


Wanneer ik via kabel aansluit heb ik wel internet.

 

Via chat probeer ik jullie al een paar dagen te bereiken maar die wordt elke keer zonder reden gesloten

Hoi @TimvanStarkenburg, welkom op het forum! 
Ik begrijp dat je de online wifimanager al eens doorlopen hebt. Wat zijn de eindresultaten daarvan? Nadat hij het heeft proberen op te lossen?
K̶u̶n̶ ̶j̶e̶ ̶j̶e̶ ̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶s̶ ̶i̶n̶v̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶i̶n̶ ̶j̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶i̶e̶l̶ ̶e̶n̶ ̶h̶i̶e̶r̶ ̶e̶e̶n̶ ̶s̶e̶i̶n̶t̶j̶e̶ ̶g̶e̶v̶e̶n̶ ̶a̶l̶s̶ ̶d̶a̶t̶ ̶i̶s̶ ̶g̶e̶b̶e̶u̶r̶d̶?̶ ̶I̶k̶ ̶k̶i̶j̶k̶ ̶g̶r̶a̶a̶g̶ ̶e̶v̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶j̶e̶ ̶m̶e̶e̶!̶

edit: ik zie net dat je je gegevens al in hebt gevuld. Ik kijk even mee!


Ik zie zo op afstand geen rare dingen, je lijn meet netjes stabiel en wifi lijkt het vanaf hier ook gewoon te doen. De wifimanager meette ongeveer 70Mbit/s.
Werkt alles inmiddels weer?
Als dat niet het geval is, kun je dan toelichten hoe je alles verbonden hebt? Is dat direct op de experiabox of gebruik je zelf nog netwerkapparatuur?


Zoals eerder aangegeven werkt het vaker niet dan wel; nu even wel maar zonder iets gedaan te hebben zal dat vermoedelijk niet lang duren.

 

70Mbit/s red ik alleen als ik op de kabel zit, Via Wifi hooguit de helft

 

Ik gebruik geen extra netwerkapparatuur, gewoon direct op de Wifi van ExperiaBox.


De wifimanager heeft 72Mbit/s gemeten gisterochtend. Voor wifi zijn dat prima snelheden. Als de wifimanager (na de verbeterpogingen) constateert dat hij minder dan 20Mbit/s kan halen érgens in je huis zal hij wifiversterkers of een wifimonteur aandragen. Als je regelmatig geen verbinding hebt of dergelijk lage snelheden lijkt me dat de beste oplossing!


Zou het niet gewoon aan de ExperiaBox kunnen liggen?

 

Ik zit momenteel zo'n 2 meter van de box af, nu zonder Wifi connectiviteit.

Andere afstanden geven helaas geen veranderingen in de kwaliteit van de Wifi verbinding.

 

De momenten dat ik wel Wifi heb, werkt het prima. Jammer dat het zo vaak niet werkt.


Ik vermoed niet direct dat je experiabox defect is maar als je op 2 meter afstand al wegvallend wifi is lijkt er wel iets in je omgeving te zijn wat stoort met je verbinding. 
Zou je met een app als deze  of een vergelijkbare wifi analyse app eens kunnen kijken of er iets stoort met het wifi bij jou in de buurt? Met name op de momenten dat het wegvalt?
Ook wil het helpen je diverse apparaten eens uitgeschakeld te laten voor het geval hier een conflict tussen zit.


 


En nog wat extra plaatjes van mijn Wifi omgeving op de momenten dat ik geen Wifi heb

 

 


Op advies van één van mijn KPN collega’s de 5GHz band uitgezet in de router.

 

Vandaag nog geen problemen met wegvallende Wifi.

 

Tot zover goede hoop dat dit het probleem heeft verholpen