Skip to main content

Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik geen internet. Ik zie mijn Wifi (de naam van mijn router) er wel gewoon bijstaan op een aantal apparaten (mobiel en laptop), maar blijkbaar is de router niet goed aangesloten, anders zou ik mijn Wifi gewoon kunnen gebruiken. Ik heb echter niets gedaan, de router zit nog steeds op dezelfde plek en de kabels zijn allemaal in orde en ook correct angesloten. Dit heb ik inmiddels al meerdere keren gecontrolleerd. Ook heb ik de router meerdere keren opnieuw gestart door de stroom eraf te halen en geprobeerd het modem te resetten, zonder resultaat.

 

Op het zwarte aansluitingskastje branden de lampjes “Power” en “Ethernet”. Het lampje “Glas” brandt niet, dat was al vanaf het installatie-/aansluitingsmoment drie jaar geleden zo waarbij een monteur alles heeft ingesteld. Tot nu toe zijn er echter nooit problemen opgetreden. Op de KPN box 12 zelf branden de lampjes “Power” en “Wifi” en het lampje “Internet” is constant aan het knipperen.

 

Volgens de storingsanalyse van de Mijn KPN app is er ook geen storing bij mij in de buurt. Ik denk dat het probleem alleen vanuit de centrale van KPN kan worden opgelost, aangezien ik de router en het kastje al gecontrolleerd heb en het niet zelf heb kunnnen oplossen. Zou iemand de aansluiting vanuit de centrale kunnen controleren en ervoor kunnen zorgen dat ik weer gebruik kan maken van mijn Wifi?

 

Met vriendelijke groet,

Hanna

Hiervoor moet je een monteur inplannen, als je zeker weet dat het niet door je thuis netwerk situatie veroorzaakt wordt (dan zitten er kosten aan vast).

 

Maar het lijkt erop dat je ONT stuk is (glas kastje).

 

Bel de klantenservice op 0800-0402, die kunnen de lijn uitlezen en indien nodig een monteur inschakelen.


Bedankt voor de tip!


Heeft iemand een soortgelijk probleem ervaren en toevallig een idee hoe ik dit kan oplossen? Aangezien er in het weekend geen monteur langs kan komen…


Hoi @Hanna076, welkom op de community. Dat klinkt inderdaad alsof er iets niet goed gaat met de verbinding. Het beste is om ons daarover te bellen (0800-0402) zoals Bart ook al noemde. Via die weg kan de verbinding direct samen met jou worden nagekeken, en als het nodig is kan er een afspraak met een monteur worden gepland.