Skip to main content

Beste ,

Sinds de afgelopen vijf dagen ervaar ik problemen met mijn internetverbinding. De verbinding lijkt regelmatig voor een paar seconden weg te vallen, wat merkbaar is tijdens het gamen, scrollen op social media, het streamen van video’s en zelfs bij korte onderbrekingen op WhatsApp. Dit begint mij inmiddels behoorlijk te frustreren.

Ik maak gebruik van een glasvezelverbinding en als modem heb ik de Experia Box v12. Ik heb al diverse stappen ondernomen om het probleem te verhelpen:
    •    De router teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
    •    De WiFi Manager in de KPN-app gebruikt.
    •    De internetsnelheid getest (gemiddeld 700-850 Mbps, wat uitstekend lijkt).

Ik heb sinds ik een eufy videodeurbel heb aangesloten de problemen gekregen (dacht ik). Echter heb ik de bel zelf compleet uitgeschakeld en losgekoppeld om te controleren of dit een mogelijke oorzaak was, maar helaas zonder resultaat, dit is dus denk ik uit te sluiten..( toeval dus?)

Heeft er iemand advies of suggesties waar ik verder naar kan kijken of welke stappen ik kan ondernemen om dit probleem op te lossen? Ik hoor het graag, want deze storingen beïnvloeden mijn internetervaring aanzienlijk.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Welkom op de community ​@StanM1595, als je verbinding elke keer zo kort weg valt kan dat heel frustrerend zijn inderdaad! Ik vraag me af of de verbinding tussen jou en de Box 12 wegvalt, of dat het daarvoor al gebeurt, buitenshuis.

Je kunt op de Box 12 inloggen en kijken of je daar kunt zien hoe lang het modem online is. Je kunt ook een terugbelafspraak maken via de site, via die weg kan een collega direct samen met jou de verbinding nakijken.

Beste, 

dit was inderdaad erg vervelend. Ik heb een extra 2.4 netwerk aan gezet en hier de deurbel op verbonden.  Vervolgens niet enkel de router gereset maar ook even het glasvezelkastje zelf losgekoppeld voor een korte periode. De hele boel weer opgestart en sindsdien lijken alle problemen verholpen!!  

Bedankt voor je reactie iniedergeval.

Dat is goed om te lezen ​@StanM1595, dat het na het glasvezelkastje ook herstarten beter is geworden kan betekenen dat die zich opnieuw moest aanmelden op het netwerk. Het Extra Wifi netwerk kan voor dat soort apparatuur vaak helpen, doordat je daarbij kunt kiezen voor of 2.4 GHz, 5 GHz of beide.

Ik hoop dat de verbinding nu stabiel blijft werken, en anders weet je ons te vinden.

Reageer