Skip to main content

Sinds enkele dagen heb ik geen toegang meer tot bijvoorbeeld RTL.nl en buienradar.nl en krijg ik onderstaande melding.

Dit heb ik op alle apparatuur (zowel wifi als bedraad)

Als ik de wifi op mijn telefoon uit zet en ik benader de website via 4G dan heb ik geen problemen.

Hoe kan ik dit oplossen en wat is hiervan de oorzaak?

Hoi en welkom op het forum @harfra ,

Deze websites worden gehost door een provider genaamd Akamai, en bij Akamai is het zo dat als zij verdacht verkeer (veroorzaakt door bijvoorbeeld virussen) waarnemen op een verbinding, zij die blokkeren voor alle websites die ze hosten. Die blokkade wordt ook automatisch weer opgeheven als dat verdachte verkeer ophoudt. Als je je gegevens even invult in je profiel (de velden waar Prive bij staat zijn alleen zichtbaar voor Moderators), dan zou ik eens voor je kunnen kijken of we bij de abusedesk ook meldingen gezien hebben van dergelijk verdacht verkeer vanaf je verbinding, en indien dat het geval is, kan ik je ook de aanwijzingen geven om dat op te lossen.


Hoi Raymondt

Ik had al op Akamai gekeken en mijn IP adres staat niet als blacklisted.

Ik heb mijn profiel verder ingevuld. Hopelijk kun je hier mee verder.

 

Alvast bedankt.


Hallo Harfra,

Dankjewel! Ik heb even gekeken en ik zie dat we je december vorig jaar een mail gestuurd hebben rond een issue met een Qnap-NAS. Als je die niet ontvangen hebt, geef me dan even een seintje, dan stuur ik hem opnieuw. Mocht het al wel opgelost zijn, geef me dan ook even een seintje, dan ga ik mijn contacten bij Akamai even lastigvallen. Je mag me in alle gevallen ook altijd een privebericht sturen als je dat prettiger vindt.


Hi @harfra, ik heb van mijn collega @Raymondt begrepen dat jullie het gesprek hebben voortgezet via privéberichten en dat is gebleken dat het probleem toch niet bij Akamai gezocht moest worden. Daarom heb je het advies gekregen om contact te zoeken met RTL, aangezien Buienradar ook van RTL is. 

Heb je al contact met ze gehad en zo ja, wat is daar uit gekomen?