Skip to main content
Vraag

Sinds enkele weken foutmelding bij Roblox (error code 279)

• December 11, 2025
  • 1 reactie
  • 0 keer bekeken

Beste lezer,

Mijn kinderen spelen graag Roblox en sinds enkele weken krijgen zij telkens een foutmelding (op de PC middels LAN verbinding, laptop en iPad middels wifi). Wij hebben al sneller internet aangeschaft, wat volgens de klantenservice een goede snelheid zou moeten zijn, en ook de oplossing had kunnen zijn. Alleen de foutcode verschijnt nog steeds.

Net heb ik de KPN klantenservice gebeld en op de site van het modem de instellingen voor “oudere generatie wifi apparatuur” gekozen. De medewerkster zei dat het eventueel hiermee te maken kon hebben. Helaas verschijnt de foutcode nog steeds. Als ik met mijn mobiel een hotspot creëer, kunnen de kinderen wel het spel spelen (zowel op de iPAd als ook op de laptop). 

De exacte foutmelding luidt: 

“Failed to connect the experience. No response from server. Please try again. Error code 279”

Wij hebben een V10 modem met de nieuwste KPN software erop. 

Wie heeft een idee of een stappenplan om mij ermee te helpen?

Met vriendelijke groeten,

D. Otte

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@lieselotte2006 en welkom bij de KPN Community! Goed dat je dit meldt en erg gek dat de foutmelding er ineens constant is. 😣

Het speelt via meerdere apparaten dus. Op een Reddit post over foutcode 279 op Roblox wordt het volgende aangeraden: 

Ik weet zeker dat het probleem voor iedereen anders is, maar voor de toekomst, wat voor mij werkte was om naar mijn modem te gaan en de firewalls te veranderen naar gematigd in plaats van strikt.

Wat als je dit probeert in je modem instellingen? In ons artikel over Firewall instellingen op je KPN modem kun je vinden hoe je dit doet. Voor het gemak: 

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en klik op Inloggen.
  3. Klik links op Beveiliging

Hoe gaat het dan? Ik ben benieuwd!